Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Az autópályán miért nem...

Az autópályán miért nem szedik ki és büntetik rommá azokat a kamionokat, amik sebessége átlépi a 80km/órás sebességet?

Figyelt kérdés
A banán nem romlik meg azon a spórolt pár órán. Max egy nappal előbb szedik le a majmok a fákról. Nem kell ehhez Doktori disszertáció.
2021. aug. 22. 16:24
1 2 3
 11/26 anonim ***** válasza:
79%

Mindenki lepontozta a 6-ost, holott teljesen igaza van.

Ha durran, tényleg tök mindegy, hogy 80-nál, vagy 90- nél nem tudja megfogni a (balfasz) felkészületlen gépész.

Ha olyan a helyzet, akkor meg lehet fogni még 110-nél is, ha olyan a gépész, nem tudja megfogni még 65-nél sem.

2021. aug. 22. 17:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/26 anonim ***** válasza:
35%

"Miért nem emelik fel a kamion sebességhatárát is 130-ra? A mai modern fékrendszerekkel simán meg lehet fogni a 40 tonnát."


Persze meg lehet, csak társul hozzá olyna fékút mint egy Airbus A380 esetében. A fogyasztásról meg ne is beszéljük.


"Az se tudják megfogni, maximum retarderrel fékezni."

A kamionok nagyobb részében nincs is retarder...

2021. aug. 22. 17:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/26 anonim ***** válasza:
42%
#12 Barlangban laksz? A fél világot bejárta ez a videó, ami idén már 8 éves volt. https://www.youtube.com/watch?v=ridS396W2BY
2021. aug. 22. 17:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/26 Beviz Elek ***** válasza:
100%
Miért mindig a büntetés? Ha ennyire gond a 90 akkor le kell korlátozni 80-ra és meg van oldva a probléma. Valaki bevállalósabb, valaki nem, sok problémát szülne az utakon ha elkezdenének büntetni a 90 miatt. Ha lekorlátoznak minden kamiont 80-ra akkor nincs emiatt idegeskedés és a fogyasztásnak is jót tesz.
2021. aug. 22. 17:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/26 anonim ***** válasza:
83%

Te még egy kis autót se igen tudsz elvezetni de azért felfelé bírálnál.

MEg aztán alapból nem csak a kamionosokat utálod hanem saját magadat is.

Sokall kiszámithatóbbak a kamionok az egyenlő sebesség miatt mint a személyautósok, akiknél az egyik 70-nel döcög , a másik meg 170-nel nyomja neki.

Ezt a 80-as korlátot még az IFÁK és a többi szarok idejében hozták.

Észre se vették hogy mennyit változott a teherautók minősége, biztonsága.

2021. aug. 22. 17:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/26 anonim ***** válasza:
70%

12. Intarder van a kamionokban.

Persze te ezt nem tudhatod, fingod nincs hozzá.

2021. aug. 22. 17:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/26 anonim ***** válasza:
33%

"#12 Barlangban laksz? A fél világot bejárta ez a videó, ami idén már 8 éves volt."


Nem, nem lakok barlangban és ha ügyesen keresel akkor ennél jóval régebbi Actros MP3-as és talán MP2-es vidót is találni fogsz. A technika nem új.

Ahogy a fizika sem. A kétszer gyorsabb kamionnak négyszer hosszabb fékútja lesz. Ami ma nagyon ideális esetben, tökéletes gumival,aszfalttal,fékekkel és tökéletesen rögzített rakománnyal 90km/h-ról 40-45 méter az 150km/h-ról simán 150 méter felett lesz. Tudod mennyi a különbség? Ott ahol 90-ról egy nyerges megáll 0-ra ugyanott a 150-nel érkező nyetges még 130-cal bombázna az elé kerülő akadályba!


Azzól nem beszélve, hogy ehhez a sebességhez teljesen már szilárdságú járművek és félpótkocsik kellenének, sokkal nagyobb fékek és ez mind sokkal több költség miért is? Mit gondolsz ki fogja ezt kifizetni? Te, aki a boltból leveszed a polcról a készterméket :D


"12. Intarder van a kamionokban.

Persze te ezt nem tudhatod, fingod nincs hozzá."


Van? Mindegyik kamionon vagy csak azon amelyikbe rendeltek újkorába? Az Intarder amúgy is a ZF levédett márkaneve, mizu azokkal amikben nem ZF váltó van? Mondjuk a Mercedessel? Volvoval? Scaniával?

Nem rendelnek minden vontatóba retardert/intardert mert extra költség. A legtöbb vontatóban csak a széria kipufogófék vagy a dekompressziós motorfékek valamelyike van, ami nem feláras extra ( az MB és DAF jakebrake-et használ, a Volvo VEB-et, a többieknél maradt a bubu ).


A vontatók nagyon nagy százalékában nincs semmilyen tartósfék. Valszeg ha láttál volna már kamiont akkor erről tudnál...

2021. aug. 22. 18:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/26 anonim ***** válasza:
82%
Kérdező, egyszer menj az M4 építés alatt álló szakaszára, és próbáld meg a kamionokkal betartatni a 60-as korlátozást. Épp úgy tolják a tempomatos 90-et, mint ahol 2x2 sáv van. Ha megpróbálsz önkéntesrendőrködni, szép aszfaltmatrica lesz belőled, mert előbb-utóbb vagy te, vagy valamelyik kamionos hibázik.
2021. aug. 22. 18:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/26 anonim ***** válasza:
100%

Én inkább abba az irányba vinném, hogy mindenki 100-al mehessen nappal, aztán éjszaka kamionstop, és akkor mehet a 130 vagy akár 150.

Aki feltartja a.forgalmat azt ugyanúgy ki kéne szedni, mint a gyorshajtót.

Hohetetlen, de ma majdnem végigjöttem az M7-en 130km-t a külső sávban Pestig, a dugóban is mindig gyorsabban halad a külső, a 3 sávos részen meg szinte üres. A belsőben meg a középsőben meg 100-al túrja egymás seggét a sok bohóc, folyamatosan bevágnak egymás elé, aztán a köbetési táv hiányábam indul a fékrugdosó verseny.

2021. aug. 22. 19:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/26 anonim ***** válasza:
36%

Azt tegyük hozzá a sebesség korlátozásának az oka alapvetően nem a technika, hanem az ember és annak képességei. Hiszen addig oké, hogy az autó bír akármennyi tempót is, ettől még figyelembe kell venni az emberi tényezőt és meghatározni a szabályokat, hogy senki nem határon autózzon.


Nyilván lehet példálózni a német autópályával, de azt se felejtsük el, hogy ott is csak bizonyos szakaszokon nincs korlátozás, közben meg tele van 100-as limitekkel. És ott bizony kőkeményen meg is büntetnek, ha az ajánlott sebesség túllépéséből történik a baleset.

2021. aug. 22. 19:40
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!