Most vajon minden segédmotorost megbüntetnek kivétel nélkül?
A hírek szerint mobil teljesítménymérővel mérik a robogókat és minden olyan motort amin nincs rendszám. Persze ha valaki 80-as vagy nagyobb motort használ segédmotorkerékpárként az magára vessen, csak mi van akkor ha tényleg 50cm3-s a moci? Mert szinte mindegyik 50-es motor 60-70km/órát tud, és nem csak 40-et.
Márpedig nem. Magyarországon nem gyártanak robogókat, az import egyik feltétele pedig a 45 km/h tervezett végsebesség. Ezt elektromos vagy mechanikus fojtással érik el a gyártók, tehát mikor az országba kerül megfelel a segédmotoros kerékpár kritériumoknak.
Ha valaki ezt a fojtást eltavolítja, vagy CDI-t cserél stb, a nagyobb teljesítmény eléréséhez, az ugyanolyan mintha 80-as vagy nagyobb motort használna segédmotorként.
Tehát ő is ugyanúgy magára vessen.
"A segédmotoros kerékpár olyan két- vagy háromkerekű jármű, aminek legnagyobb tervezett sebessége 45km/h, belsőégésű motorjának hengerűrtartalma legfeljebb 50 cm³, valamint motorjának folyamatos névleges teljesítménye 300 W és 4 kW közé esik.
A tervezett sebességtől lehet több a valós maximális sebesség, a teljesítménye viszont nem lehet több 4 kW-nál.
Nagyon elkésettnek tűnik ez az intézkedés, megtippelni sem lehet mennyi motor fut segédmotoros kerékpárként.
Kezdődött a Simsonokkal az ügyeskedés, eredetileg az SN volt a segédmotoros kerékpár, az SB jelzésű Simsonokon rendszám volt, azokon személyt is szállíthattak, motorkerékpárként kerültek forgalomba.
Később valami oknál fogva szinte mindegyik segédmotorrá változott, és senki nem szólt érte - valahol ott indult be az, hogy mindegy, hogy mi, ha nincs rajta rendszám, akkor az segédmotor...
Egyetlen egy ilyen eszkoz van csak Magyarorszagon. Kicsi az eselye hogy pont a te varosodban vetik be es teged kapnak el vele.
Ha nagyon tartasz tole akkor tedd le 125-osre es vegyel egy nagyobb motort. 125-as 4 utemu jobban megy mint az 50-es 2 utemu es kevesebbet eszik.
A legnagyobb kihivas itt az hogy hogyan talalsz 125-os rendszamos motort.
Szerintem a rendorok csak azt fogjak szivatni aki gyorsan megy. Ha kulturaltan kozlekedsz akkor nem genyoznak.
nem mérnek senkit..erre nincs kapacitás. Ha baleset történik ilyen mocival, akkor esetleg azt az egyet..
Amúgy itt az utcánkban villanyrollerrel simán mennek 60-at..
#5 Most csinálom a korlátlan A-t, de abból szerintem csak jövőre lesz valami, amilyen döcögősen halad az oktatás, és télen nincs is, de akkor persze nem is 125-öst fogok venni 🙂
Viszont van egy 50-es Aprilia SX50-esem, amit magam újítottam fel, és tuti nincs rajta nagyobb henger. 75km/h amit megy, de pl teljesítményére nem találtam semmilyen írást, tehát még erősebb is lehet 4kW-nál. Na most ha pl 5kW-os, meg többet is megy, akkor vigyem műszakiztatni,hiába 50-es ? 😏
A 4 kW csak elektromos motorra vonatkozik.
Benzinesnél 50 cm3 és 45 km/h a limit.
Az ugye megvan agyban, hogy a KRESZ (és egyéb szabályok) által megengedett maximális sebesség nem egyezik feltétlenül a jármű önerőből elérhető sebességével?
Bármelyik autó képes 130-nál többet menni pl.
#3 Azt írtam,hogy "szinte mindegyik" többet megy. Az nem egyenlő az összessel 😉
Meg ahogy írtam is a Simson minden megpiszkálás nélkül többet megy, azért is viszik a németek most mint a cukrot, mert náluk a szabályt valamikor a 90-es években szigorították, és az azelőtti motorokra nem vonatkozik. Ott sürűn mérik a motorosokat ilyen padon
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!