Sok autósnak miért nincs veszélyérzete?
Akár fúj, akár esik, akár köd van akár hó, sokan úgy mennek mint az állat, mintha a 90 nem sebességhatár lenne főúton hanem a minimum kötelező sebesség.
Sokan miért mennek úgy, hogy nincs semmi veszélyérzetük?
Lepontozhattok, ettől még érdekes módon sehol nem azzal vannak tele a statisztikák, hogy halált vagy egyáltalán balesetet okozott a lassú közlekedés, ellenben a gyorshajtás mint olyan még mindig a vezető halálozási ok ;)
Ezek az egyszerű tények, nyilván aki a tényeket nem fogadja el azzal nincs miről beszélni.
#21 Az a baj, hogy ez megint egy ennél bonyolultabb kérdés. Az tény, hogy megbukott az a szakértők által is sokáig hangoztatott tény, hogy a relatív gyorshajtással van baj, erre apellált minden gyorshajtó. Mondjuk logikus, hogy nem igaz, ugyanis már szimplán a táblák távolsága attól a helytől, amire vonatkoznak a sebességkorlát függvénye, tehát aki gyorsan hajt és nincs sas szeme, annak mindig mindenre kevesebb ideje lesz reagálni.
Viszont, statisztikára hivatkozni kicsit necces, mert mi is kerül be a statisztikába? A bizonyítható tények. Lassú közlekedés nem lesz benne soha, mivel az indokolatlan lassúságot pont olyan nehéz tényszerűen megállapítani, mint azt, hogy célforgalom volt-e a behajtás olyan helyre, ahol csak abban az esetben szabad. Az sem fog soha bekerülni a statisztikába, hogy egy idegbeteg gyorshajtó balesete előtt fél órával hány km-en keresztül akár szándékosan tartotta fel őt valaki és pumpálta az agyvizét. Persze ettől függetlenül a gyorshajtó lesz a hibás, de intelligens, felelős emberek tisztában vannak vele, hogy hatással vannak másokra az úton.
A statisztika amúgy már csak azért is ferdít, mert a statisztikák alapján mondhatnánk, hogy a közlekedési szabálysértések szinte 100%-át az autósok követik el, pedig mindannyian tudjuk, hogy pl. biciklisből nagyon kevés a szabályos, csak amíg a jellemző autós szabálysértésekre razziák vannak, a bicikliseket nem bünteti meg senki, amíg nem okoznak egy komoly balesetet.
Szóval a statisztika az tényleg tényeken alapul, csak nem mindegy, hogy a tények közül hány darabon és pontosan melyeken.
Épp ideje lesz betiltani a kézi vezetést és csak önirányító autók vehetnének részt ezután a forgalomban.
Jobb dolgom is van reggelenként a dugóban mint fogni a kormányt és hangosan szidni a többiek felmenőjét.. Helyette átülhetnék hátra és dolgozhatnák a laptopomon..
Komoylabb autókban már annyira el vagy szigetelve a külvilágtól és annyira nincs sebességérzet, hogy ez adja a hamis biztonságérzetet.
A fizika az fizika marad, de míg el vagy szigetelve és az elektronika dolgozik addig az ember azt hiszi minden okés, ha meg gubanc van akkor általában nagy van.
"Az sem fog soha bekerülni a statisztikába, hogy egy idegbeteg gyorshajtó balesete előtt fél órával hány km-en keresztül akár szándékosan tartotta fel őt valaki és pumpálta az agyvizét. "
:D:D:D
Persze hogy nem kerül bele a statisztikába. Mivel akárhogy csűröd csavarod, az lesz a hibás akinek felforrt az agyvize és idegbeteg. Egyszerűen azért mert nem képes higgadtan kezelni a helyzeteket. Ha idegbeteg maradjon, álljon félre otthon mert mentálisan nincsen vezetésre alkalmas állapotban.
Mint ahogy az sem kerül a statisztikába hogy a gyorshajtó idegbeteget egy pont ugyanolyan idegbeteg is pont ugyanúgy felidegesít.
Felelős intelligens emberek tisztában vannak vele, hogy nem csak ők léteznek az utakon és képesek olyan apró bosszúságokat ésszel kezelni, nem lesznek öngyilkosok mert éppen valaki lassabban halad mint ők.
Mehet a lepontozás ;)
#27 Statisztikáról szeretnél beszélni? Oké.
A németeknél az autobahn sebességkorlátozások nélküli szakaszain a baleseti, illetve halálozási ráta egyaránt tökéletesen átlagos a világviszonylathoz hasonlítva. Forrás: [link]
Arról a helyről beszélünk, ahol 300-zal megy az ember és levillogják. Forrás: [link]
Szeretnél még tényekről beszélni?
A VALÓSÁG az az, hogy nem a gyorshajtás öl, hanem az idióta emberek. Ebből két dolog vonható le:
1. A lassan haladó ember is ugyanolyan idióta, mint a gyorshajtó, ezért a túlzottan lassú és a túlzottan gyors haladás is ugyanolyan balesetveszélyes.
2. 50-nel is ugyanúgy lehet halálosan ütközni, mint 200-zal.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!