Elég veszélyesen hajtom végre a kikerüléseket, egynyomon haladó előzését. Hogyan tudnám ezt fejleszteni?










Ha egy kerékpáros előzése közben is közel ér a szemből érkező, akkor alapvető probléma, hogy az előzésnek nem volt meg a feltétele, nem lett volna szabad elkezdeni azt.
Akármennyire gyenge is az autód, egy kerékpáros megelőzése nem lehet probléma, de ha a feltételek nem adottak a megelőzéséhez, akkor követed a biciklist, ha az 5-el csalinkázik előtted, akkor 5-el követed, és akkor kezdesz előzésbe, ha azt be is tudod fejezni veszélyeztetés nélkül.





Mindig úgy kell előzni, hogy üres szembesáv esetén is 2x akkora távval kell számolni, mint amennyi neked szükséges. Ugyanis azt kell feltételezni, hogy a másik irányból is előzésbe kezd valaki.
Ha gyenge autód van, akkor vissza kell váltanod előzés előtt.
Nem kell mindig megelőzni a bringást! Hegyről lefelé a sportoló bringások sokkal gyorsabbak a kanyarokban, mint az autósok. De akkor sem kell előzni, ha a fogalom nem engedi, hogy magad mögött hagyd!
De a legjobb módszer, hogy kimész tekerni oda, ahol autózni szoktál. Meg fogod érezni, hogy mennyire veszélyes, amit csinálsz, mert találkozni fogsz hasonló autóssal.





Előzés megkezdésekor kapcsolj mindig vissza! Ha visszaváltod a sebességet a kocsi motorja sokkal jobban felgyorsul, így akar egy kamiont is sokkal gyorsabban meglehet előzni, nem csak egy biciklist. Az a sebességváltó kar nem csak azert van, hogy ne zúgjon a motor, hanem tanuld meg használni! Ha nem érted, hogy mit mondok akkor iratkozz, be vezetésoktatásra és ott megtanítják neked, pont úgy mint amokor vezetni tanulni jártál!
Tehat, ha 5-ösben mész az autóval és előzöl akkor a kiállas pillanata előtt válts vissza 4-esbe és tapasztald meg, hogy sokkal jobban gyorsul az autó.















Gyenge autót ha kb. 20 km/h-nál 3-asban lepadlózod, semmi nem fog történni, válts vissza 2-be.
Egyébként meg igen, csak akkor előzz, ha biztos vagy benne, hogy be tudod fejezni biztonságosan. Azzal ne foglalkozz, ha a mögötted jövők türelmetlenkednek, a biztonság az elsődleges.
Nekem is volt, hogy nem akartam lecentizni a bringást, ezért nagyjából 10-20 mp-ig követtem, a mögöttem jövő gyökér meg ráfeküdt a dudára.





"Viszonylag messze van a szemből jövő autó, ezért lepadlózom, hogy megelőzök mondjuk egy bickilist,"
Már itt súlyos problémák vannak. Mivel mész te, Velorex hegymenetben anyóssal? Bringás max 40-el mehet, esetleg 50-el, de ha te egy biciklist is képtelen vagy megelőzni, hogy a fenébe lett meg a jogosíványod?





Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!