Van aki azt gondolja hogy ha farral áll be az autóval a parkolóba akkor könnyebb lesz kijönnie onnan. Van ennek reális alapja?
Szerintem nincs leírom miért:
- Tudtommal a modern (és normálisabb) autókat mind úgy tervezik hogy az első pár kerék tengelye előtt pont ugyanannyira nyúljon ki az autó mint a hátsó pár kerék tengelye mögé.
Ennek következménye hogy a két tengely között pont félúton van az a képzeletbeli felezővonal ahol a jármű "elfordul".
Vagyis ha egyenesen el kezesz kigurulni két másik jármű közül és akkor kezded alászedni a kormányt amikor ezt a felezővonalat már elérted az esetben már nem fog a járműved egyik része sem nekiütközni a mellette lévőknek. Mivel közben halad előre annyival el is távolodik.
És ezért teljesen mindegy is hogy farral vagy orral állsz be 2 másik közé.
Legalábbis én így hallottam / gondoltam.
De tényleg így is van?
Találkoztam olyannal aki szentül hiszi ha farral áll be akkor majd könnyebben tud kiállni.
Persze mint fentebb írtam mindez a "normálisabb" autókra vonatkozik.
Lehet olyan "normálatlan" gyártó amelyik egyes modelleknél hosszabb fart vagy hosszabb orrot csinál tehát nem szimmetrikus járművet. Olyanra ez a tétel természetesen nem igaz csak a szimmetrikus járművekre!
Ha rosszul tudom írjátok le miért vagy valami cáfolatot tapasztalatot. Köszi.
Abból kell kiindulni, hogy kifelé és befelé menet is pont ugyanazon a nyomon haladnak a kerekek. Tehát akárhogy álltunk be, akkor onnan ki is tudunk állni, ha a környező kocsik abban a pozícióban maradtak.
Nyilván, ha valaki nem tud tolatni, aztán egyenesen kitolat két autó közül, és csak akkor kezdi alászedni, hát az már régen rossz.
Amint elkezdek kifelé tolatni, ahogy megmozdul az autó, már kezdem egy nagyon kicsit fordítani a kormányt. Amerre kifordulok, azon az oldalon megközelítem az ottani autó hátulját (a tükörben látom), a másik oldalon pedig az én autóm elejét tartom közel (de biztonságos távolságban) az ottani autótól. Mikor az autó középvonala van a szomszéd autó végénél, akkor már szedem alá. Az autóm orra végig egyenesen halad hátrafelé, miközben a hátulja már erősen megy oldalra.
Egy normál lakótelepi parkoló esetén (ami viszonylag széles), mire kiérek a két autó közül, az enyém már mondjuk 45 fokban áll. Szűk Tesco-parkoló esetén, ahol az ajtót se lehet kinyitni rendesen, ott is megvan legalább a 30 fok. Ha kiértem, akkor meg teljesen alá lehet csavarni, és ahogy a targonca esetén is, onnantól már könnyű korrigálni, mert a kormányzott kerékkel odébb teszem a kocsi orrát, miközben a hátulja csak keveset halad.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!