Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Hasznosnak tartjátok a sebessé...

Hasznosnak tartjátok a sebességkorlátozó-rendszert az új autókban?

Figyelt kérdés

Nyártól minden új autóba kötelező beépíteni. Kíváncsi vagyok, hogy mit gondoltok róla.


Én konkrétan rühellem, hülyeségnek tartom az egészet, mert nem ettől fog megjavulni a közbiztonság. A hazai autók átlagéletkora 20 év környékén van, tehát még legalább ennyit kell várni, hogy mindenkinek olyan autója legyen, amibe már be van építve ez a rendszer, de inkább többet, ha figyelembe vesszük azt is, hogy várhatóan deal breaker lesz ez a használtautó piacon is. Szóval legnagyobb jóindulattal is 40-50 évet jóslok annak, hogy ez globálisan a mindennapi élethez hozzátartozzon.



2022. máj. 24. 16:12
1 2 3 4
 21/31 qkker1 ***** válasza:
83%

Alex


bőven elég a Waze, 0 toleranciára van állítva, azonnal "hangoskodik", ha átlépem a sebességhatárt, a többi az én dolgom/bajom.

2022. máj. 26. 09:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/31 anonim ***** válasza:
100%
megjött a Légy Sándor, aki szerint autóval minden szabályt be kell tartani, de biciklivel azért nem olyan veszélyes átmenni a piroson :D
2022. máj. 26. 09:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/31 Alex Fly ***** válasza:
10%
@21: tudomásom szerint a Waze nem akadályozza meg a gyorshajtást. És az is csak akkor figyelmeztet, amikor amúgy is tudod, hiszen láttad a táblát...
2022. máj. 26. 11:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/31 Alex Fly ***** válasza:
10%

@22: egyetlen szó sem esett a piros lámpáról, de az sem veszélyesebb lerékpárral mint személygépjárművel.

Egyébként meg egy emberi erővel hajtott 10 kilós kerékpár jóval kevesebb veszélyt jelent a többi közlekedőre, mint egy másféltonnás gépkocsi.

Tudod: nagyobb jármű nagyobb felelősséggel jár...

2022. máj. 26. 11:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/31 anonim ***** válasza:
61%
Ha nem lehet kikapcsolni, vagy minden indításkor ki kell majd újra kapcsolni, akkor akik kitalálták előbb-utóbb szénné lesznek perelve, mivel a táblafelismerő rendszerek gyerekcipőben járnak, rengeteg a fals pozitív jel, rendszeresen tapasztalom ezt fél éves Corollával. Így előbb-utóbb lesz olyan, hogy a fals pozitív figyelmeztetés fogja elterelni egy autós figyelmét, éa emiatt okoz balesetet, onnantól kezdve a családja perelhet.
2022. máj. 26. 23:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/31 Alex Fly ***** válasza:
8%
De miért kellene kikapcsolni? Hogy aztán "véletlenül" belefuss egy "kinnfelejtett" táblába?
2022. máj. 26. 23:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/31 anonim ***** válasza:
89%

26:

Azért kell kikapcsolni, mert mint írtam, gyerekcipőben jár a tablafelismerő rendszer. A Corollánkban ki van kapcsolva a figyelmeztetés, csak a kijelzőn látszik mit ismert fel, autópályán majdnem végig riasztana, mert majdnem az összes lehajtónál felolvassa a lehajtóra vonatkozó sebességkorlátozást, de nyilván nem tudja felolvasni a kiegészítő táblákat sem, így felolvassa a kamionosokra, esőre vagy napszakra vonatkozó táblákat is. De sokszor meg ellenkezője van, nem veszi észre a táblát, ami rád vonatkozik.


Navigációval egy fokkal jobb lenne, de gondolom nem Google Mapsből, Waze-ből venné az infót,hanem saját naviból, ami mondjuk évente kétszer frissülne.

2022. máj. 27. 07:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/31 anonim ***** válasza:
85%
A vitában való állásfoglalás nélkül, de nem a táblafelismerés a legnagyobb probléma ezekkel a rendszerekkel. Azt elég jó biztonsággal felismerik, sőt a legújabbakkal már nekem az autópályán se volt problémám. A legnagyobb baj a nem vagy csak részben helyes térkép, ugyanis meddig tart a sebességhatár? A feloldó tábláig, amit tegyük fel még fel is ismer, VAGY a következő kereszteződésig. NA az ha nincs rögzítve az alap térképbe akkor nincs az a szoftver ami eldönti, hogy most ez kocsibeálló, parkoló vagy kereszteződés e.
2022. máj. 28. 12:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 29/31 anonim ***** válasza:
100%

Olvastam pár cikket a témában, mindenhol azt irták, hogy ez inkább passzív rendszer lesz. "Legrosszabb" esetben pedált rezget, mint az ABS, esetleg elveszi a gázt mint a tempomat, viszont ha ralepsz a pedalra visszaadja. Lehet, hogy sipolni fog, de az id lehet, hogy a notorikus gyorshajtóknak mindössze egy piros villogóval kell megbaratkozni a műszeregységen belül.

Saját véleményem az, hogy nincs az a szabalyozó hatóság, aki bevallalná, hogy üzemzavar esetén egy autópályán oriasi sebességkülönbözetet generaló rendszert jóvá merne hagyni...

2022. szept. 1. 06:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 30/31 anonim ***** válasza:
22%

Akkor lenne értelme, ha egységesítenék. 130km/h minden autóra, ott lekorlátozás és ez megváltoztathatatlan lenne minden Magyarországra belépő autóra egységesen.

De hogy valaki saját magának evvel bohóckodjon, semmi értelme, mint ahogy egy csomó más fölösleges elektronikus kacatnak sem...

2022. szept. 9. 23:11
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!