Ha mondjuk megyünk 4-esben az autóval, és nagyon lefékezünk, de ugye nem kuplungolunk akkor ugye lefullad a kocsi. Ilyenkor ha újra elindítjuk útközben akkor milyen sebességbe kell rakni a kocsit?
wTF
Első körben pót órákat javaslok
1 igen, nyelvtanból. Mert ebből a leírásból csak sejteni lehet, hogy mit akar.
Nem akarja nullára fékezni (?)
Abs nélküli autó, talán, így sllo keréknél befullad a motor(?)
Persze a fék felengedésekor menne tovább, ha egyáltalán ez volt a kérdés.
6 kioktatás után (részben persze egyetértve velük) akkor legyen egy értelmes válasz a kérdésedre:
Ha 4-esben haladsz (legalább 60-al ugye), és elkezdesz fékezni kuplung nélkül (pl. mert lassulni kezdett a sor, de nem volt egyértelmű, hogy meg is fogsz állni), akkor eléggé le kellett lassulnod, mire a kocsi lefulladt. (Hacsak nincs valami egyéb baja az üzemanyag-, vagy a levegőellátással, amitől hamarabb is fulladna...)
Az emberek menet közben fékezéskor ritkán fulladnak le, egyszerűen az első órák stressze annyira benne van az emberben, hogy inkább feleslegesen is kuplungot nyomnak (vészfékezéskor meg mindkét pedálba beleáll), csak hogy le ne fulladjon a kocsi.
Legyen mondjuk 20 km/h a sebesség, amikor lefulladsz. Mire észbe kapsz (még gurulsz egy kicsit) lassulsz 15-ig. Ehhez milyen sebességi fokozatot kapcsolnál? Na, abba kell tenni, gázt adni és abba beleengedni a kuplungot.
És hát ez a 2. fokozatnak felel meg.
Az 1-est arra használjuk, hogy megmozduljon a kocsi, ízlés kérdése, hogy ki mit ért ez alatt, de 10 km/h-nál jobban nem érdemes húzni. Tehát kettes.
A 2-es intenzív felgyorsulásra jó, és van annyi rugalmassága, hogy akár 50-60 (nagyobb motorral akár még fentebb) húzhatod neki (nyilván nem hideg motorral csinál ilyet az ember), de megint csak motor és ízlés, dinamika szerint innen azért fentebb kapcsol az ember városban valahol 25 és 40 között.
Az 50-es városi utazótempóhoz jól passzol a 3-as fokozat, a legtöbb motor már 40-től sem szenved vele, és általában sokkal fürgébben reagál a kocsi, mint egy alacsony fordulaton járatott 4-essel. Én pl. az 1.6 TDCI-t 60 alattt nem rakom 4-be, a pillanatnyi fogyasztásjelző általában decire azonos értéket jelez 3-ban és 4-ben, csak épp a kocsi fürgébb gázra és erősebb a motorfék, ha lelépek a gázról.
Tehát a 4-es fokozatod valahol 40-nél kezdődik (bár itt még szenved) és 100-ig vagy e fölé is eltart. De 40-nél még nem fullad le, csak nagyon erőtlen, sőt, motorféknél a kocsi lendülete a hengereket is hajtja, tehát ami felfelé már fulladás, az lefelé még mehet lentebb. Ezért becsültem azt, hogy kb. 20-nál fulladsz le 4-ben menet közben (persze fékezve lehet, hogy kicsit nagyobb sebességnél).
Viszont a 2-es fokozat rugalmassága miatt ha abba teszed vissza és nyomsz egy nagyobb gázt akkor nem fogsz belefulladni, nem ragadsz magasabb fokozatba, hamarabb fel tudod venni a forgalom ritmusát.
"Ilyenkor ha újra elindítjuk útközben akkor milyen sebességbe kell rakni a kocsit?"
A megfelelőbe.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!