Kétsávos úton az egysávos körforgalom előtt szabályos ez?
Adott ez az eset:
A videó külön: [link]
A videót készítő volt bunkó paraszt itt, vagy aki ki akart elé kanyarodni? Nekem az lenne a logikus, hogy mind2 sávon halad a forgalom és a körforgalom bejáratánál cipzár elven engedik a besorolást a külső sávról. Néha járok erre (fehérvári elkerülő) és nem egyszer boltottam bele olyanba, hogy a külső sávot egy személykocsi, vagy kamion foglalta. Mindenki a belső sávban vár, miközben a külső üres amúgy... És nem egyszer ez fél óra!
Véleményem szerint használni kell mindkét sávot, majd a végén zippzár-elven haladni szépen. A videón még több száz méter üres aszfalt van a videós előtt. Ha én mentem volna arra, én is használom a belső sávot, mert nem vagyok ismerős a környéken. Akkor honnan kellene tudnom, hogy a külső sáv miért áll? Lehet, hogy az egy lehajtó sáv lesz, ebben az esetben minek álljon be az ember a sor végére? (ismétlem, ha pl. valaki nem ismeri azt a szakaszt, hogy mi miatt áll be). A Yarisos emberkének meg állati mázlija van, hogy nem törték össze, utána vakargathattad volna a fejét a rendőr előtt, hogy mi alapján ment ki a videós autó elé.
Összességében: szerintem brutál hülye volt a Yarisos.
A kérdés ebben a formában teljesen értelmetlen. Mindegy, miért áll a sor. Körforgalom, útakadály, bármi.
A kamerás autó elé nézetem szerint nem vágott be a Yaris vezetője. Amikor kitette az indexet, még messze volt a másik.
Vészhelyzet akkor sem volt komolyabb, amikor már elkezdett ténylegesen sávot váltani. A satuzást nem indokolta semmi.
Nem vagyok tévedhetetlen, de én így látom.
Azt sem hinném, hogy önkéntes rendőrködni akart volna, nem hinném, hogy a „tolakodó” feltartása lett volna a célja.
Egyetértek veled: így gyakorlatilag fölöslegesen van megépítve a belső sáv. Fel kell tölteni mindkét sávot, és ahol egy sávra szűkül, ott cipzár-elven beengedni egymást.
Megjegyzés:
Nálunk az idióta közlekedési "szakemberek" csak úgy tudnak két sávból egyet csinálni, hogy az egyik véget ér, és akik abban voltak, azok kéredzkednek be a másikba. Jobb helyeken egyszerűen megszűnik a két sáv között a terelővonal. Aztán az immár egyetlen, de dupla szélességű sáv lassan keskenyedni kezd addig, amíg egy sáv szélességű lesz. Ez a megoldás gyakorlatilag ráneveli az autósokat az udvariasságra és az együttműködésre.
Egyszóval aki itt gyökér volt, az nem a videót készítő, nem is az, aki ott előtte kihúzódott, hanem az, aki jelen sem volt: az aki így tervezte meg ezt az utat.
#3 Ha sávot akart volna váltani, akkor
1. Nem egy 110-zel érkező elé kell gyök 2-vel bevágni!
2. Miért nem váltott sávot, miután majdnem balesetet okozott?
Amikor a kamerás autó a piros teherautó előtt megy, a Yarisnak már megy az indexe, és kissé bátortalanul ugyan, de már az áthúzódást is megkezdte. Ekkor mér cirka 100 méterre voltak egymástól.
Milyen bevágásról írsz?
„8/8 ITGuy ***** válasza:
Nem teljesen értem, hogy a balfasz miért akar egyszerre két sávot használni :D”
Nem, nem akar. Ő megkezdett egy előzést, amit nem tud befejezni, és nem érti, most mi van.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!