Mire jó a vasúti átkelőben a villogó fehér lámpa?
Elvileg a berendezés működőképességét jelenti, de van, amikor ha jön a vonat, akkor is fehér marad, tehát ezen esetekben nem is működik jól, vagyis félrevezető. Ha meg nem jön a vonat, akkor minek megy? Gondolom, nem 2 Ft-ba kerül ezeknek a 24 órán át tartó fogyasztása sem.
Akkor már inkább sárga kellene, ha veszélyre hívja fel a figyelmet, de nem lenne célszerűbb egy STOP-tábla (vagy elsőbbségi), és csak akkor menne a lámpa pirosan, ha tényleg jön a vonat?
Ebben elmagyarázzák:
https://www.youtube.com/watch?v=IneuEAjRnCE
Ha fehéren villog, akkor működik a berendezés.
"de van, amikor ha jön a vonat, akkor is fehér marad"
Ez esetben a rendszerek jelzik, hogy nem működik a sorompó és a mozgonyvezető kap erről értesítést. Ilyenkor a vonattal úgy kell közlekedni, hogy az esetleges akadály előtt mindenképpen meg tudjon állni, de max 15km/h-val. És dudálnia is kell.
De teljesen mindegy, hogy mi van. Úgy kell megközelíteni az átjárót, hogy bármi van, meg tudjunk állni és el tudjuk engedni a vonatot, különben tepsiben visznek el.
"Gondolom, nem 2 Ft-ba kerül ezeknek a 24 órán át tartó fogyasztása sem."
A legtöbb berendezés már LED-es. A csapórudak hajtóműve pedig csak addig fogyaszt amit mozgásban van. Ezeknek a fogyasztása elenyésző. Úgy meg pláne nem számít semmit, hogy a vasúti forgalom fenntartásához szükséges többi berendezést amúgyis folyamatosan üzemeltetni kell.
"Akkor már inkább sárga kellene, ha veszélyre hívja fel a figyelmet"
Nem veszélre hívja fel a figyelmet! Arra ott vannak az árjárót jelző táblák.
"de nem lenne célszerűbb egy STOP-tábla (vagy elsőbbségi)"
Nem. Még a sorompót is letörik, a stop táblát észre sem vennék :DD
"és csak akkor menne a lámpa pirosan, ha tényleg jön a vonat?"
Csak akkor megy a piros! :DD
Te figyelj már kérdező van kresz vizsgád?
Ha nincs, akkor olvasgasd el hogyan kell közlekedni vasúti átjáróban. Ha betartják a közlekedők a szabályokat, akkor minimális az esélye a balesetnek.
Ha van kresz vizsgád... na akkor... akkor nagy a baj.
Akárhogy is van, de logikátlanul van kitalálva.
Kevesebb baleset lenne ha pld. nem müködne a vasúti átjáróban a fényjelző berendezés, akkor jelezne előre a vonatnak, igy az lelassitana egy megfelelő biztonságos sebességre ill. úgy hogy meg tudjon állni, hogy legyen esély mindenkinek a túlélésre és nem csak mindent ráfogni az autókra.
Elvégre a vasút halad át az úton és nem forditva.
A vasút biztositsa be még jobban a biztonságot, ha már bezavart a közlekedésbe.
8-as, nyugodj meg, a fénysorompók mindig vissza vannak jelentve vagy egy állomásra, vagy a forgalomirányító központba, vagy a vonat vezetője felé. Előbbi esetekben íràsbeli rendelkezésben értesül a vonatszemélyzet a fénysorompó hibájáról, utóbbi esetben meg jelzőről. Minden ilyen esetben 15 km/h a Vmax és Figyelj! jelzést kell adnia.
Abba meg ne menjünk már bele, hogy a vasút megy-e át az úton vagy fordítva. A legtöbb vasútvonal nyomvonala speciel régebbi, mint a keresztező közúté...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!