Mennyire elterjedtek az önvezető Teslák Magyarországon?
3 éve volt egy súlyos baleset, amit egy tesla tulaj megpróbált rekonstruálni:
https://www.youtube.com/watch?v=6QCF8tVqM3I
Éjjel elég volt a kopott festés és balesett lett belőle. Csináltak nappali videót is, ott teljesen normális tartotta a Tesla a sávot.
#6: az, hogy egy auto meghatarozott korulmenyek kozott tehermentesiti a sofort es barmilyen nem vart esemenynel visszaadja az iranyitast az az onvezetestol vajmi tavol all. Az onvezetes az lenne, hogy tetszoleges A es B pont kozott a sofot kozremukodese nelkul elmegy az auto...
#7: amit Te mondasz, az egy forgalmi teszt. De ezekben nem azok az autok szerepelnek, amiket barki megvasarolhat, hanem fejlesztes alatt levo rendszerek.
#11: az pedig egy szimpla savtarto automatika volt, ami valoban hibazott. A savtarto automatikak tovabbra is igenylik a sofor folyamatos eberseget, de amugy az eset jol mutatja, hogy ezek a rendszerek meg kozel nem megbizhatoak.
Teslám van. Bár svédországban élek vezettem a Teslámat Magyarországon is.
Ami MOST a Teslákban van az az autopilóta, ami országúton és városok közötti utakon elboldogul de városon belül nem nagyon használható (követi az utat csak nem áll meg zebránál, kereszteződésnél). Bár neked fogni kell a kormányt de az esetek 99%-ában magától megy és irányít az autó. Az autó maga forgatja a kormányt és kezeli a gázt de neked fognod kell a kormányt és ha valami történik akkor át kell venned az irányítást. (És ha karambolozol akkor az a te hibád.)
Néhány éve még tökéletesnek kellett lenni a sávfestésnek de manapság már hibás, kopott, néhol hiányzó sávfestés nem probléma.
Ami a JÖVŐBEN jön az az FSD, Full Self Drive. Ez már városon belül is tudja vezetni az autót, sűrű forgalomban, sávfestések nélküli utakon. Ezt most fejleszti a Tesla, néhány ezer kuncsaft már megkapta Amerikában az FSD szoftvert. Mert a hardver minden Teslában már van, csak az új szoftverre várunk.
A kormányt még most is fogni kell FSD szoftver vezetett Teslákon is de azt majd a jövőben lehetőleg el lehet majd engedni. És egyenlőre ha karambolozol FSD-s Teslával akkor az a te hibád mert át kellett volna venned a vezetést mikor látod hogy hibádzik.
Az én Tesla hármasom autópilótája Magyar országutakon nagyon szépen elvezette magát. Még ott ahol a sávfestés hiányos is volt. Pesten nagyobb főutakon is. Se a sávfestés se a forgalom nem volt nagyobb probléma. Kisebb utcákon azért át kellett venni a vezetést. A legnagyobb probléma az volt hogy az autopilóta tartja az előírt távolságot az előtte levő autó után - erre az összes pesti autós bevágott elém.
Nem hinném hogy a jövőben a pesti, magyar forgalom nagyobb problémát jelentene az FSD-nek. Párizs, India, na az a káosz viszont ember (és gép) feletti.
Meglátásom szerint technológiai akadálya nem lenne annak, hogy akár már ma megvalósulhasson a teljesen automata vezetés. A mai autopilot-rendszerek már képesek lennének rá, főleg a "connected car" koncepcióval, amikor a járművek egymással is kommunikálnak és adott esetben összedolgoznak egy-egy forgalmi szituációban.
A legnagyobb nehézséget a humán sofőrök jelentik, akik sokszor teljesen másképp reagálnak és sok esetben az algoritmus számára teljesen váratlanul cselekednek...
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!