Ha befejeztem a sávváltást, mikor hátulról belémhajtottak, akkor is én váltottam szabálytalanul sávot?










Sávváltáskor is elsőbbséget kell adnod.
Ha beléd mentek hátulról, akkor a másik gyorsabban haladt, ergo nem adtál neki elsőbbséget sávváltáskor. Ugyanúgy, mint pl. főútra kikanyarodva: nem csak annyi az elsőbbségadási kötelezettséged, hogy féktávon belül ne kanyarodj ki a másik elé, hanem nem kényszerítheted erős fékezésre, hirtelen irányváltásra.










"Én is jártam már így majdnem, sőt belém is jöttek majdnem ez végett."
Akkor mégsem olyan csekély az az esély, ugye?





Ez pontosan egy olyan helyzet, amit csak a baleset részletes elemzése után lehet eldönteni.
Ha te úgy váltottál sávot, hogy a másiknak esélye sem volt (némi reakcióidőt, esetleg cselekvési késedelmet megengedve) reagálni, akkor tied a buli.
Ha te megadtad az esélyt rá, hogy hirtelen fékezés vagy irányváltoztatàs nélkül reagáljon a sávváltásodra, mégsem tette ezt meg, akkor övé a balhé.
És vannak a határesetek, például amikor egy gyorsítósávon valaki mögötted nálad intenzívebben gyorsít, bevágódik a belsőbe, aztán a csatt utan lehet évekig számolgatni, kinek mikor hányszor villant az indexe meg milyen szögben állhatott a visszapillantója, továbbá hány éves a kapitány.





Ez egy tipikus "attól függ" eset. Majd a helyszínelő vagy a bíróság eldönti, hogy ki volt a hibás.
Ugye alapvetően te nem adtál elsőbbséget, de ha a másik jelentősen gyorsan hajtott vagy fékezés nélkül neked ment, akkor már felmerül az ő felelőssége is. És még lehet egy csomó egyéb tényező is.





Nem!
Ez már egy utóléréses baleset.
Ha szabálytalan lettél volna, az autód oldalról is sérül.










Nagy valószínűséggel igen. Ha a másik sávban az útra megengedett legnagyobb sebességnél lényegesen gyorsabban ment, magatartása megtévesztő volt stb., akkor elképzelhető, hogy részben ő is, vagy teljesen csak ő. De ennek kicsi az esélye.
Nem készítetted elő elég gondosan a sávváltást.
Tükör, index, tükör. Meggyőződünk arról, hogy a másik sávban senkit nem fogunk arra kényszeríteni, hogy sebességét és/vagy irányát hirtelen megváltoztassa, továbbhaladását nem akadályozzuk, akkor szabad ténylegesen megkezdeni a sávváltást.





8-as!
A helyzet a következő: a rendőrség vagy a biztosító a lehető legegyszerűbben fogja megoldani a kérdést.
Tehát jelen esetben az egyik autó belement a másikba. Utoléréses baleset, ennyi!
A lepontozásra felszólításodra hiába húztátok le a válaszom.
A lényeg, ha oldalsérülés van szabálytalan sávváltás, ha csak első-hátsó akkor a hátul lévő figyelmetlensége vagy a másik fél sávváltásának megakadályozása rágyorsítással.
Ha látom, hogy a mellettem lévő indexel, elengedem a gázt, nem gyorsítok rá. Ez a normális ilyenkor.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!