A fekvőkerékpár nem veszélyes?





26/
Ha elég alacsonyan fekszel akkor a kamionos úgy hajt át feletted hogy nem ér hozzád, ő észre sem vesz, de a nadrágod tisztításra fog szorulni. 😉
A gond az alacsony személyautókkal lesz.





"airwheel meg az e-roller az autók között"
Ha jól tudom a kerékpár közlekedhet mind kül- mind bel-területen az autóúton (ha nincs kerékpárút), de a két fenti eszköz nem. (vagyis csak járdán)















Aki tanult mechanikát, vagy legalább el tudja képzelni a normál meg fekvő kerékpározást, annak nyilvánvaló, hogy veszélyesebb a fekvő.
A normál kerékpárnál az egyensúlyozásban nagy szerepe van a felsőtestnek. Ez annyira könnyű és automatikus (mint járásnál is), hogy az ember nincs is tudatában, hogy épp egyensúlyoz.
A fekvő testhelyzetben a felsőtest fixre meg van támasztva, itt legfeljebb a térdek kiengedésével lehet egy keveset egyensúlyozni.
Hagyományos kerékpárnál a láb viszonylag közel van a talajhoz, ha nagyon szükséges, le lehet tenni.
Fekvő kerékpárnál háromszor akkora a távolság, és a testsúly nem segíti a lábletételt, meg a lábak úton való súrlódását. Egy megbillenésnél (pl. oldaltávolságot nem tartó autó miatt) a századmásodpercek döntik el, hogy megáll az ember, vagy bezúg az árokba. Vagy egy kamion alá.





34/
Autók által használt, nagyforgalmú, városokat összekötő, városokon kívül levő, különféle útburkolattal ellátott utak ahol a személyautók 90km/h-val közlekedhetnek. Ha ebből nem érted meg melyik út akkor passzolom.
Eszerint ezeken szerinted egykerekűvel és rollerrel lehet közlekedni (akár 50km/h-val?) Vagy szerinted kerékpárral nem?





@36: gondolom, nem mentél még rekuval...
@37: nem. "m) Autóút: jelzőtáblával autóútként megjelölt út." (KRESZ 1. sz. függelék I.)
Egyébként pedig: [link]





#37 Te nagyon nem tudod, mi az az autóút. Autóút az, amit tábla jelez, autóra-motorkerékpárra 110km/h a sebességkorlát itthon és többnyire autópálya-matrica is kell.
És szerinted hol közlekednek 25-tel az e-rollerek, amik egyáltalán nincsenek szabályozva, csak te azt hiszed? Kerékpársávban veszélyeztetik magukat, vagy járdán veszélyeztetik a gyalogosokat.





33: tévedsz!
nézd meg a szabályozást a (nem e-bike) elektromos meghajtású - pl. gázkaros- kerékpárok (300 W fölött) és egyebek vonatkozásában. Gyakorlatilag segédmotorral azonos feltételekkel közlekedhetnek
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!