Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Mikortól számít veszélyesnek...

Mikortól számít veszélyesnek egy tárgy a síneken?

Figyelt kérdés
Kb. egy éve utaztam haza Prágából Észak-Szlovákián keresztül, és Olomouc környékén egy nagy viharba kerültünk. Lett aztán, ami sajnos lenni szokott: felsővezeték-szakadás, letépett faágak a vágányokon stb. és ha jól emlékszem, majdnem 7 órás késés. Sokat motoszkált bennem a kérdés, hogy mikortól számít járhatatlannak egy vágány (milyen vastag ág, mekkora kavics/kő kell hozzá). Nyilván ez több tényezőtől függ, csak szeretném, hogy legyen valami elképzelésem róla.

2020. okt. 21. 01:49
 1/5 anonim ***** válasza:
72%

Tényleg hatalmas szórás lehet itt na meg ugye nincs is erre semmi szabvány vagy teszt, de faág esetében is most kezdve attól, hogy milyen fa egy puha fenyő vagy épp bükk. Ha saccolni kéne én olyan 10-15cm átmérőre mondanám amit szerintem még biztosan csak eltör és nem emeli meg annyira, hogy le tudjon lépni a sínről.


Na meg az sem mindegy, hogy egy kis tengelyterhelésű motorvonat kapja el vagy épp egy közel 20 tonna tengelyterhelésű mozdony.


Kavics meg kő esetében meg szerintem ami már túl nagy lenne az simán alá sem fér, hanem még előtte pályakotró stb lelöki, a fakidőlésnél ugye az a gond, hogy túl vagy, illetve keresztbe fekszik akár több méter hosszan, nem tudja lelökni, de most képzeld el, pl egy sima másfél méteres ölfa lenne ott azt simán lelökné ha vastagabb, el se jutna a kerekekig.

2020. okt. 21. 04:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
85%

Itt már járhatatlan volt, még szerencse hogy mindenki túlélte:


[link]

2020. okt. 22. 11:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:
100%
Nincs egzaktul meghatározva. Ha látni az akadályt a sínen, akkor meg kell állni előtte, ez a mozdonyvezető felelőssége.
2020. okt. 22. 16:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:
100%

Így van, nincs meghatározás, a hozzáértő személy belátására van bízva. Első fokon a mozdonyvezető mondja meg, hogy ő azon a részen hajlandó-e átmenni.

Nem is kell feltétlenül kisiklást feltételezni, elég pl. egy olyan magasságban lévő faág, ami elhajolva és visszacsapódva esetleg betörne pár ablakot a személyszállító vonaton. Ha ezt nem lehet kizárni, akkor már rá lehet mondani, hogy járhatatlan a pálya.

2020. okt. 23. 14:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:
75%

https://www.youtube.com/watch?v=u7QCnv0Qpfg


USA, igaz itt 20-25 tonna az átlag tengelyterhelés de mennek itt át vastagabbakon is megállás nélkül.

2020. okt. 23. 21:16
Hasznos számodra ez a válasz?

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!