A lakott területen 60-70-el közlekedők nem éreznek felelősséget?
Tehát azokra gondolok, akik 50-es táblánál házak között 60-70-el járnak. Nulla esélye a túlélésre az elé kilépő gyalogosnak, kerékpárosnak.
Őket nem zavarja, hogy milyen veszélynek teszik ki a többi embert?
#8
Mondjuk Üllői. Itt lakom, Üllőin megyek be a városba, GPS szerint 50-53-mal megyek és közben olyan érzésem van, mintha mozgó akadály lennék, szinte mindenki jelentős sebességkülönbséggel jön ki mögülem a belső sávba, illetve halad el mellettem a belső sávban :) Persze ugyanaz a piros fog meg mindenkit a Heim Pál Kórház előtt, azaz semmit nem nyernek vele, csak balesetveszély kialakulása nő, mert vannak, akik szabályosan mennek, meg vannak akik 20-30-cal gyorsabban, aztán néha összeérnek a szálak :) Láttam már majdnem balesetet ebből.
Kérdező:
Néhányan tudják/azt hiszik magukról, hogy jól vezetnek. Abba nem gondolnak bele, hogy nem csak ők vesznek részt egyedül a forgalomban. Nem úgy gondolnak erre, mint te. Az ő szemükben a 70 nem veszélyesebb, mint az 50, cserébe az 50-et indokolatlanul lassúnak érzik. Meg így próbálnak időt spórolni, sietnek. Persze az összes ilyen "érvet" nagyjából 1-1 mondattal meg lehetne cáfolni, de felesleges a legtöbb esetben. Nem fognak változtatni azon, hogy hogyan vezetnek. Addig, amíg nem lesz belőle baj, vagy majdnem baj. Sőt, van aki utána se(mricsi).
50-nél kb. 3-ból 1 gyalogos, 70-nél kb 30-ból 1 éli túl.
A mozgási energia ugye négyzetesen nő, tehát a szerencsétlen kétszer nagyobbat koppan 70-nél a szélvédőn.
Minél nagyobb a sebesség annál hosszabb a féktáv, illetve féktavon belül sem mindegy hogy mekkora sebesség marad az ütközés pillanatában.
Viszont milyen fizikai törvény támasztja alá hogy a magyar jogszabályban leírt 50km/óra a biztonságos és a 60-70km/óra mitől lesz hirtelen egy felelőtlen, veszélyes száguldozás? Honnan tudjuk hogy az 50 a tökéletes szám, nem is sok és nem is kevés? Angliában a lakott területeken lévő főbb utak sok helyen 40mph-ra (64km/óra) vannak korlátozva hiába 2x1 sávos, ez miért nem veszélyes és hogy nem halt még ki a sziget? Lehet másabb a fizika?
Kevés kivételtől eltekintve az autósnak van esze és figyeli a környezetet, a veszélyeket felmérve hajt gyorsan és ha veszélyesnek a sebesseget akkor lassít.
A gyalogosnak semmi keresnivalója az úton. A vonatot nem akarod gyalogtempóra korlátozni mert néha 1-1 gyökér beesik alá/a tilos jelzés ellenére a sínelre hajtanak?
Utolsósorban pedig... A rendőrök nem állítgatnak meg, kirakják a 3lábú bevételgenerátort és szunyókálnak az autóban. 50-es korlátozasnál 68-tól büntetnek aminél 65 az objektív felelősség határa és +3km/óra a traffipax hibahatára, ez óra szerint 70-72km/óra. Magyarul lakott területen óra szerint 65-tel a legnagyobb nyugodtsagban mehetsz el a traffipaxoló rendőrök mellett mert semmi bajod nem lesz.
Ennél jobban foglalkoznának az üggyel ha valóban veszélyes lenne.
#12 Ha rázuhan a gyalogosra egy repülőgép több száz km/h-val, akkor 10-ből 10 gyalogos marad ott a helyszínen. Ilyen szintű a válaszod.
Az a 3/1 és 30/1 statisztikád is érdekelne, hogy honnan van.
Aki szerint mindegy, hogy 50 vagy 70, nézze meg, hogy mennyi a féktávolság 50-ről, 1mp-es reakcióidővel számolva, majd számolja ki, hogy ennyi távolság 70-nél mire elég :) Meg fog lepődni. 50-ről indulva kb 27 méter a féktávolság (14+13). 70-ről indulva 45 méter kb (19,5+25,5). Ha egy gyalogos pont 27 méterre tőled lép le, akkor 50-ről megállsz, míg 70-ről nagyjából 60-ra lassítasz, amíg koppan a gyalogos a szélvédőn.
Erre utal a kérdező a statisztikájával, ami könnyen lehet igaz is. Mivel nagyon nem mindegy, hogy 10-zel ütsz el valakit, vagy 40-nel, pedig a kettő között kb az a különbség, hogy 50-nel ment-e a kocsi vagy 60-nal, amikor lelépett a gyalogos.
#15 Ugye nincs jogosítványod? Ha van zebra az úttesten, akkor eleve úgy kell megközelíteni, hogy meg tudj állni. Lényegtelen, hogy 50 vagy 70-el mentél előtte, a zebra közelében úgyis lelépsz a gázpedálról, hogy meg tudj állni szükség esetén.
Nincs zebra, akkor meg teljesen értelmetlen a kérdés. A gyalogosok nem az úttesten közlekednek. Erre próbáltam utalni a repülős példámmal (nem találkoznak össze).
#16 Van B is meg A is. De ez amúgy lényegtelen a válaszom szempontjából. Tök másról beszélünk. Napi szinten látom, hogy zebra mellett ugyanúgy 50-nel mennek el, mintha ott sem lenne a gyalogos. Ma is volt olyan, hogy több sávosnál megálltam, a gyalogos már majdnem lelépett, amikor dudáltam, hogy álljon meg, mert mindjárt elüti egy autó, aki se a gyalogost nem vette észre, se azt, hogy én megálltam a zebra előtt.
Téged az mennyire nyugtatna meg, ha úgy ütnél el valakit, hogy tudod, hogy amúgy 50-ről meg tudtál volna állni, 70-ről viszont 60-nal ütötted el? Ez pont nem zebra közelében szokott történni, ahol az ember nem számít rá. Nem csak zebrán szoktak gyalogosokat elütni, mivel a gyalogosok sajnos nem csak zebrán próbálnak meg átkelni. Tehát találkozhat és találkozni is fognak gyakran ezek a tényezők. 70-nel közlekedő autós és random előbukkanó gyalogos. Értem, mire gondolsz, és igazad is volna egy utópisztikus társadalomban.
#19
Ezt egy picit kifejted, kérlek? :) Szerinted 50 helyett 35-40 az veszélyesebb, mint mondjuk 65-70?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!