Mire jó a vasúti átkelőben a villogó fehér lámpa?
Elvileg a berendezés működőképességét jelenti, de van, amikor ha jön a vonat, akkor is fehér marad, tehát ezen esetekben nem is működik jól, vagyis félrevezető. Ha meg nem jön a vonat, akkor minek megy? Gondolom, nem 2 Ft-ba kerül ezeknek a 24 órán át tartó fogyasztása sem.
Akkor már inkább sárga kellene, ha veszélyre hívja fel a figyelmet, de nem lenne célszerűbb egy STOP-tábla (vagy elsőbbségi), és csak akkor menne a lámpa pirosan, ha tényleg jön a vonat?
Ebben az évben rémisztően magas a súlyos balesetek száma, de egyik sem hibás biztosítóberendezés miatt volt, hanem figyelmetlenségből.
Egyébként a hiba jelzése és kijavítása két külön dolog.
14. A legtöbb vasúti átjáró még egy fekvőrendőrnél is rosszabb, és nem lassítanak. Értem én, hogy te előtte gondolod, de ha az nem zavarja, hogy a vágányoknál majd' elharapja a nyelvét, akkor a fekvő zsaru sem fogja.
De mondom, az idén NEM volt hibás fénysorompó miatt egyetlen baleset sem.
"Ha meg nem jön a vonat, akkor minek megy? Gondolom, nem 2 Ft-ba kerül ezeknek a 24 órán át tartó fogyasztása sem"
Néhány kilowattról beszélünk napi szinten átjárónként, ellenben például a V43 2200kW teljesítményű motorral rendelkezik, ennek minimum a harmadát akkor is leadja, magyarán a hálózatból felveszi akkor is ha csak egy-két személyvagont vontat, és ebből van a MÁV-nak 300 körüli darab, na meg a többi típus.
Másrészt minek villog? Hát nyilván a közúti forgalom tájékoztatása végett. És nem marad fehér ha jön a vonat, feltéve hogy jól működik.
Összefoglalva:
- A MÁV energiaigényéhez képest jelentéktelen tétel amit fogyaszt.
- Csak ott nincs és van helyette mondjuk andráskereszt ahol elhanyagolható, úgymond eseti a forgalom.
Nézd, idegen országokban járva több helyen láttam olyant, hogy csak egy lencse van a jelzőn. Az vagy sötét, vagy vörös.
Minden berendezés elromolhat. Akár helyi vagyok, akár idegen, ha sötét a jelző, akkor most mi van? Sötét, mert nem jön vonat? Vagy jön, csak rossz.
Vannak helyek, ahol nem látok el húsz métert sem. Megállok, körülnézek. De mi a jó istent? Egy balkanyart, amely pár méter után alagútba fut be?
Nekem furcsa, kellemetlen érzés volt.
A fehér villogó legalább abban segít, hogy fokozott figyelemmel, de átmehetek. Kizárni teljesen nem lehet, hogy mégis jön a vonat.
Nem vagyok a vasút szakértője, vasútbarát szinten sem.
És azt is tudom, hogy nem egységes a hálózat. Kevés helyen még van kézzel tekerős sorompó, meg alakjelző, meg minden.
De a fővonalakon, ha a sorompó és/vagy jelző hibás, akkor automatikusan lassú jelet kap a vonat oszlopon, sátorjelzőn. Ekkor van az, hogy csak 15 km/h sebességgel, fokozott figyelemmel és Figyelj! jelzést adva haladhat át az átjárón.
"De mondom, az idén NEM volt hibás fénysorompó miatt egyetlen baleset sem."
Az elmúlt 20 évben nem volt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!