Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Van aki azt gondolja hogy ha...

EagleHUN kérdése:

Van aki azt gondolja hogy ha farral áll be az autóval a parkolóba akkor könnyebb lesz kijönnie onnan. Van ennek reális alapja?

Figyelt kérdés

Szerintem nincs leírom miért:

- Tudtommal a modern (és normálisabb) autókat mind úgy tervezik hogy az első pár kerék tengelye előtt pont ugyanannyira nyúljon ki az autó mint a hátsó pár kerék tengelye mögé.

Ennek következménye hogy a két tengely között pont félúton van az a képzeletbeli felezővonal ahol a jármű "elfordul".

Vagyis ha egyenesen el kezesz kigurulni két másik jármű közül és akkor kezded alászedni a kormányt amikor ezt a felezővonalat már elérted az esetben már nem fog a járműved egyik része sem nekiütközni a mellette lévőknek. Mivel közben halad előre annyival el is távolodik.

És ezért teljesen mindegy is hogy farral vagy orral állsz be 2 másik közé.

Legalábbis én így hallottam / gondoltam.

De tényleg így is van?

Találkoztam olyannal aki szentül hiszi ha farral áll be akkor majd könnyebben tud kiállni.


Persze mint fentebb írtam mindez a "normálisabb" autókra vonatkozik.

Lehet olyan "normálatlan" gyártó amelyik egyes modelleknél hosszabb fart vagy hosszabb orrot csinál tehát nem szimmetrikus járművet. Olyanra ez a tétel természetesen nem igaz csak a szimmetrikus járművekre!


Ha rosszul tudom írjátok le miért vagy valami cáfolatot tapasztalatot. Köszi.



2023. ápr. 19. 19:56
A kérdező szavazást indított:
Teljesen mindegy hogy farral vagy orrral állsz be, szimmetrikus jármű esetén ugyanolyan könnyű vagy nehéz kiállni.
Nem mindegy hogy orral vagy farral állsz be orral könnyebb kiállni, leírom miért.
Nem mindegy hogy orral vagy farral állsz be farral könnyebb kiállni, leírom miért.
Nem is számít a középvonala / fordulási vonala a járműveknek. Mást kell nézni leírom.
Nem is gyártják szimmetrikusra a járművek zömét, adok pár gyártói adatot ami bizonyítja.
Valami más, leírom.
Nem tudom, nem válaszolok...
24 szavazat
1 2 3
 1/21 anonim ***** válasza:
78%
Vannak olyan politikusok, akik így gondolják. De a magyar kormány arccal megy a pofonért
2023. ápr. 19. 20:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/21 anonim ***** válasza:
100%

Ha orral állsz ki, akkor szinte egyből alászedheted a kormányt, így kisebb ívben tudsz kiállni.

Ha farral állsz ki, akkor nem tudod, csak amikor már az autó nagy része kint van az úton.


Más: orral jobban látod a keresztező forgalmat és gyorsabban be tudsz csatlakozni a forgalomba (nem kell megállnod és újra elindulnod)

2023. ápr. 19. 20:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/21 anonim ***** válasza:
97%
Én is farral parkolok be, mert valóban könnyebb kiállni, de nem a leírtak miatt. Ha a kocsi orra kifelé áll, hamarabb kerül a sofőr látómezejébe az úttest, amire rágurul a parkolóból. Nem kell hátra fordulva tekeregni jobbra-balra, hogy lássuk, jön-e valami jármű, esetleg sétafikáló gyalogos.
2023. ápr. 19. 20:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/21 anonim ***** válasza:
96%

Teljesen téves amit írsz. Senkit nem érdekel mennyire lóg túl az eleje és a vége a tengelyen, nem ez számít. Az számít, hogy melyik a kormányzott tengely. A fix tengely követi a kormányzott tengelyt, de a kormányzott tengely nem tudja vezetni a fix tengelyt.


Ha farral parkolsz, akkor kiálláskor a kormányzott tengely vezet. Ekkor kb. az autó fékező vonaláig kell előregurulni, aztán már lehet is kanyarodni, mert a hátulja követi az elejét, azaz ha az első fele elfér, akkor a hátsó is el fog. Ha orral parkolsz, akkor nem csak az autó hosszának felével, hanem teljes egészével kell hátragurulni, mielőtt alászedhetnéd a kormányt.

2023. ápr. 19. 20:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/21 anonim ***** válasza:
100%

#4 "fékező"


felező*

2023. ápr. 19. 20:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/21 anonim ***** válasza:
91%
Kérdező, te láttál már úgy valaha autót? Csak mert amit leírsz az autó mozgásával kapcsolatban az egy orbitális baromság...
2023. ápr. 19. 20:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/21 anonim ***** válasza:
100%

Amúgy logikusan nézve:


Farral betolatni egyszerűbb, hiszen a nem kormányzott kerekeket illeszted először "pozícióba", aztán már csak betolatsz, szükség esetén korrigálni is könnyebb.


Kifelé pedig tök logikusan sokkal nagyobb látótered van, hiszen előrefelé nézel és pozíciód szempontjából is előrébb vagy így biztonságosabb az elindulás, mint amikor tolatni kell.

2023. ápr. 19. 20:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/21 anonim ***** válasza:
96%

"Ennek következménye hogy a két tengely között pont félúton van az a képzeletbeli felezővonal ahol a jármű "elfordul"."

Nem ott van, de nem zavarom meg a gondolatmenetedet, mert olyan szépen felépítetted.

2023. ápr. 19. 20:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/21 anonim ***** válasza:
92%
Sosem vezettél még autót, ugye? Akkor minek is okoskodsz...?
2023. ápr. 19. 20:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/21 anonim ***** válasza:
95%
Előre kiállni mindig könnyebb, főleg reggel félkómásan.
2023. ápr. 19. 20:55
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!