Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » A fekvőkerékpár nem veszélyes?

A fekvőkerékpár nem veszélyes?

Figyelt kérdés
Egyáltalán szabályos olyan testhelyzetben közlekedni? Tudtommal a KRESZ kifejezetten nem tiltja.

2022. nov. 15. 23:04
1 2 3 4 5 6
 31/52 anonim ***** válasza:

26/

Ha elég alacsonyan fekszel akkor a kamionos úgy hajt át feletted hogy nem ér hozzád, ő észre sem vesz, de a nadrágod tisztításra fog szorulni. 😉


A gond az alacsony személyautókkal lesz.

2022. nov. 16. 14:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 32/52 anonim ***** válasza:
#30: ok. és?
2022. nov. 16. 17:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 33/52 anonim ***** válasza:

"airwheel meg az e-roller az autók között"


Ha jól tudom a kerékpár közlekedhet mind kül- mind bel-területen az autóúton (ha nincs kerékpárút), de a két fenti eszköz nem. (vagyis csak járdán)

2022. nov. 16. 17:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 34/52 anonim ***** válasza:
100%
#33 Autóútra még segédmotoros kerékpárral (értsd: futár robogója meg a Simson) sem mehetsz fel...
2022. nov. 16. 18:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 35/52 anonim ***** válasza:
100%
És nincs is belterületen autóút. Úttestre akarsz te gondolni, de még akkor sincs igazad.
2022. nov. 16. 18:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 36/52 anonim ***** válasza:
78%

Aki tanult mechanikát, vagy legalább el tudja képzelni a normál meg fekvő kerékpározást, annak nyilvánvaló, hogy veszélyesebb a fekvő.

A normál kerékpárnál az egyensúlyozásban nagy szerepe van a felsőtestnek. Ez annyira könnyű és automatikus (mint járásnál is), hogy az ember nincs is tudatában, hogy épp egyensúlyoz.

A fekvő testhelyzetben a felsőtest fixre meg van támasztva, itt legfeljebb a térdek kiengedésével lehet egy keveset egyensúlyozni.

Hagyományos kerékpárnál a láb viszonylag közel van a talajhoz, ha nagyon szükséges, le lehet tenni.

Fekvő kerékpárnál háromszor akkora a távolság, és a testsúly nem segíti a lábletételt, meg a lábak úton való súrlódását. Egy megbillenésnél (pl. oldaltávolságot nem tartó autó miatt) a századmásodpercek döntik el, hogy megáll az ember, vagy bezúg az árokba. Vagy egy kamion alá.

2022. nov. 16. 18:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 37/52 anonim ***** válasza:
79%

34/

Autók által használt, nagyforgalmú, városokat összekötő, városokon kívül levő, különféle útburkolattal ellátott utak ahol a személyautók 90km/h-val közlekedhetnek. Ha ebből nem érted meg melyik út akkor passzolom.


Eszerint ezeken szerinted egykerekűvel és rollerrel lehet közlekedni (akár 50km/h-val?) Vagy szerinted kerékpárral nem?

2022. nov. 16. 18:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 38/52 Alex Fly ***** válasza:
42%

@36: gondolom, nem mentél még rekuval...

@37: nem. "m) Autóút: jelzőtáblával autóútként megjelölt út." (KRESZ 1. sz. függelék I.)


Egyébként pedig: [link]

2022. nov. 16. 18:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 39/52 anonim ***** válasza:

#37 Te nagyon nem tudod, mi az az autóút. Autóút az, amit tábla jelez, autóra-motorkerékpárra 110km/h a sebességkorlát itthon és többnyire autópálya-matrica is kell.

És szerinted hol közlekednek 25-tel az e-rollerek, amik egyáltalán nincsenek szabályozva, csak te azt hiszed? Kerékpársávban veszélyeztetik magukat, vagy járdán veszélyeztetik a gyalogosokat.

2022. nov. 16. 18:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 40/52 anonim ***** válasza:

33: tévedsz!


nézd meg a szabályozást a (nem e-bike) elektromos meghajtású - pl. gázkaros- kerékpárok (300 W fölött) és egyebek vonatkozásában. Gyakorlatilag segédmotorral azonos feltételekkel közlekedhetnek

2022. nov. 16. 19:11
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5 6

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!