Mikortól számít veszélyesnek egy tárgy a síneken?
Tényleg hatalmas szórás lehet itt na meg ugye nincs is erre semmi szabvány vagy teszt, de faág esetében is most kezdve attól, hogy milyen fa egy puha fenyő vagy épp bükk. Ha saccolni kéne én olyan 10-15cm átmérőre mondanám amit szerintem még biztosan csak eltör és nem emeli meg annyira, hogy le tudjon lépni a sínről.
Na meg az sem mindegy, hogy egy kis tengelyterhelésű motorvonat kapja el vagy épp egy közel 20 tonna tengelyterhelésű mozdony.
Kavics meg kő esetében meg szerintem ami már túl nagy lenne az simán alá sem fér, hanem még előtte pályakotró stb lelöki, a fakidőlésnél ugye az a gond, hogy túl vagy, illetve keresztbe fekszik akár több méter hosszan, nem tudja lelökni, de most képzeld el, pl egy sima másfél méteres ölfa lenne ott azt simán lelökné ha vastagabb, el se jutna a kerekekig.
Így van, nincs meghatározás, a hozzáértő személy belátására van bízva. Első fokon a mozdonyvezető mondja meg, hogy ő azon a részen hajlandó-e átmenni.
Nem is kell feltétlenül kisiklást feltételezni, elég pl. egy olyan magasságban lévő faág, ami elhajolva és visszacsapódva esetleg betörne pár ablakot a személyszállító vonaton. Ha ezt nem lehet kizárni, akkor már rá lehet mondani, hogy járhatatlan a pálya.
https://www.youtube.com/watch?v=u7QCnv0Qpfg
USA, igaz itt 20-25 tonna az átlag tengelyterhelés de mennek itt át vastagabbakon is megállás nélkül.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!