Miért engedik be sokan a tolaodókat?
Pl. Reggel mikor egy 2 sávos út az egyenes haladó irányban be van dugulva a lámpa előtt 1 km-et és az üres jobbra haladó sávon előre megy pár félnótás majd a lámpa előtt kiteszi az indexet és várja hogy beengedjék. Be is engedni mindig valaki, pedig aki beengedi már ott vár 20 perce a sorban.
Ugyanez a helyzet a leálló-kapaszkodó-kihajtó-összeszűkülő sávokkal. Gyakorlatilag ahol 2 sávos út van és az egyik be van dugulva mindig tolakodni akar valaki. Szerencsére javult már a morál, kevesebben engedik be az ilyen hülyéket maguk elé.
Szerencsére nem vagyok rászorulva, hogy rendszeresen csúcsidőben kelljen közlekednem, de ez nálunk úgy van általában megoldva, hogy a furgon beáll a két sáv közepére, hogy ne tudjon senki előretolakodni a külsőben. :D
(nincs jobbra kanyarodó sáv, egyszerűen elfogy egy körforgalom előtt, ami egyébként egy nagyon ostoba kialakítás)
"ez nálunk úgy van általában megoldva, hogy a furgon beáll a két sáv közepére, hogy ne tudjon senki előretolakodni a külsőben. :D
(nincs jobbra kanyarodó sáv, egyszerűen elfogy egy körforgalom előtt, ami egyébként egy nagyon ostoba kialakítás)"
Ezt nevezem agyhalottnak. Nálunk is van ilyen körforgalom, addig 2 sáv majd a körforgónál 1 lesz. Ezt nevezik cipzár elvnek. 1 autó á oldalról, majd 1 autó a másik oldalról bejön. Előnye hogy így kétszer annyi autó elfér az úton. Aztán jön nagyokos, eltorlaszolja az utat, a kocsisor meg már a körforgalom előtti kereszteződésben áll. Az ilyet kellene helyben agyonlőni. Szerencsére zsaruk is szeretik az ilyet.
Én meg azt nem értem, mi a francért nem használjuk ki a rendelkezésre álló útfelületet? Ha két sáv van, akkor a szűkületig illene szépen mindkét sávban sorakozni és cipzárelven, egyet jobbról , egyet balról engedve lassan, de majdnem folyamatosan haladni. Így aki az adott csomópontig el sem akar menni, rövidebb szakaszon vagy egyáltalán nem találkozna dugóval.
Ehelyett állunk egy nagy kûrva hosszú sorban, a fél út üres és még az agyunkat is felbasszuk azon, hogy valaki hatékonyabban próbálná használni az utat. Netán még izmozunk is vele, kockáztatva egy koccanást, de biztosan lassítva a teljes közlekedést.
Elég fordított logika ez nekem.
"Ezt nevezem agyhalottnak. Nálunk is van ilyen körforgalom, addig 2 sáv majd a körforgónál 1 lesz. Ezt nevezik cipzár elvnek. 1 autó á oldalról, majd 1 autó a másik oldalról bejön. Előnye hogy így kétszer annyi autó elfér az úton. Aztán jön nagyokos, eltorlaszolja az utat, a kocsisor meg már a körforgalom előtti kereszteződésben áll. Az ilyet kellene helyben agyonlőni. Szerencsére zsaruk is szeretik az ilyet."
^
Ezzel az a probléma, hogy a szűk keresztmetszet a körforgalom, vagyis hiába teszel oda akár 8 sávot is, ha a körforgalom egyel sem bír el csúcsforgalom idején.
A helyről, amiről én beszélek, ott több kilométer út van visszafelé, tehát az specifikusan nem probléma, hogy messze áll a kocsisor vége, csak hiányzik a sáv meghosszabbítása, amin át lehetne menni "egyenesen" a körforgalmon (második kijárat a négyből).
M7 hasonló szitu. Nem azért áll(t) be a forgalom rajta hétvégente, mert az autópálya nem bírja, hanem mert ahova mindenki megy az autópályán, ott az úthálózat nem tudja elvezetni. Vagyis hozzá lehetne adni még 4 sávot is, a probléma kb. ugyanúgy fennállna.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!