Ha egy elsőkerekes autó megcsúszik, akkor tényleg mindig gázt kell adni, hogy ne legyen baj? Mire kell odafigyelni en bloc?
Itt a csaj legalábbis ezt mondja:
Azt eddig sejtettem, hogy hátsókerekesnél tilos gázt adni, de azt hittem ez minden meghajtásra igaz.
Miért jobb ha gázt adok csúszáskor egy elsőkerekesnél? Illetve hogyan kell a gáz-ellenkormányzás-sebességváltás-kuplungolás négyest összehangolni, hogy kijöjjünk egy veszélyes szituációból?
Mi van ha csúszás közben pl...
* fékezek
* visszaváltok
* kinyomom a kuplungot
Ha tudtok írni egy kis gyorstalpalós, velős vezetéstechnikai összefoglalót (hátsókerekes autó) azt nagyon megköszönném.
Amúgy egy 65 lóerős dodzsemem van, ha ez számít valamit.
Mikre kell odafigyelni lényegében?
Vivien KIS gázadásról beszél, ami annyit jelent, hogy Ő pontosan érzi, hogy mennyi gázzal gurul a kerék és nem csúszik. Fékkel, akár motorfékkel is megcsúszik. Ugyanez van nagyobb gáz adással.
Ilyen helyzetben nem túl gyakorlottnak inkább kuplongot kit javasolok.
Ha nem érted a fizikáját, nem számít mit csinálsz, mert nem fogsz tudni reflexből jól dönteni. Ráadásul nagyban függ, hogy hol csúszik meg, és milyen az autó egyensúlya. A videóban szereplő jelenetnél az autó hátulja kezd elmenni, ezért tud az első kerék segíteni az autón. De ha az autó alulkormányzott (tehát hiába van elfordítva a kormány, az autó egyenesen kezd sodródni), és gázt adsz, akkor onnantól véged és csak rosszabbat csinálsz, mert egy elsőkerekes autó gázadással alulkormányzott lesz.
Első kerekes autó esetében ha az autó hátulja tapadást veszít, akkor kuplung, engedni kell a kereket, hogy forogjon, és a kormányt a kerekeket abba az irányba állítod amerre menni akarsz. Tehát bal kanyarban az autó hátulja kifelé sodródik, akkor jobbra kell tekerni a kormányt, az első kereket meg kell próbálni az úttal párhuzamosan tartani. Ez az ellenkormányzás.
Alulkormányzottság esetén, tehát az autó a bal kanyarban elkezd egyenes menni, ugyancsak engedni kell a kereket forogni (tehát nem kell satufék), és a kormányon picit egyenesítesz, ami talán a reflexekkel ellentétes, hiszen egy kanyarban nem szeretnénk egyenesen menni, de csak így van esély arra, hogy az első tengely visszanyerje a tapadást, és elkezdjen, még ha nagyobb ívben is, de fordulni az autó.
De ha nagyon gyorsan mész, akkor tök mindegy mit teszel, mert vagy farral vagy orral az árokban kötsz ki, szóval ne csússz meg, hóban, ónos esőben, jégen nem kell sietni.
Szeretnek emberek általánosságokat örökérvényű igazságként puffogatni. Csak a tudatlanokat tévútra viszik. Nagyon.
Első kerekesnél valóban többnyire jó megoldás, ha az autó elkezd csúszni, akkor gázt adni. Viszont kormányozni kell hozzá és nem minden szituációban érvényes a dolog. Nagyon nem. ABS szinte mindenhol van, ezért olyan helyzet nincs, hogy pusztán fékezési szituációban kell korrigálni. Ha pedig kanyarban kezd el sodródni az autó, vagy éppen ellen kell kormányozni, akkor már nagyon sok minden közrejátszik.
#4.
Ezek szerint Te még nem vezettél még ónosesőben és/vagy tükörjégen.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!