Ha a Gyalogosátkelés (vagyis a Gyalogos-átkelőhely előjelzője) oszlopán van egy 30 km-es sebességkorlátozás tábla, akkor elképzelhető, hogy a korlátozás csak a zebráig érvényes?
Ha igen, milyen jogszabály alapján?
Ipari területen adott egy jól belátható, nem szűk, 1 km-es út, elágazások nélkül. A közepén van ez a zebra, mindkét irányból előjelezve és sebességkorlátozással. Életszerűtlen és indokolatlan lenne a közepétől végig 30-cal menni. Most én nem tudok valamit, vagy a táblázás megtervezője volt felületes?
A kialakításban nem volt felületes, hiszen a cél az volt, hogy a veszélyes hely megjelölés mellett sebességkorlátozást vezetett be azért, hogy minden esetben fokozott óvatossággal közelítse meg az átkelőhelyet és elegedet tudjon tenni az elsőbbségadási kötelezettségnek.
A gyalogos átkelőhely önmagában nem oldja fel a tilalmat, ezért el kellett volna helyeznie utána a "mozgó járművekre vonatkozó tilalmak vége" vagy "sebességkorlátozás vége" táblát. Ha ez nincs ott, akkor az első kereszteződésig annyival kell menni, ami tényleg értelmetlen.
Sok esetben mást ítél meg az út kezelője mint amit az egyszeri autós.
Kezdjük ott, hogy csak a zebra miatt nem nagyon szoktak 30-as táblákat kitenni. Viszont sok zónában, például ipari területeken lehet korlátozás az adott útra.
Nyilván ezt a korlátozást az autós köteles (lenne) betartani, még akkor is ha nem ért vele egyet.
Mi milyen jogszabály alapján? Az „1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet
a közúti közlekedés szabályairól”, azaz, a KRESZ hatályos szövege alapján.
Ott pontosan le van írva, hogy meddig tart a „Sebességkorlátozás” tábla hatálya.
A jelzőtábla hatálya a táblánál kezdődik és a következő útkereszteződés kezdetéig tart, kivéve, ha a jelzőtábla alatt elhelyezett kiegészítő tábla ennél rövidebb távolságot jelöl meg, vagy a „Sebességkorlátozás vége” jelzőtábla a tilalmat előbb feloldja.
Köszönöm a válaszokat.
#1
Akkor csak felületes volt, nem? Ha egy tábla egy adott szakaszra szól, akkor evidens, hogy elgondolkodik rajta az ember, hogy meddig is tartson a szakasz.
Az megszokott, hogy egy útfelbontás miatt kirakott alkalmi sebességkorlátozást nem oldanak fel, és mondjuk a másik településig végig 30-cal kellene menni. De egy állandó tábla esetén, aminek elhelyezését valószínűleg egy ebből diplomát szerzett mérnök írta elő, csak várná az ember az előírásos elhelyezést. Az előírásosságnak pedig része a feloldás.
#2
Hát gyakorlatilag 50-nel megyek a zebra után, mint mindenki más is... Reménykedünk, hogy nem jut eszébe senkinek itt traffizni.
#3
Sok olyan korlátozást láttál már ipari területen, ami mindkét irányban csak az egyik sávra érvényes, a zebra előttől a fél kilométerre lévő kereszteződésig?
Ez amúgy nem olyan út, ami csak az üzemeket köti össze, hanem a város egyik megközelítési lehetősége, ami véletlenül pont üzemek közt halad. A zebrát azért csinálták, mert egy nagy kamionos cég központja van az út egyik oldalán, a több hektáros parkolójuk meg a másik oldalon, más gyalogos forgalom nincs is az úton.
#4
Nem ez volt a kérdés.
De hogy csak pár gyakorlati példát említsek, ahol még találkozhatsz ilyennel.
Útmunkálatok.
Autópályák.
Előzést korlátozó táblák.
Veszélyes kanyarok.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!