Fékezés utáni elindulás hogyan?
Az én oktatóm pontosan azt mondtam ami már elhangzott: Kuplungról le a lábat mert nem tesz jót neki, üres, fékpedál nyomva tart.
Kuplung be és egyes amikor látod a jelet hogy ti jöttök: Villog a gyalogátkelő lámpája, megáll a keresztforgalom, ha nem elől állsz akkor zöld-sárga, mivel kicsi késés mire a sor megindulása hozzád is elér. Óvatosan engeded a kuplungot, fogásponton fék fel, kis gáz, ha vannak előtted akkor megvárod amíg mozdul.
#22 Jó műszaki állapot esetén nem szakad el, de tényleg semmi értelme nyomvatartani. Bár tudok olyan lámpát Pesten, ami pont 2 autót enged át a zöldön, ott azért alapvető, hogy piros-sárgánál már lepadlózza az ember, és kettesbe sem teszi a kereszteződés végéig. De azért egy kis rutinnal (vagy ha rálát az ember, a zebra lámpájából) kb. lehet érezni, mikor lesz zöld a lámpa, esetleg még egy kanyarodósávot ki kell várni, én kb. a várakozási idő 80-90%-ában tartom üresben.
De amúgy a kocsi nem tud ráugrani az előtte levőre, mert ugye kinyomott kuplunggal az autó egy hatalmas tehetetlen tömeg, tehát alapvető, hogy nyomjuk a féket. Ha meg valakinek fárad a lába, húzza be a kéziféket. A jobb láb vezetés közben csak akkor nem operál pedált, amikor tempomattal közlekedünk, egyébként valamire mindig használni kell, és elég fura, ha ezt nem tanítják. Nem az az alapvető, hogy beülök az autóba, bekötöm magam, benyomom a féket, aztán benyomom a kuplungot és utána fordítom el a kulcsot?
Több gond is van!
Nem finomakat fékezgetve állsz meg, hanem folyamatosan nyomva a féket, érzéssel növelve a fékerőt a megállás pillanatáig.
A kuplungot nem tartod nyomva, mert minek? Azért rakod üresbe, hogy ne fáradjon a lábad.
Ugyanez igaz a fékpedálra. Nagyon rossz szokás állni rajta. Ha gurulni akar az autó, akkor húzd be a kéziféket!
Elindulásnál ereszted a kuplungot és fogásponton átlépsz a fékpedálról a gázpedálra.
Ha lámpához állsz meg, tehát látod hol a vége, akkor a megállás vége felé lassan engedd fel a féket és akkor gyönyörűen fog sz megállni, nem úgy mint a gáz-fékes ökrök. Az utasaid örülni fognak, hogy nem lötyög a leves a hasukban.
A fékpedál-nyomásával nem volt baj eddig, de amióta megjelentek a basott magasra rakott féklámpás kocsik tényleg nem szerencsés, mert a mögötted levőnek kiveri a szemét. Ez természetesen az automata váltós telekjárós szóke pitsákat sehol sem érdekli.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!