Ha befejeztem a sávváltást, mikor hátulról belémhajtottak, akkor is én váltottam szabálytalanul sávot?
Azért buta csajként kíváncsi lennék, hogy pl. a 9. válaszban hol a hiba, hogy durván le lett pontozva.
Ha ráfutnak hátulról, akkor nagyon valószínű, hogy a sávot váltó nem figyelt eléggé, vagy nagyon is figyelt, de hát ő a Jani.
Lehet, hogy itt én nem gondolkodok jól...
Itt azért külön kellene kezelni a ráfutást meg a sávváltást.
Tehát tegyük fel sávot váltottam. Megyek tovább az úton, 5 másodperc múlva valaki belém jön hátulról, akkor én váltottam rosszul sávot?
Ez nagyon nem életszerű. Vezettetek már nagy forgalomban autót?
12! Gyanítom, arról van szó, hogy sávváltást ugyan befejezte már az illető, de olyan közel volt már a másik, hogy annak fékútjába ment bele, esélye sem volt a baleset kivédésben.
Ha 50 km/óra sebességet veszünk, az 13,88 m/s. Az öt másodperc 70 méter.
Ezen a sebességen, normál körülmények között 70 méteren egy kamion is bőven megáll.
Ilyenkor a felelősséget nem teljesen egészében fogják a sávot váltó nyakába varrni. Bár volt olyan, amikor 90 helyett 190-nel ment motoros az úton, és egy autós kiment elé. Kizárólag őt hozták ki felelősnek, hiába a gyorshajtás.
12-es vagyok!
Na tehát, befejeztem a sávváltást, megengedett legnagyobb sebességgel megyek, NEM fékezek be, haladok tovább. Utána másodpercek múlva belém jön valaki...
Lehetek ilyenkor hibás?
Mondom, jelentős sebességtúllépéssel haladó motoros elé kimenő autóst is elítéltek. Értem én, hogy mit írsz, egyet is értenék, de a gyakorlat az, hogy a szabálytalannak is elsőbbsége van.
Más szituáció tudom, de jobbra kis ívben kanyarodok. Ott meg az út bal oldalán jön egy autós. Akkor most mi van? Nem lenne ott dolga, de ha a jobb oldalon akadály van, ami miatt erre kényszerül, akkor ha ütköztök, ki lesz a hibás?
És eddig megengedett maximális sebességet feltételeztem.
Maradjunk az 50-es limitnél. A sorom megy 25-tel, a másik sorban 50-nel sem gond. Akkor már nem annyira lehetetlen, hogy szabályos sebességgel haladó romból beléd. Nagyobb sebesség esetén az eltérés is nagyobb lehet.
"12-es vagyok!
Na tehát, befejeztem a sávváltást, megengedett legnagyobb sebességgel megyek"
Nincs jelentősége, mennyivel mész. A megengedettnél gyorsabban haladónak is köteles vagy elsőbbséget adni, ha észleled. Ez alól ugye kizárólag az az egy kivétel van, ha olyan nagy a másik fél sebessége, hogy nem észlelheted. Nem hiszem, hogy erről lenne szó a kérdező esetén.
"NEM fékezek be, haladok tovább. Utána másodpercek múlva belém jön valaki..."
Nem volt szó másodpercekről a kérdésben. Sőt, a kérdésből gyakorlatilag az jön le, hogy a kérdező ÉPPEN ÁTÉRT a másik sávba, amikor beléhajtottak. Ez pedig tipikusan akkor fordul elő, ha van némi sebességkülönbség - nem kell extrém nagynak lenni - és sávot váltó közvetlen az elsőbbséggel rendelkező elé hajt ki, gyakorlatilag fékúton (vagy akár reakcióidőn) belül.
"Lehetek ilyenkor hibás?"
Amit te leírsz, az teljesen egyértelmű, már rég befejezted a sávváltást. A kiírt kérdés egy egészen más szituáció.
Ennyiből nem lehet megmondani.
Ajánlom a fedélzeti kamera használatát.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!