Miért van az, hogy a versenybiciklistákon kívül mindenki más szeret és tud is kerékpárral a városi kerékpárutakon szabályosan közlekedni?
Én ugyan nem vagyok "versenybiciklista", de a magyar kerékpárutak viszonyait elég jól ismerem. Ugyebár az országúti kerékpározásban kimondottan fontos az egyenletesen magas tempó, ezért a változatos minőségű, sokszor a kereszteződésekben alárendelt, akár oszlopokat, fákat, parkolókat, buszmegállókat kerülgető, sőt: oldalt váltó kerékpárutak nem igazán alkalmasak erre. Épp ezért volna fontos, hogy igazolt országúti kerékpárosoknak, más országok gyakorlatához hasonlóan, legalàbb lakott területen kívül ne legyen kötelező a kerékpárút használata.
Autóskènt persze tudom, hogy egy nagyobb bolyt nehézkes lehet megelőzni, de az igazán profik azèrt is mennek kettesével egymás mellett, mert így rövidebb az előzési út, tehát így segítik a forgalmat, miközben a kevésbé értelmes autósok persze panaszkodnak, hogy mièrt egymás mellett tekernek :)
Az pedig egy èrdekes felvetés, hogy az országúti kerékpáros ne orszàgúton edzzen - akkor mègjs hol? Zárt pályán a pályakerékpárosok edzenek, az egy màsik sportág.
Eleve aki országúti ("verseny") kerékpárral közlekedik a városban, az nem normális.
Annál már csak a fekvőbicikli alkalmatlanabb városi közlekedésre, bármi más jobb...
De egyébként a nagy népsűrűség miatt elkerülhetetlen, hogy folyamatosan gyökerekkel találkozz, akármilyen járművel közlekednek is.
#16 Én erről még nem hallottam, de ha ez igaz akkor elég szomorú jövő elé nézünk.
Úgy tűnik nem kellesz ide semmilyen biofegyver a világnépesség szabályozására. Kiírtja a nép saját magát.
A városi kerékpárutak arra jók, hogy az idős nagymama biztonságban eljusson a Coopba, ahogy a szülőnek se kelljen féltenie a kerékpározó gyermekét. Az érdemi sporttevékenységet végzők közül a túrásoknak is megfelelőek általában, hiszen nekik jellemzően mindegy, hogy egy pár kilométeres szakaszon esetleg csak 15 km/h sebességet hoznak.
Országútis edzéseket azonban nem lehet városi kerékpárútakon folytatni - sőt, a vidéki bringasztrádak jelentős része sem alkalmas erre. Eleve van egy 20 km/h sebességkorlát - outival ennek minimum a másfélszerese a szokásos tempó. A jogi háttér csak egy dolog, ezeknek az utaknak a kivitelezése vagy az úttesttel összevetett minősége azonban jellemzően nem teszi lehetővé a folyamatos haladást.
Szóval amíg nem épülnek olyan kerékpárutak, amelyek maximálisan kielégítenek minden réteget, ez marad a helyzet.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!