Személyautónál az első lengécsillapítót fent, milyen szilent rögzíti?
Ez csak akkor igaz, ha MacPherson-felfüggesztés (vagy ahogy a régi szakik mondták: gólyalábas felfüggesztés) van elöl az autón. Ekkor valóban nincs külön szilentje a gátlónak, a toronycsapágy támasztja felülről az egészet. De ez nem csak a modern autókon van így, hanem mindegyiken, ami ezzel a felfüggesztéssel készült - márpedig a gólyaláb már 30-35 éve sem volt valami nagy szám, intenzíven használták.
Kettős keresztlengőkar esetén viszont nincs toronycsapágy, ott tényleg van felső szilentje a gátlónak. Ezt a megoldást pedig még ma is használják az autókon, nem szorította ki teljesen a MacPherson.
Nagyjából így néz ki,a toronycsapágy fölött van egy gumiba ágyazott tányér,hogy az érintkezzen a kasztnival,figyelj oda ha szétszeded sok tipusba fordítva is vissza lehet tenni a csapágyat.
A MacPherson előnye hogy van terpesztése,viszont a tradícionális felfüggesztésnek /kettős trapézkaros/ a legjobban kiszámítható a viselkedése,nem véletlenül használják a Forma 1 ben is.
Köszönöm a válaszokat, főleg neked W124300TD.
W124300TD, te autószerelő vagy?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!