Fényjelzőkészülék nélküli vasúti átjárónál is bármikor jöhet vonat?
Ritkán szoktam ezen az átjárón keresztülhaladni, de mindig abban a tudatban voltam, hogy tuti vmi kihalt/használaton kívüli vágány és sosem figyeltem fel rá, mindig lassítás nélkül 80-al mentem át.
Most viszont olvastam a tapolcai tragikus vonatbalesetről, ahol 5 fiatal halt meg ahogy ütköztek a vonattal. Az viszont lámpás átjáró volt, ez viszont lámpa nélküli. Most eszembe jutott ez a hely és elgondolkoztam rajta, hogy simán előfordulhatna itt velem (vagy bárki mással) hasonló tragédia?
Ha itt is van vasútforgalom akkor mi a jóistennek nem tesznek fel mindenhova legalább fényjelző készüléket?
Ha itt is van vasútforgalom akkor mostmár minden alkalommal le kellene itt lassítanom és óvatosan figyelni a vasútforgalmat? (ami nevetséges lenne, mert beláthatatlan kanyarulat)
Nem az van a KRESZ-ben, hogy a lámpa nélküli átjárónál kötelező megállni, és csak akkor haladhatsz tovább, ha meggyőződtél, hogy nem jön vonat?
Szerintem ez így biztonságosabb, mint a fehéren villogón hibás berendezésnél körültekintés nélkül átmenni. Bár erről is másképp rendelkeznek, de mindenki azt hiszi, hogy a fehér az szabad-jelzés.
Csak olyan esetekben bocsánatos bűn a figyelmetlenség, mint Budaörsön volt egy hely, ahol az út mellett 1 méterrel már éveknóta föld alatt volt a sín, és tudja az ember, hogy halott vágány.
Egyébként ha megnézted, ide vezet a sín:
[link] ,21.1767686,16.96z
Annyira azért nem rozsdás és szépen ki van takarítva, gyomírtózva. Biztos hogy van ott kiszolgálás néhanapján. Azokon a helyeken ahová valóban nem mennek be vonattal, sokkal nagyobb a dzsidzsa.
A régi nádudvari vonal az: [link]
Az ilyen helyekre nem csak a mozdonyvezető megy egyedül, vannak más dolgozók is akik - többek között - a közút felé az átjáró biztosítását is végzik. A vonat megáll az átjáró előtt, a jelzőőrök tárcsával megállítják a forgalmat és utána halad át a vonat. Az ilyen helyekre speciális, csak arra a helyre vonatkozó Végrehajtási Utasításból vizsgát tett és vonalismerettel, helyismerettel rendelkező mozdonyvezetőket, és tolatócsapatot küldhet a vasúttársaság.
Mindemellett egy gázelvétel és figyelmes közlekedés nem árthat részedről, hiszen egy az úton álló jelzőőrt nem biztos hogy észreveszel időben ha nagyobb sebességgel haladsz.
Soha, semmilyen vasúti átjáróba nem hajtunk be körültekintés nélkül!!
A kérdező példája mutatja, mekkora sötétség uralkodik e téren. Az általa hozott példa egy ritkán, de főleg a répakampányban bizony használt vasútvonal átjárója. Mint az előjelző táblán is látszik, jelzőőr biztosítja az átjárót, így vonat itt gyorsan nem fog érkezni (hiszen arról száll le a jelzőőr), de ennek ellenére alapvető fontosságú meggyőződni arról, hogy nem jön vonat.
Fontos, hogy általános megállási kötelezettséget a KRESZ nem ír elő vasúti átjárók előtt, de minden esetben kötelező(!) meggyőződni arról, hogy nem jön-e vasúti jármű.
Neked közúti közlekedőként nem kell ismerned a vasúti forgalmi utasításokat, pályákat, menetrendeket stb.
Ha sima andráskeresztet látsz: lassítasz, körülnézel.
Kötelező megállás csak akkor kell, ha stop tábla vagy nem működő fénysorompó van.
Nyilván, ha józan paraszti ésszel belátod, hogy nagyon rossz állapotban van a vágány (sín hiányzik, fák nőnek rajta stb.), akkor tényleg nincs értelme körbenézni. De ezt leszámítva én nem ezen a pár másodpercen spórolnék.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!