Ha sebessegben akarok parkolni akkor hogyan?
Amikor meg indítanátok és elfelejitek hogy sebességben van, akkor szerencsére lefullad?
Mi a baj a rögzítőféketekkel? (ja tudom, befagy, nyáron is)
Motor leállításakor és indításkor én kuplungolok, mert ezt tanította az oktatóm. De lehet ez is valami szociautós időkből maradt ránk.
Dupla kuplungolni szerencsére már nem kell váltáskor :)
#5 téved!
Szigorúan tilos ellenkező forgásiránnyal sebességbe rakni (a lejtő vagy emelkedő iránya szerint).
A motor nem szeret visszafelé forogni. Ellenkező irányú erőknél pl. a vezérlés feszítője sem úgy működik, ahogy kéne, simán átugorhat egy fogat.
Tehát lejtőn egyesbe, emelkedőn hátramenetbe, hogy a rendes forgásirányba akarja az autó tömege forgatni a motort!
#14
"A motor nem szeret visszafelé forogni."
Nem is fog :D
Kétszer volt vezérműlánccserém átugrás miatt. A szerelő mondta, hogy álló helyzetben (főleg emelkedőn/lejtőn) üresben parkoljak kézifékkel, hogy ne feszüljön a lánc.
Az én autóm eleve csak kinyomott kuplunggal indul, függetlenül attól, hogy sebességben van-e.
13
"Amikor meg indítanátok és elfelejitek hogy sebességben van"
Dehogy felejtjük el, mindig sebességben van hagyva az autó, kivétel nélkül, ez a protokoll. Ha nincs lejtő, akkor meg a kézifék sincs behúzva, mert minek. Saját és céges kocsikat is vezetek, de egy kezemen meg tudom számolni, hányszor húztam be a kéziféket az utóbbi egy évben (lejtő miatt). Ezek meg olyan látványos helyzetek, hogy nem felejtem el.
Egy kollégámnak mániája üresben hagyni a kocsit, aztán elfelejtett kéziféket behúzni, amikor volt egy minimális lejtő. Olyan kicsi volt, hogy két percbe került, hogy valami elhaladó teherautó szele elindítsa a kocsit, és már csak messziről látta, hogy kétszáz méter gurulás után beborul a kétméteres árokba.
A kérdező egyébként nem kérdezett lejtőt. Amit kérdezett, arra a válasz: ha egyesben állok be egy parkolóba, akkor nyilván nem veszem ki üresbe, hogy visszarakhassam a motor leállítása után. Kinyomott kuplunggal leállítom, és visszaengedem a kuplungot. Ha csak odagurulok az út szélére mondjuk negyedikben, akkor előbb leállítom a motort, és utána teszem egyesbe.
#14-es mutasson már valami írásos, hivatalos dokumentumot erre! Mondjuk egy autó online kezelési utasítását, vagy valamit...
Lehet, hogy a mai, "modern" autók vezérlése még erre is érvényes, de mikor még én tanultam vezetni, mindenhol azt szajkózták, hogy gurulási iránnyal ellentétes fokozatba kell tenni a váltót.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!