Az autópályán miért nem szedik ki és büntetik rommá azokat a kamionokat, amik sebessége átlépi a 80km/órás sebességet?
#22 Csendben vagyunk, mert kár rád időt pazarolni. Szóba hoztad a hosszú fékutat, erre én linkeltem egy videót, ami bemutatja, hogy a kamionoknak milyen rövid fékútja van. Persze csak 60-nal ment, nem 90-nel, ez igaz. Na de 40ctonna rakomány is ott volt mögötte, míg a való életben nagyon ritkán pakolják meg ennyire a pótkocsikat, szóval ez kissé kiegyenlíti a dolgokat.
Ezt persze te is tudod. Te is tudod, hogy ez az egy videó aláássa az érvelésedet, ezért aztán elkezdesz 150-nel hajtó kamionokról beszélni. Teljes agybaj. Ezen a ponton kár tovább erőltetni a témát, mert nyilvánvalóan alkalmatlan vagy emberi társalgásra.
De persze én vagyok a hülye, hiszen most is itt vagyok és válaszolok...
"Szóba hoztad a hosszú fékutat"
"ezért aztán elkezdesz 150-nel hajtó kamionokról beszélni. Teljes agybaj."
Ajánlom figyelmedbe a #4-es hozzászólást, idézem belőle:
"Miért nem emelik fel a kamion sebességhatárát is 130-ra? A mai modern fékrendszerekkel simán meg lehet fogni a 40 tonnát."
Való igaz a 130 helyett 150-re emlékeztem és lusta voltam visszalapozni, mea culpa, a lényegen nem változtat. Szóval én más agybajára reagáltam. :)
"Persze csak 60-nal ment, nem 90-nel, ez igaz."
Van 90km/h-ról is vészfékteszt a neten, valami 42-44 méter fékutat mértek úgy anno ha jól rémlik.
"Na de 40ctonna rakomány is ott volt mögötte"
Nem, nem volt. Egy ilyen ponyvás nyergesre max 26 tonnát tudsz felrakni, az egész szerelvény össztömege 40 tonna. A 40 tonnás raksúlyhoz legalább kettővel több tengely kell.
"míg a való életben nagyon ritkán pakolják meg ennyire a pótkocsikat, szóval ez kissé kiegyenlíti a dolgokat."
Ez viszont igaz, 15 tonna túlsúlyt valóban ritkán pakolnak fel - kivéve a billencseket mert ott gyakori :D
"Te is tudod, hogy ez az egy videó aláássa az érvelésedet,"
Pont hogy alátámasztja. Ha 90-ről 40km/h körüli a fékút akkor magasabb sebességről sokkal sokkal hosszabb.
" Ezen a ponton kár tovább erőltetni a témát, mert nyilvánvalóan alkalmatlan vagy emberi társalgásra."
Rendben, szia :)
A kérdező egy troll. Látszik a majmozós mondatából.
Ettől függetlenül, hogy reagáljak is a kérdésre:
"Az autópályán miért nem szedik ki és büntetik rommá azokat a kamionokat, amik sebessége átlépi a 80km/órás sebességet?"
De kiszedik. 1 hete volt sebességmérő akció és elég sok kamiont láttam amit a rendőrök kék villogóval szedtek ki. Ettől függetlenül van tolerancia. Gondolom nem meglepő számodra, hogy a személyautókat sem fotózza le a telepített traffipax 155km/h-ig. Ez így van a kamionnal is, hogy van ráhagyás valamennyi.
"A banán nem romlik meg azon a spórolt pár órán. Max egy nappal előbb szedik le a majmok a fákról. Nem kell ehhez Doktori disszertáció."
Ha nem sürgős az áru, akkor bizonyos szempontból mindegy, viszont sok helyen időkapus fuvarok vannak, vagy elég sok cégnél még km díjban fizetik a sofőröket a mai napig. Így viszont már nem mindegy milyen gyorsan ér oda az ember a lerakóra vagy adott idő alatt mekkora távot tesz meg. Pl 80km/h helyett 85km-h-val közlekedve 9 órás vezetés esetén +45km-t jelent. 10 órás vezetés esetén már 50km-t. Ami azért esetenként jól jön. Lehet 1 nappal előbb tudja a következő fuvart elkezdeni a gyorsabb tempó miatt.
És kiegészítésként még annyit, hogy nálunk és a legtöbb országban 80km/h a megengedett a kamionoknak autópályán, de pl Szlovákiában és Franciaországban 90km/h. Mégsem okoznak több balesetet. Sőt, Szlovákiában főúton lakott területen kívül is lehet 90km/h-val menni. Az Egyesült Királyságban, ahol amúgy nem 4 méter a megengedett legnagyobb magasság, hanem attól magasabb is lehet a kamion, ott meg 96km/h a megengedett autópályán.
Üdv,
egy kamionos
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!