Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Vasúti átjáróknál miért kell...

Vasúti átjáróknál miért kell viszonylag sokat várni a gépjárművezetőknek a sorompó felemelkedésére a szerelvény elhaladását követően?

Figyelt kérdés
Nem lehetne átállítani úgy, hogy sokkal hamarabb szabad legyen az út? Külfóldön láttam arra példát, hogy a vonat elhaladása után 1-2 másodperccel elindult felfelé a sorompó.

2021. febr. 22. 11:31
 1/6 anonim ***** válasza:
81%

Mert ugyanazok a behatási pontok működtetik mindkét irányba.

Ha az ellenkező irányból jön vonat, akkor csak előtte 1-2 másodperccel kezdene lezáródni.

Nálunk ez így van kitalálva.

2021. febr. 22. 11:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
53%
1-nèl a pont...
2021. febr. 22. 12:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
75%
Hát, nem tudom, nálunk a sorompó viszonylag hamar emelkedni kezd ha elhaladt a vonat, kb. 10 másodperc után. Viszont olyan hamar lezár, hogy hosszú, hosszú percekig lent van. Miért? Mert a sorompó után kb. 200 méterre van a vasútállomás, a vonat meg mikor eléri az érzékelőt, már lassít és onnantól is csak egyre lassabb... 😀 Borzasztó ott állni 5-8 perceket is akár. A legjobb, mikor másik irányból jön a vonat, bent áll az állomáson, látod, hogy ott áll, már basszus ott sétálnak el az emberek a kocsisor mellett, van akiért jöttek és szállnak be a kocsiba és kiállnak, megfordulnak és mennek haza. Te meg várod, hogy a bakter kijöjjön az állomás épületéből és indítsa a vonatot, de az csak nem jön ki, a vonat meg ott áll... 😀 Komolyan, sokszor úgy indulok el itthonról, hogy óra 50 és 07 között nem megyek arra, mert vagy jön a vonat, vagy megy a vonat.
2021. febr. 22. 12:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:
100%

Tisztázzunk pár dolgot.


Vonali önműködő sorompók esetében az átjáró előtt és után külön behatási pontok vannak. Amikor érkezik a vonat, a behatási ponton megszámolja a tengelyeket a berendezés, majd az átjáró utàni behatási ponton szintén. A kettő infó összefut és ha a két szám stimmel, továbbá többvágányú pálya esetén nem érkezik a másik irányból vonat, a sorompó felnyílik. A kihaladó vonat behatási pontja az átjárótól kicsivel távolabb van, hogy semmilyen zavartatás ne legyen a közúto forgalomtól. Ezért kell várni egy kicsit.


Állomási sorompónál pedig az állomási biztosítóberendezéstől függően ugyanígy kiszámlál egy tengelyszámláló vagy csak a vonat áthaladása után, kézzel oldható a vágányút és nyitható a sorompó. Kihaladaskor pedig már eleve fel kell épülnie a vágànyútnak, mielőtt a forgalmász kisétál a térre meneszteni a vonatot.

2021. febr. 22. 12:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:
100%

Ha valakit érdekel, hogy is működik a dolog, ebben a filmben elmondják:

https://www.youtube.com/watch?v=Vh3kmWszWzk

Azóta sok változás nem történt, az újabb típusú berendezések működési elve a bemutatottal azonos. Egyedül az un. kiskocsi-közlekedés szűnt meg.

2021. febr. 22. 13:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:
A kérdező valószínűleg állomási sorompóról beszél. Aztán ott náluk olyan forgalmisták vannak, aki nem állnak a helyzet magaslatán. Elintéznek minden telefont, ami szükséges a vonat elmenesztése után, utána később eszükbe jut, hogy a sorompót meg lezárva hagyták. Én is ismerek ilyeneket. Volt már, hogy 8-10 perc után a sorompó melletti hangosbeszélőtől kellett neki beszólni, hogy mielőtt majd este hazamegy, nyissa fel a sorompót...
2021. febr. 22. 16:00
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!