Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Mikor célszerű használni a...

Mikor célszerű használni a kuplungot személyautónál sebességváltáson kívül?

Figyelt kérdés
2013. okt. 13. 15:36
1 2
 1/11 Sinead ***** válasza:
100%
Célszerű használni megálláskor hogy ne fulladj le, de már az is sebességváltásnak minősül.
2013. okt. 13. 15:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
100%
Célszerű kuplunggal indítanod az autót, vagyis amikor gyújtást adsz, illetve lassításnál és megállásnál, hogy ne fulladjon le a verda be kell nyomni. Motorfék is ezzel van kapcsolatba, na meg persze a váltással is, kézifékes elindulásnál is használni kell stb stb.
2013. okt. 13. 15:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:
amikor beindítod ,mert lehet hogy 1esbe hagytad amikor leállítottad és amikor ráindítsz megugrik a kocsi azt bummm lehet a vége ha áll előtted valaki
2013. okt. 13. 15:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:
100%
Szoktam pl akkor, ha éppen motor fékezek, de érzem, hogy jobban lassul az autó, mint ahogy elképzeltem. De van mikor kanyarodás közben, szintén amikor érzem, hogy kéne egy kis lendület.
2013. okt. 13. 15:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 A kérdező kommentje:
És mondjuk,ha egy kereszteződésben akarok áthaladni ahol nekem elsőbbségadás kötelezettségem van,ott kettesben csúsztassam a kuplungot és úgy menjek át?Mert van olyan kereszteződés ahol a kettes alapjárata nagyon lendületes,és jobban le kéne lassítani az autót.De annyira nem ,hogy egyesbe kellene váltanom.
2013. okt. 13. 16:02
 6/11 anonim ***** válasza:
Basszus, teszel még 100 kérdést ezzel a témával kapcsolatban???
2013. okt. 13. 19:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 A kérdező kommentje:
19:09 Tudtommal azért van ez az oldal,hogy kérdéseket tegyünk fel nem?
2013. okt. 13. 19:17
 8/11 anonim ***** válasza:
100%
#2-es vagyok. Én úgy csinálom, elsőbbségadás táblánál, hogy kettesbe kanyarodok ki (feltéve persze, ha szabad az út) és utána gyorsítok. Pont elég ahhoz a sebesség, hogy körül tudjak nézni a kereszteződésben, és addig csorog az autó amíg éppen nem kell visszatenni egyesbe, de még elindul 2-be is anélkül, hogy lefulladna a motor.
2013. okt. 14. 19:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 KovA1963 ***** válasza:

Kocavezető vagyok meg biciklista meg kicsit fizikus.

Úgy tanították, hogy kanyarban ne bontsa meg az ember a motor és a kerekek közt a tengelykapcsolatot, meg egyébként se, a fent felsorolt esetek, váltás, csúsztatás kivételével.

Az indoklás az volt, hogy mert lehet, hogy gázadással kell menekülni - a tengelykapcsolat helyreállítása időveszteség lehet.


Én - sajnos - bizonyára helytelenül szoktam kuplungot benyomni, sőt üresben gurítani a járművet - meglehet igyekszem ezt körültekintően művelni.

Az egyik tipikus fent is említett eset a kanyarodás, ahol a jármű lendülete bőven elég a kanyarodáshoz, ám tengelykapcsolat bontása nélkül folyamatos gázadással lehetne csak a lendületet megtartani, külöben túl lassúra motorfékeződne.

A másik rossz szokás amiről féligmeddig leszoktam - a kerékpárosé - hajt amikor hajt - és közben -közben szabadon futtatja a kerékpárt. Ennek a megfelelője az autónál, hogy elérte a sebességet oszt ösztönösen benyomkodja a kuplungot - hadd guruljon.

Ez mechanikailag biztos nem tesz jót neki sikerült magamnál megrítkítanom az efféle ösztönös szabadonfuttatást - illetve elítélendő módon - olyankor az egész járgányt üresbe kapcsolva gurítom - az ilyesminek viszont ritkán vannak meg a feltételei forgalomban. nem szép tőlem, de ez van.

Soha sem volt wartburgom vagy Trabantom - de egy kicsit bizony hiányolom azt a lehetőséget ami ott (úgy tudom) megvolt: a tengelykapcsoló bontása nélküli szabadonfutást, ha elérted a sebességet levehetted a gázt, a kerék nem hajtott vissza a motorra - szabadon futott, a motor nem kellett üzemanyaggal fordulaton tartani. Így viszont nem volt motorfék.

Egy olyan tengelykapcsoló érdekes lehetne, amely kicsit benyomva csak szabadonfutót kapcsol és továbbnyomva bont tengelyt :-)

Ilyenről nem tudok hogy volna, de tök jónak tartanám. Ha nem nyomom be, van motorfék, ha benyomom akkor motorfék kikapcs szabadonfut motorfordulatszám leejthető, de lehet gázzal menekülni ha kell, továbbnyomva tengelyszétkapcs és váltás lehetősége.

Király lenne szerintem.

2013. okt. 16. 09:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:
Nekem az automatam ilyen, csak gurulok, ha visszahuzom 3ba van motorfek, 4be nincs :)
2013. okt. 16. 16:42
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!