Hasznosnak tartjátok a sebességkorlátozó-rendszert az új autókban?
Nyártól minden új autóba kötelező beépíteni. Kíváncsi vagyok, hogy mit gondoltok róla.
Én konkrétan rühellem, hülyeségnek tartom az egészet, mert nem ettől fog megjavulni a közbiztonság. A hazai autók átlagéletkora 20 év környékén van, tehát még legalább ennyit kell várni, hogy mindenkinek olyan autója legyen, amibe már be van építve ez a rendszer, de inkább többet, ha figyelembe vesszük azt is, hogy várhatóan deal breaker lesz ez a használtautó piacon is. Szóval legnagyobb jóindulattal is 40-50 évet jóslok annak, hogy ez globálisan a mindennapi élethez hozzátartozzon.
Alex
bőven elég a Waze, 0 toleranciára van állítva, azonnal "hangoskodik", ha átlépem a sebességhatárt, a többi az én dolgom/bajom.
@22: egyetlen szó sem esett a piros lámpáról, de az sem veszélyesebb lerékpárral mint személygépjárművel.
Egyébként meg egy emberi erővel hajtott 10 kilós kerékpár jóval kevesebb veszélyt jelent a többi közlekedőre, mint egy másféltonnás gépkocsi.
Tudod: nagyobb jármű nagyobb felelősséggel jár...
26:
Azért kell kikapcsolni, mert mint írtam, gyerekcipőben jár a tablafelismerő rendszer. A Corollánkban ki van kapcsolva a figyelmeztetés, csak a kijelzőn látszik mit ismert fel, autópályán majdnem végig riasztana, mert majdnem az összes lehajtónál felolvassa a lehajtóra vonatkozó sebességkorlátozást, de nyilván nem tudja felolvasni a kiegészítő táblákat sem, így felolvassa a kamionosokra, esőre vagy napszakra vonatkozó táblákat is. De sokszor meg ellenkezője van, nem veszi észre a táblát, ami rád vonatkozik.
Navigációval egy fokkal jobb lenne, de gondolom nem Google Mapsből, Waze-ből venné az infót,hanem saját naviból, ami mondjuk évente kétszer frissülne.
Olvastam pár cikket a témában, mindenhol azt irták, hogy ez inkább passzív rendszer lesz. "Legrosszabb" esetben pedált rezget, mint az ABS, esetleg elveszi a gázt mint a tempomat, viszont ha ralepsz a pedalra visszaadja. Lehet, hogy sipolni fog, de az id lehet, hogy a notorikus gyorshajtóknak mindössze egy piros villogóval kell megbaratkozni a műszeregységen belül.
Saját véleményem az, hogy nincs az a szabalyozó hatóság, aki bevallalná, hogy üzemzavar esetén egy autópályán oriasi sebességkülönbözetet generaló rendszert jóvá merne hagyni...
Akkor lenne értelme, ha egységesítenék. 130km/h minden autóra, ott lekorlátozás és ez megváltoztathatatlan lenne minden Magyarországra belépő autóra egységesen.
De hogy valaki saját magának evvel bohóckodjon, semmi értelme, mint ahogy egy csomó más fölösleges elektronikus kacatnak sem...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!