Van aki azt gondolja hogy ha farral áll be az autóval a parkolóba akkor könnyebb lesz kijönnie onnan. Van ennek reális alapja?
Szerintem nincs leírom miért:
- Tudtommal a modern (és normálisabb) autókat mind úgy tervezik hogy az első pár kerék tengelye előtt pont ugyanannyira nyúljon ki az autó mint a hátsó pár kerék tengelye mögé.
Ennek következménye hogy a két tengely között pont félúton van az a képzeletbeli felezővonal ahol a jármű "elfordul".
Vagyis ha egyenesen el kezesz kigurulni két másik jármű közül és akkor kezded alászedni a kormányt amikor ezt a felezővonalat már elérted az esetben már nem fog a járműved egyik része sem nekiütközni a mellette lévőknek. Mivel közben halad előre annyival el is távolodik.
És ezért teljesen mindegy is hogy farral vagy orral állsz be 2 másik közé.
Legalábbis én így hallottam / gondoltam.
De tényleg így is van?
Találkoztam olyannal aki szentül hiszi ha farral áll be akkor majd könnyebben tud kiállni.
Persze mint fentebb írtam mindez a "normálisabb" autókra vonatkozik.
Lehet olyan "normálatlan" gyártó amelyik egyes modelleknél hosszabb fart vagy hosszabb orrot csinál tehát nem szimmetrikus járművet. Olyanra ez a tétel természetesen nem igaz csak a szimmetrikus járművekre!
Ha rosszul tudom írjátok le miért vagy valami cáfolatot tapasztalatot. Köszi.
Ha orral állsz ki, akkor szinte egyből alászedheted a kormányt, így kisebb ívben tudsz kiállni.
Ha farral állsz ki, akkor nem tudod, csak amikor már az autó nagy része kint van az úton.
Más: orral jobban látod a keresztező forgalmat és gyorsabban be tudsz csatlakozni a forgalomba (nem kell megállnod és újra elindulnod)
Teljesen téves amit írsz. Senkit nem érdekel mennyire lóg túl az eleje és a vége a tengelyen, nem ez számít. Az számít, hogy melyik a kormányzott tengely. A fix tengely követi a kormányzott tengelyt, de a kormányzott tengely nem tudja vezetni a fix tengelyt.
Ha farral parkolsz, akkor kiálláskor a kormányzott tengely vezet. Ekkor kb. az autó fékező vonaláig kell előregurulni, aztán már lehet is kanyarodni, mert a hátulja követi az elejét, azaz ha az első fele elfér, akkor a hátsó is el fog. Ha orral parkolsz, akkor nem csak az autó hosszának felével, hanem teljes egészével kell hátragurulni, mielőtt alászedhetnéd a kormányt.
Amúgy logikusan nézve:
Farral betolatni egyszerűbb, hiszen a nem kormányzott kerekeket illeszted először "pozícióba", aztán már csak betolatsz, szükség esetén korrigálni is könnyebb.
Kifelé pedig tök logikusan sokkal nagyobb látótered van, hiszen előrefelé nézel és pozíciód szempontjából is előrébb vagy így biztonságosabb az elindulás, mint amikor tolatni kell.
"Ennek következménye hogy a két tengely között pont félúton van az a képzeletbeli felezővonal ahol a jármű "elfordul"."
Nem ott van, de nem zavarom meg a gondolatmenetedet, mert olyan szépen felépítetted.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!