Miért az úttestből választják le a kerékpársávot sok helyen?
Biztonságilag teljesen indokolatlan.
A járdán a gyalogosok mennek 3-5 km/h-val. A biciklis 15-18-cal, az autó városban 50-nel.
Miért nem azokat teszik egy úttestre, akiknek a sebessége közelebb áll egymáshoz?
Nem lenne biztonságosabb egy burkolaton 10-15 km/h eltérés, mintha 30-cal gyorsabban húznak el mellettem az autók?
Kérdező, a kerékpárosokat érintő balesetek egészen elenyésző arányban utoléréses balesetek. Sokkal nagyobb gond a kereszteződésekben bekövetkező baleset.
Ezért pontosan az a jó megoldás, ahol a közlekedés résztvevői jól látják és észlelik egymást. Ha eldugod a bringásokat mindenféle fa, bokor, parkoló autó, utcabútor, esetleg gyalogosok mögé-közé, az a kereszteződésekben konfliktusokat, váratlan helyzeteket okoz. Ezzel szemben a kerékpársávon közlekedőket világosan, folyamatosan látja minden más közlekedő. Ezért biztonságosabb a szabályosan kialakított kerékpársáv a szeparált kerékpárútnál - lakott területen belül
11 így meg a jobbra kanyarodók fasírozzák ki őket, főleg teherautók a nagy holttér miatt.
Ahol lakok, van egy ilyen hülye kereszteződés, 2010 előtt egy kislányt ütött el a jobbra kanyarodó teherkocsi, pár éve meg egy nyugdíjas orvoson ment át a mixerkocsi.
Olyasmi volt mint nemrég az a rolleres baleset, amikor a busz alá rohant.
Aha, és ha a bokor mögül jön ki a bringás, akkor nem csak a mixer üti el meg a csuklós busz, hanem bárki.
Az általad vázolt esetekben pont az okozta a balesetet, hogy nem látta az egyik jármű vezetője a másikat. Ez kerékpársáv esetén jóval kisebb eséllyel következik be, mint külön vezetett kerékpárút esetén. (Nézd csak meg akár egy személyautó tükréből is, hogy mennyit látsz a kocsi melletti 3 méteres sávból és mennyit a kocsitól számított 6-10 méteres sávból. Döbbenet.)
Azért, mert a forgalmi sávok az úttesten vannak. Azon az úttesten, ami azt a célt szolgálja, hogy ott a járművek haladjanak. Ezzel szemben milyen értelmes, elfogadható indokot tudsz mondani arra, hogy a gyalogosforgalom céljára szolgáló járdán kellene eltűrni sőt kötelezővé tenni a járműforgalmat?
A sebessegekkel sincs igazad: a gyalogos átlag 5 km/h sebességével szemben a kerékpáros (ha betartja a gykputakra vonatkozó 20 km/h sebességhatárt) ennek négyszeresével halad. Az úttesten nincsenek ilyen különbségek, főleg hogy ott a megengedett sebesség ennek duplája (40 km/h)...
És még nem is beszéltünk a biztonságról - ehhez képest minden más infra jelentős hátrányban van a kerékpársávokkal szemben, főleg az általag favorizált gykputak, melyek a legbalesetveszélyesebbek. Ezeket inkább tiltani kellene - szinte csak hátrányai vannak mindenki számára.
"biciklis 15-18"
Nekem a budapesti városi ÁTLAGOM 19-20 km/h, ebben benne van az is, hogy állok a lámpánál, állok a dugóban néhol.
Amúgy 25-30 az utazóebességem.
14, ha a százalékokat nézzük, ezek szerint akkor ha egy gyalogos 5-tel megy, én meg 15-tel hátulról nekiszaladok, nagyobb esély a halálos kimenetelre, mintha egy 100-zal haladó autóba 200-zal?
Hisz százalékosan nézve a gyalogosnál 3x mentem gyorsabban, míg az autónál csak 2x.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!