Van értelme az autó elejére szerelni féklámpát (rövid zöld színű led szalag) hogy lássa a gyalogos mielőtt a zebrára lépne hogy az autó fékez?
Ezt ma olvastam egy szlovákiai hirportálon.
Az első féklámpa ugyanazon az elven működik majd, mint a hátsó. Abban a pillanatban, amikor a vezető elkezd fékezni, az első féklámpa is kigyullad. Az egyetlen különbség a színben van, ami zöld lesz. A zöld LED szalagnak köszönhetően még az átkelőhelyen lévő gyalogosok, a kerékpárosok vagy a szembejövő járművek is tudják, hogy a jármű fékez-e vagy sem.
Már a tesztelés elkezdődött Szlovákiában és jövő júniusig tart majd.
3000 jármüvön lesz tesztelve különféle jármüveken mint buszokon, teherautókon és taxikon.
Szerintem annyira nem hülyeség, mert egyértelmübb lesz hogy az autó lassit ill. fékez és nem csak a gyalogosoknak lesz áttekinthetőbb hanem a egymással szemben az autósoknak is.
Persze ez sem 100% biztonságos, mert igy is lesz kivasalás a zebrákon, csak kevesebb. :P
Amúgy szerintem a közlekedésben a szemkontaktus a fontos.
Kifejezetten elsőbbségadási helyzeteknél, mint a zebra.
És pont ez a gond ezzel a rendszerrel, hogy elvonja a gyalogos figyelmét a sofőrről. Én sofőrként alapvetően felveszem a kontaktust a gyalogossal és fordítva a tekintetemmel figyelem a sofőrt.
Ez a rendszer meg az autó orrára tereli a figyelmet és sem az autó mozgását, sem a sofőr hozzáállását nem veszi figyelembe.
21: "Amúgy szerintem a közlekedésben a szemkontaktus a fontos."
Ez csak részben müködik, mert ha az egyiken napszemüveg van, akkor a másik hiába nézi mint a juh, meg aztán este is.
Szerintem ez a zöld jelzés jó is meg nem is, de biztos hogy egy hajszálnyit javulni fog a gyalogos kivasalása a zebrán.
Majd megszokja és megtanulja a nép, mint a nappali menetfényt amikor bevezették. Az is zavaró volt egyeseknek.
#22
Attól, hogy napszemüvegben van, látod a reakcióit, látod, hogy figyel rád vagy sem.
Ellenben ennek a zöld jelzésnek az égvilágon semmi információtartalma nincsen, azon kívül, hogy látod a PILLANATNYI fékezés tényét.
Önmagában semmit nem jelent, nem jelenti, hogy meg fog állni, nem jelenti, hogy azért fékez, mert ott a gyalogos.
Vagy ahogy írták kifejezetten félrevezető, zavaró is lehet ha valaki mondjuk elveszi a lábát a fékről és a gyalogos megijed.
Pont ezért semmi értelme, nem nyújt semmivel sem több tájékoztatást, továbbra is körültekintőnek kell lenni gyalogosként. Az autósnak meg legtöbb esetben szimplán csak meg kellene adnia az elsőbbséget.
Amit továbbra sem fog jobban megadni. Mert jön valaki lakott területen 80-90-el hiába villan a zöld, látod, hogy nem fog megállni, innentől egyenesen félretájékoztató ez a jelzés.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!