Mennyire biztonságos és szabályos egy bicikliutat keresztezni egy autópálya lehajtó és felhajtójával?
Szeged és egy jelentéktelen település azaz Algyő között kerékpár út épül. A 47-es főút jobb oldalán halad és Szegedtől 1 km-re, az M43-as dupla körforgalmán is átmegy. A bicikliút keresztezi az M43-as autópálya Makó felöli oldalánál levő fel- és lehajtókat. Ugyan vannak terelő táblák és egy 30-as tábla is, de mi van akkor ha egy biciklist szétmázol egy autó ami épp 100-al hajt ki az autópályáról vagy éppen 130-cal hajt fel rá? Nem kellene jelzőlámpákat tenni ebbe a körforgalomba, mondjuk a biciklis megnyomná a STOP gombot és az autós azonnal pirosat kapnának.
Egyáltalán mennyire szabályos az ilyesmi?
Általában az autópályáról lehajtóknak fokozatos sebesség csökkentéssel "terelik" az autópálya melletti úthoz, ahol ráadásul többnyire STOP tábla miatt kötelezően meg kell állni - tehát nem jöhet százzal, amit az is akadályoz, hogy a lehajtó lényegében egy hosszú, éles kanyar, plusz emelkedő.
Ugyanez van a felhajtóknál is: elsőbbséget kell adni, lassan mehet be (élesen kanyarodik az út), az autópálya előtt ismét elsőbbséget kell adni, ha valaki szabálytalanul jön, s ha szabad az út előtte, akkor behajthat a gyorsító sávra, ami egy 700méter hosszú egyenes szakasz, s ott veheti fel az autópályán megengedett sebességet.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!