Az autópályán miért nem szedik ki és büntetik rommá azokat a kamionokat, amik sebessége átlépi a 80km/órás sebességet?
Miért nem emeltük már fel a kamionok sebességhatárát 90km/h-ra és határoztunk meg egy 85km/h-s autópályás minimum sebességet ezeknek?
Sokkal több értelme lenne.
Miért nem emelik fel a kamion sebességhatárát is 130-ra? A mai modern fékrendszerekkel simán meg lehet fogni a 40 tonnát.
(Mindeközben az olasz meg sz*rik bele, a mindenféle limiter nélküli, régi, duplaturbós 480-as Turbo Starral egyszerűen csak nyom egy parkettet, és kb 155 km/h-val állva hagyja a helyi 1000-es Puntós hülyéket...) :) <3
Jó kérdés. Vagy emeljék fel 90-re vagy tartassák be a 80-at.
De ennek, hogy a kamionok 99%-a a megengedett 80 helyett 90-nel megy, nem sok értelme van.
#5:
Igen, 40 tonnával is durrant el bal elsőm (akkor kamionoztam), és 49 utassal is (most buszozok), mindkét esetben 100 km/h körül.
Itt vagyok, élek, egészséges vagyok, és ott, és akkor úgy az utasaim is túlélték -nem sérült meg senki, pedig jó kis Ikarus volt a busz- illetve a kamionos esetben a rakomány se mozdult el/sérült meg.
#4 voltam.
(egyéb kérdéseket megelőzve: szarrá székezett maszek 250-es volt az az Ikarus, így jött ki az (asszem) 51, vagy 52 férőhely a gyári 45 helyett)... :)
#8
Én ritkán autópályázom, idén volt szerencsém az M7 2x3 sávos szakaszához először. Na, menj ki oda és megérted. Gyenge mezei paraszt Astrám van, tud egy kellemes 130-at menni. A külső sávban a kamionok kullognak 80-nal, ezért be kell húzódni a középső sávba. A középső sávban megtalálod azokat, akik mernek menni 90-et, max 100-at, tehát gyorsabbak a kamionnál, ezért is vannak a középső sávban, de száz évig tart nekik eldöcögni csak egy szerelvény mellett, márpedig általában nem csak egy szerelvény megy, hanem szépen kígyóznak a kamionok, szóval hosszú kilométereken át 100-zal kullog a középső sáv is. Szóval bemész a belső sávba, ahol a teljes semmiből egyik pillanatra a másikra 220-szal megérkezik mögötted a 20 milliós BMW.
Ha ebben nem látod a problémát, akkor nincs kellő tapasztalatod.
A baj az, hogy az érvényben lévő sebességkorlátozások akkor íródtak, amikor teherautókból még csak a 60-nal kullogó IFÁ-kat és Kamazokat ismertük, illetve a személyautókból is volt vagy 5 típus, mind közel azonos teljesítménnyel és nem létező biztonsági felszereltséggel. Ezek ismeretében érthetőek és elfogadhatóak voltak a sebességre vonatkozó korlátozások. Csak egy baj van ezzel: 2021-et írunk. Egy, a kamionok százszor biztonságosabbak, illetve sokkal stabilabbak magasabb sebességen is, nem mint az IFA, ami 70-nél már úgy imbolygott, mint egy részeg k**va a 18. születésnapján. Továbbá a személyautók is sokat fejlődtek, azonban a régi autók, illetve a beszari sofőrök miatt hatalmas sebességkülönbség alakult ki, ami önmagában fényévekkel veszélyesebb, mint az, ha mindenki gyorsan hajtana. A korlátlan német autópályák Európa egyik legbiztonságosabb autópályái baleseti statisztikákat tekintve.
Röviden: a megoldás nem a kamionok szopatása és alacsony sebességre való kényszerítése, hanem épp ellenkezőleg: a sebesség növelése. Kamionok sebességkorlátján 90-re (vagy akár 100-ra) emelni, illetve a személyautóknak egy 110, de inkább 120 km/h-s minimumot szabni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!