Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Ki lesz a hibás a rakéta-mentő...

Ki lesz a hibás a rakéta-mentő balesetben?


2021. márc. 25. 10:46
1 2 3
 1/30 anonim ***** válasza:
92%
Remélhetőleg nem a mentős. Tipikus M. Richárd baleset, csak itt még megkülönböztető jelzés is volt.
2021. márc. 25. 10:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/30 anonim ***** válasza:
92%
Itt aligha volt esélye a mentősnek arra, hogy észlelje a motorost, megtévesztő sebességgel közlekedett egyèrtelműen a rakétàs ember. A mentősnek ezzel együtt valahogyan bizonyítania kell, hogy amikor benézett balra, akkor ott a belátható szakaszon kívül volt a motoros.
2021. márc. 25. 10:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/30 anonim ***** válasza:
88%

Jogilag valószínűleg osztott felelősség lehet a vége. Ha esetleg mégsem, akkor a mentőst fogják inkább felmenteni, ha kiderül, hogy olyan mértékű volt a motoros sebességtúllépése, ami közvetlenül okozta a balesetet. Én a videó segítségével óvatosan számolgattam, 90-110 km/h közötti tempó valószínű (0,4 másodperc alatt kb 10-11 métert haladt). De nem csak ettől függ, rengeteg egyéb szempont alapján is mérlegelniük kell majd.


Ugyanakkor a mentősnél valószínűleg szigorúbbak, mint mondjuk egy sima B-s jogsisnál, mivel PÁV meg professzionális sofőr. PÁV során pontosan megtanulta, hogy piros lámpánál miként kell áthaladni, azaz lehet közös felelősség, ha a szakértő(k) úgy ítéli(k), hogy a mentős (is) mulasztott. Szerintem 50-50-nél nem lesz rosszabb a mentősnek, de akár fel is menthetik.


Személyes véleményem szerint épp elég súlyos tudat neki, hogy akár véletlenül is, akár elkerülhetetlenül is, de egy ember halálát okozta.

2021. márc. 25. 11:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/30 anonim ***** válasza:
9%

Ez komolyan kérdés?


#3 Ezek szerint nem nézted meg a videót, szóval kár volt hozzászólnod.

2021. márc. 25. 11:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/30 anonim ***** válasza:
90%

Ilyen esetekben soha nem egyértelmű. Gyorshajtás önmagában nem elég indok arra, hogy ne legyen valakinek elsőbbsége (mentőnél kicsit más a helyzet, de neki is meg kell győződnie arról, hogy biztonságosan hajt át a piroson).

Majd kiszámolják a motoros sebességét és mérlegelik a felelősséget.

2021. márc. 25. 11:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/30 anonim ***** válasza:
91%

#4

De, megnéztem. Ha elolvastad a válaszom, akkor ez elég egyértelműen kiderül a számodra.

2021. márc. 25. 11:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/30 anonim ***** válasza:
80%
Ezt a videót egy fej káposztával készítették?
2021. márc. 25. 11:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/30 anonim ***** válasza:
29%

#5 Mi nem egyértelmű? Megnézted a videót?


#6 Akkor nézd meg még egyszer. Látod, hogy mekkora sebességkülönbségek vannak a csattanó járművek között? Látod, hogy teljesen oldalról érkezik a mentőnek a motor? Ezek után hol látsz te osztott felelősséget? Remélem, hogy ha egyszer találkozunk és beléd csapódok 200 km/h-val oldalról, akkor te fogod fizetni a károm felét és persze a jogosítványodat is elveszik, mert "osztott felelősség volt". Persze teorikus vagyok, mert nem kívánom elveszteni a jogosítványomat, de szerinted érthető belőle, hogy miért hülyeség amit állítasz.

2021. márc. 25. 11:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/30 anonim ***** válasza:
74%

#8

Jogilag osztott lehet a felelősség, ez nagyon sok mindentől függ. Itt nem morális felelősség volt a kérdés. Amihez semennyire sem értesz, inkább csak görgőzz tovább legközelebb.


Egyrészt nem 200 volt, ahnem 90-110 (ez jogi szempontból nagyon sokat számíthat az eljárás során).

Másrészt a mentőnek piros volt a lámpája, a motornak feltételezhetően még pont zöld, esetleg narancssárga (de ezt csak a lámpaváltási terv segítségével lehet majd pontosan meghatározni).

Ez utóbbiak miatt -- jogilag -- könnyen lehet osztott felelősség is akár. Nem biztos, de akár. Jogilag. Nem morálisan.


Ha te jössz belém oldalról 90-110-zel, miközben nekem kellett volna elsőbbséget adnom neked, akkor valószínűleg nálunk is osztott lenne a felelősség, sőt akár lehetnék én teljesen hibás. Jogilag. KRESZ szerint. Így természetesen fizetném a károdat, ha ez lenne a nyomozás vége és túlélném. Itt meg mentősről van szó, akinek PÁV-ja van, azaz feltehetően nála szigórúbban vizsgálják.


Hülyeséget itt csak te írsz, ami nem baj persze, ezért magyarázom el neked, hátha megérted. Amit kétlek, mert már eddig is félreértettél meg szalmabábot állítóttál, valószínűleg folytatod.

2021. márc. 25. 11:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/30 anonim ***** válasza:
22%

#9 Jogilag sem osztott a felelősség, mert nem kell számítanod 2-3-szor akkora sebességgel érkező járműre, ráadásul telibe oldalról.


"Egyrészt nem 200 volt, ahnem 90-110"


Borzalmasan rossz becslés. A mentő eleve az engedélyezettnél gyorsabban hajtott (szabad neki), mehetett kb. 70-el vagy kicsivel többel. A motor nagyjából 2-szer ennyivel hajtott be a kereszteződésbe, tehát 140-160 km/h-val.


"mentősről van szó, akinek PÁV-ja van, azaz feltehetően nála szigórúbban vizsgálják."


Dehogy vizsgálják. Attól, hogy PÁV-ja van, még nem vonatkoznak rá keményebben a szabályok. Ha már ennyire hivatkozol a jogi oldalra.

2021. márc. 25. 11:50
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!