Van aki azt gondolja hogy ha farral áll be az autóval a parkolóba akkor könnyebb lesz kijönnie onnan. Van ennek reális alapja?
Szerintem nincs leírom miért:
- Tudtommal a modern (és normálisabb) autókat mind úgy tervezik hogy az első pár kerék tengelye előtt pont ugyanannyira nyúljon ki az autó mint a hátsó pár kerék tengelye mögé.
Ennek következménye hogy a két tengely között pont félúton van az a képzeletbeli felezővonal ahol a jármű "elfordul".
Vagyis ha egyenesen el kezesz kigurulni két másik jármű közül és akkor kezded alászedni a kormányt amikor ezt a felezővonalat már elérted az esetben már nem fog a járműved egyik része sem nekiütközni a mellette lévőknek. Mivel közben halad előre annyival el is távolodik.
És ezért teljesen mindegy is hogy farral vagy orral állsz be 2 másik közé.
Legalábbis én így hallottam / gondoltam.
De tényleg így is van?
Találkoztam olyannal aki szentül hiszi ha farral áll be akkor majd könnyebben tud kiállni.
Persze mint fentebb írtam mindez a "normálisabb" autókra vonatkozik.
Lehet olyan "normálatlan" gyártó amelyik egyes modelleknél hosszabb fart vagy hosszabb orrot csinál tehát nem szimmetrikus járművet. Olyanra ez a tétel természetesen nem igaz csak a szimmetrikus járművekre!
Ha rosszul tudom írjátok le miért vagy valami cáfolatot tapasztalatot. Köszi.
Milyen tengely, mi van? Kilátsz előre, ez a lényeg. Farral meg könnyebb parkolni, a tükörben látsz mindent.
Fordítva viszont nagy ívben kanyarodsz, ki meg nem látsz, csak reménykedsz, hogy nem fut gyerek vagy kutya mögéd.
A parkolóba beállást támogatják az emberek, mert nem tehetnek mást igazából. Az útjukban állsz, el kell engedniük.
Kiállásnál viszont te vagy hátrányban, várnod kell, amíg nem tudsz zavarás nélkül távozni.
Nagyon nem mindegy, hogy 5 másodperc míg kiállsz vagy 15-25
Ha orral állsz be, akkor a melletted parkoló autók miatt kifelé és befelé is jóval nagyobb hely kell, hogy kényelmesen kiférj.
Ha viszont háttal állsz be, akkor beálláskor kb. ívet sem kell venni, kiálláskor pedig a nyakad kitekerése nélkül nyílik panoráma a forgalomra, vagyis hogy mikor tudsz elindulni. Kell ennél több? Szerintem nem, de kevesebb sem.
Képzeld, a busz is ugyanannyit nyúl túl a tengelyen előre, mint hátra..... Azzal is érdemes akkor mindenhova orral beállni nem?
A sok hülye mérnök meg aki tervezte a targoncát, mind elemehet a francba, há' nem tudják, hogy a hátsókerék kormányzás helyett elég lett volna, ha a hátulja is annyira túllóg a hátsó tengelyen, mint elől a villa!?
Nem bántásból kérdem, de van jogsid?
"Sokat fogsz még ezen a kreténségen vergődni?
Már elsőre is k#rva unalmas volt."
Soha nem tettem még fel ezt a kérdést.
- Köszi a normálisabb válaszokat.
- 26 éve vezetek.
- Tolatni mindig is rühelltem.
- De a jelenleg használt parkoló sajátosságai miatt sem jó nekem a farral beállás. Ugyanis rézsü illetve támfal van. Ha oda tolom a seggét akkor a csomagtartót nem tudom felnyitni a kombi autón.
- Plusz könnyebb nekinyomni is még tolatóradarral is.
- Keresztforgalom nem túl sűrű nem zavaró csak az a néhány aki a parkolót használja.
- Ha balra tenném ki a seggét először hátramegyek és a bal oldalihoz állok közelebb, aztán visszamegyek egyenest és onnan már nem gond kifordítani farolva.
- Engem ez a játszás eddig nem zavart.
- Egy szomszéd kérdezte hogy miért is nem farral állok be mint ő.
- Amúgy meg az ideálisabb az lenne ha felváltva lennének az autók 1 orros egy faros és így tovább. Mert akkor egy közös részre esnek a sofőr felőli ajtók amiknél mindenki több helyet hagy kinyitni. Legtöbbször én is. Gyerkőcök beszállításánál viszont gond ha az egyik oldal nem nyitható teljesen.
- Kevés a parkolóhely sűrűn áll mindenki...
Nem gondolhatod komolyan, hogy ugyanúgy mozog egy autó hátrafelé, mint előrefelé, ha 26 éve vezetsz. (Már akkor sem gondolnád ezt, ha még csak néhány rutin órán vagy túl.)
Neked valami igen nagy tévképzeteid vannak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!