Hogyan definiálnátok azt, hogy valaki jól tud vezetni?
Haverod nem vezet jól.
Az vezet jól, aki mindig tudja, mennyivel mehet legfeljebb úgy, hogy az még biztonságos legyen. Ezen kívül egy igazán jó sofőr bármilyen váratlan helyzetet megfelelően tud kezelni, például nem rántja be a kocsit az árokba vagy a szembe sávba csak azért, mert kiugrik elé egy nyúl. Persze mindig lesz hova fejlődni, de a haverod határozottan egy f*sz.
"Nem mindenkinek ugyanazt jelenti"
Valóban nem, de ezt ne keverjük össze azzal, hogy a kérdésre a válasz szubjektív lenne. Ez nem egy olyan kérdés, hogy nekem ez, neked az, és senkinek/mindenkinek igaza van. Nem, ez egy olyan kérdés, ahol a "haverod" egy gyökér.
Elmondásaid alapján én azt mondanám, hogy a jó sofőr az, aki a haverod ellentéte. Akármit látsz, hogy csinál, annak a szöges ellentéte a helyes és aki a szöges ellentéte sofőrként, az jó sofőr.
Egyébként az előbb hazudtam egy kicsit, a "jó sofőr" kérdés nem teljesen fekete-fehér és azért van egy kis lehetőség vitára. Például, milyen értelemben kell venni azt, hogy "jó sofőr"? Biztonság, vagy vezetéstechnika? Mert lehet valaki nagyon biztonságos, alapos, körültekintő sofőr, de aki túlzásba viszi a biztonságot, az a vezetéstechnika kárára teszi ezt és akadályozni fogja a forgalmat, ami paradox módon pont, hogy veszélyessé teszi. Tehát a túlságosan biztonságos sofőr pont, hogy balesetveszélyes. De fordítva is igaz, aki túl dinamikusan akar vezetni, az könnyen át tudja lépni a biztonság (és indokolatlan kockázatvállalás) határát.
Szóval az igazság valahol a kettő között van, de nem hinném, hogy van a kérdésre egy egzakt válasz, amit adni lehetne. Egyedül az biztos, hogy a haverod egy kretén és aki ilyen az utakon, az ilyen a mindennapi életben is, szóval én a helyedben inkább elkerülném, hosszú távon jobban jársz ilyen kretének nélkül.
Egy jó sofőr szerintem:
- nem tekeri álló helyzetben a kormányt
- a lehetőségekhez mérten, mindig az ideális íven kanyarodik
- finoman tudja kezelni az autót, a váltást szinte észre sem lehet venni.
- az útviszonyoknak megfelően választja meg a sebességet
- előrelátóan vezet, feleslegesen nem fékez, törekszik a folyamatos haladásra
- a parkolás nem okoz problémát, ha szűk helyre kell behajtogatni a gépet, akkor is megoldja.
- ismeri a saját és az éppen vezetett jármű határait.
- kétes szituációkba nem megy bele, mindig a biztosat választja
Még lehetne sorolni, de elálmosodtam😅😴😴😴😴
Szerintem aki tud "azért" vezetni az nem a hajtásból ered, legalábbis nálam. Tekerjen le drága tanuló autóval balesetmentesen éveket, sok km-et, és akkor elmondható talán hogy tud figyelni sok mindenre.
De azt tisztázni kell hogy a hivatásos sofőrök felett nincs senki, mi autósok mögöttünk állunk, mondom ezt úgy hogy én megcsináltam az A-t is viszonylag fiatalon, és két év múlva tudtam is venni egy 180 lóerős motort, mégsem vagyok vele jó sofőr, inkább óvatos.
Nagy seggfej az a haverod.
Kispolszki után kössetek egy utánfutót és tolasson vele egyenesen 50 métert, majd álljon be egy kapubejáróba. limitidő 10 perc
Utána rakja be a dobermant egy lehajtott hátsó üléses autóba, olyan kutyát amelyik lábon állva autókázik és a két ülés előtt néz előre. Szlalomozzon a bólyák között. Gyorsítani-lassítani is kell. A kutya nem dőlhet el!
Motorfékkel menjen végig a tanpályán oda-vissza 50-ig felgyorsítva, kanyarogva, végül parkolóhelyre beállva.
Mondja el mi az a defenzív vezetés.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!