Ha mondjuk megyünk 4-esben az autóval, és nagyon lefékezünk, de ugye nem kuplungolunk akkor ugye lefullad a kocsi. Ilyenkor ha újra elindítjuk útközben akkor milyen sebességbe kell rakni a kocsit?
2/10 anonim
Nem tehetek róla hogy fogyatékosságodból kifolyólag nem tudod értelmezni amit írtam
10: elkezdtem kifejteni, hogy mi nem érthető, de abból, hogy eleve összemosod 2-es és 10-est, plussz az arrogancia, látszik, hogy büdös zokni van az agyad helyén, így nem értenéd az ellentmondásokat a szövegben akkor sem ha részletezném.
Apropó, hozzád vagy nem szólt senki, vagy a kérdező vagy másik fiókkal. Ejnye-ejnye 🤣🤣🤣
"ugye nem kuplungolunk?" de, kuplungolunk.
"ugye lefullad?" mondom, hogy nem, mert kuplungoltál.
Innen pedig értelmetlen minden kérdés, mert nincs "ilyenkor"
Meg kell tanulni, hogy mi a kuplung feladata..... ;)
Nagyon félreértetted amit írtam. Felvázoltam egy szituációt, ami nem helyes nyilván ha így cselekszünk közben, de ha tegyük fel így történik, akkor mi van.
Azt, hogy "ugye nem kuplungolunk" nem úgy értettem, hogy ugye akkor ott nem kell. Tudom, hogy kell.
Tehát -ha jól értem- tisztában vagy azzal, hogy ilyen esetben szükséges a kuplungot használni, és Te mégsem teszed?
Ne haragudj, erre nincs mit válaszolni.
(#14 voltam)
Kérdező!
A kuplungpedál lenyomása, egy nagyon rövid és primitív mozdulat a bal lábbal, amit már az első órán meg kellett volna tanulni.
Fölösleges körbemagyarázni.
1/11: most olvastam vissza, mi is a hasfájásod.
Azt írtad pótórát javasolsz. Írtam, “én meg nyelvtanból.” (A kérdezőnek, mert nem volt világos)
Senki nem írta, hogy a tőmondatod érthetetlen lenne.
Ennek szellemében jobban lógnak a deszkák nálad, mint gondoltam. 🤣🤣🤣
Érdekességképpen az ABS nélküli autókban simán megtörténhetett az, hogy a kerék blokkolt, azaz teljesen állóra fékezett, míg az autó csúszott tovább.
Főleg itt volt nagy létjogosultsága annak, hogy ha vészfékezni kell, akkor azonnal rá kell rúgni a kuplungra, mert simán megeshet, hogy szinte azonnal lefullad az autó csúszós úton.
Ilyenkor nem csak az a probléma, hogy leáll a motor és az autó nem tud továbbhaladni, hanem a segédberendezéseid is hamar kiesnek, például kormány szervó vagy fék rásegítés, ami a baleset elkerülésekor eléggé probléma.
Régi autóknál ilyenkor akár menet közben is megfelelő sebességfokozatban elég volt felengedni a kuplungot és a motor beindult. Viszont ha mozog a jármű akkor az önindítót csak benyomott kuplungnál szabad használni, mert amikor behúz a bendix könnyen szétt tud verni dolgokat, mint amikor kuplung nélkül próbálnál váltani.
A mai autókban (kb 2010 után) már eleve nem is enged guruló járműre ráindítani. Ilyenkor azt a fokozatot kell megtalálni, mint amiben a járművel alapból is haladnál az adott sebesség mellett.
De ez maradjon elméleti lehetőség, vészfékezéskor vajnyi kevés a motorfék hatása, olyankor rá kell rúgni a kuplungra is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!