Mi a helyes manuális sebességváltás kézmuzdulata? Hogy lehet ezt jól begyakorolni? ( Ha nincs gyakran autó ahol tudok tanulni)
Az a problémám, hogy már túl vagyok a 15- ik órán is és még mindig nem tudok szépen váltani. Mondja az oktatóm, hogy nyírom és hangos recseg. Pedig szeretném finoman kezelni a váltót. Mi lehet a hiba?
Tövig benyomom a kuplungot utána a mozdulatsor. Van olyan is, hogy rossz sebességre váltok át. Ritkán tudok menni gyakorolni, ezt valahogy be lehet gyakorolni?
#10 Az lehet, hogy neked nem tetszik, de a kérdező problémáját megoldja. Szerintem meg az nem válasz a kérdezőnek, hogy "gyakorolj, aztán majd egyszercsak jó lesz". Igen, persze, hogy jó lesz úgy is. Pontosan addig, ameddig egy másik típusú autóba nem ül be. Hiába ugyanaz a H, vizsga után szívni fog megint a saját autóvan ugyanúgy, mint a benzines autóval emelkedőn indulással. Ha elsőre nem úgy tanítják, hogy előbb a gáz, utána a kuplung, akkor sz0pni fog. Miért szívassa magát valaki?
A "bácsi" által bemutatott módszer szerintem a legbiztosabb, hogy egy KEZDŐ bármilyen manuális autóba beülve tudjon helyesen váltani. Amikor már gyakorlata lesz, el fogja hagyni magától a tornamutatványokat.
Nekem, és még sok más embernek ez a kiindulási pont, amihez visszatérek, amikor új autóba ülök. Nem próba-szerencse kérdése a váltás.
Szóval nem baj, ha neked nem tetszik a módszer, a kérdező fog választani. Ti csak annyit írtatok, hogy "gyakorolj, oszt jó lesz" Ez NEM módszer, és nem is válasz a kérdésre.
#6: ugyan nem tudom mivel érdemelted ki a 0 pontot, szerintem egész jó a leírasod, én is kb így csinálom
Lényeg, hogy a váltókart sosem markoljuk, csak toljuk/húzzuk tenyérrel és ujjakkal, ahogy te írtad.
Leállított motornál érdemes gyakorolni sokat az elején, meg amikor épp nem vezetsz, akkor gondolatban is (más ne lásson, mert hülyén néz ki:) )
Milyen régi az autó?
Mondjuk ha a váltó mehanikája kopott, akkor csak a gyakorlat segít a váltásban (No meg az autó ismerete), hiszen ilyenkor a váltónak viszonylag nagy a holtjátéka.
Furcsa, azt senki sem kérdőjeles, hogy 15(!) óra után, valakinek ilyen problémái vannak?
(kvázi egy darab vasrudat nem tud megfelelő irányba tologatni?)
Nem a bántásként mondom de itt egy újabb példa: vannak, akiknek nem való a vezetés.
14-es: ha valakinek senki nem mondta el/mutatta meg a HELYES váltást, annak akár az 50. óra után is lesznek problémái.
Másrészt nem "egy darab vasrudat " kell tologatni, hanem egy sebességváltót a megfelelö fokozatba tenni. Ha nem tudod, mi a kettö közt a különbség, akkor csak a szád jár.
#14 vagyok.
Tényleg leegyszerűsítem, mert nem a fogaskerekek kapcsolódásáról, vagy a szinkrongyűrűk feladatáról és hasonlókról beszélünk.
A kérdező esetében tényleg csak arról van szó hogy egy vasrúd tologatásának irányát kellene megtanulnia.
Ha ez nem ment 15 óra alatt, akkor kár folytatni.
Meg lehet sértődni, de ezt bármelyik 10 éves kissrác megtanulja pár perc alatt.
Hát én nemtudom.
Nekem nem mondta senki el ilyen részletesen.
Álló autónál kB vagy 2x végigkapcsolvattam aztán usgyi indulás.
1-2 magam felé húzom fel le, 2-3 középen csak fel-le, 4-5 azt én a hüvelyikujjammal tolom XD.
Igazából az is lehet, hogy túl agróban rángatod és azért recseg.
A kuplungot a váltás befejezéséig tövig nyom a kell tartani!!!!
Ezt nem írta le senki.
Tehát benyomod a kuplungot és addig nyoma tartod míg egyik sebesség ő aásikba kapcsolódó.
Ha ez 16373 másodperc akkor addig taposod padlóig.
#19: igen ez valóban fontos, hogy a váltóbotot csak akkor piszkáljuk, amikor a kuplung oadlóig be van nyomva.
Bevallom 25 év rutinnal félévente még mindig sikerül reccsentenem egyet, mert nem ugrik be olyan gyorsan sebességbe, ahogy szokott.uplingit meg már izommemóriából engedem felfele :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!