Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Vèszvèkezèsnèl húzhat balra...

Vèszvèkezèsnèl húzhat balra az autó?

Figyelt kérdés

Ma kilèpet takarásból egy gyalogos (busz mögül, ès 50 nel mentem.)

hirtelen kellet nagyot fèkezni.

Friss a jogsi, ilyen helyzetben nem voltam (mielőtt megszóltok, nemsokára kaptam apumtól ajándèkba ilyen tanfolyamra "Beutalót").

Nem tudom hogy minden jól csináltam e:

-kuplung be

-fèk koppig be

(mivel nèztem a tükröket tudtam sehol senki)

-Kormány balra elránt (itt már visszább engedtem a a fèket, hogy guruljon,ezzel kerültem el a csattot).

( ha valamit rosszul csináltam kèrlek írjátok le)

A nagy gond ott volt, hogy a fèk ès az irányváltás között a kocsin èreztem hogy balra indul kormányzás nèlkül.

ès ez nem olyan èrzès volt elindul szèp lassan a kocsi hanem olyan intenzívebb, mintha "húztak volna"

Ez termèszetes, vagy esetleg egy fèk hiba, fèk kopás lehet.

hètvègèn nèzessem a szerelővel esetleg.

tanács vèlemèny...


2020. dec. 15. 22:00
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
91%
Nem húzhat, veszélyes így.
2020. dec. 15. 22:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
92%

Nyilván nem. Fékezéskor egyenesen kell haladnia az autónak. Ha fékezéskor elhúz valamerre akkor fék vagy futómű/kormány probléma van.


Amúgy szerintem jól csináltad, max. annyit lehet felróni, hogy az álló busz mellett mehettél volna lassabban.

2020. dec. 15. 22:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 A kérdező kommentje:

ez egy picit igaz kedves utolsó de főútvonalon ugy hogy mindkèt irányból kb 50m re lámpás kereszteződès van (amúgy buszöböl volt) akkor nállam az a szokás hogy azt használom.

a másik ha már ott megy ki, mondjuk ilyenkor èrdemes busz hátuljánál kijönni mert balra látod mi jön vagy nem, előtte szètnèzek.... de hozzáteszem valahol igaz amit mondtál.

2020. dec. 16. 05:24
 4/11 anonim ***** válasza:
44%

Én csak azt nem értem, hogy egy vészfékezésnél miért úgy kezded, hogy "kuplung be". Olyankor az ember beleáll a fékpedálba, nem finomkodva, és HA van rá lehetőség, kinyomod a kuplungot utána, vagy egye fene, lefullad megállásnál az autó.

Nem tudom, nekem a reflexszerű fékezés így zajlik, nem a kuplung kinyomásával vagyok elfoglalva. :-)

2020. dec. 16. 05:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:
91%

Bennem az merül fel kérdésként, hogy milyen volt az útburkolat? Mondjuk egy vízzel teli nyomvályú is okozhat félrehúzást, igaz, nem csak fékezès hatására.


A kuplung pedig valóban olyan dolog, hogy vészfékezéskor másodlagos kérdés: lefulladsz-e?

2020. dec. 16. 06:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:
0%

#4: furcsák a reflexeid. Vészfékezéskor a legtöbben egyszerre ugranak rá a fékre és kuplungra. Vezetéstechnikai oktatáson is így kell csinálni, mert a lefulladás ilyen helyzetben veszélyes lehet.


Kérdező, rossz az autód féke, így nem fog átmenni a következő műszakin.

2020. dec. 16. 11:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:
60%

#4-es vagyok. Nem rosszak a reflexeim, csak gondold végig: a jobb lábad a gázon van, sőt indokolt esetben motorfékkel, már a fékpedál felett "lebegteted" a lábad adott esetben.

A bal lábam pedig sosincs "készenléti" állapotban, oldalt pihentetem, nem a pedálon (ahogy sokan szokták).

Pontosan emiatt, hogy optimális esetben a jobb lábad mindig közelebb helyezkedik el a fékpedálhoz, mint a bal a kuplunghoz, már csak emiatt a bár pici, de mégis távolságbeli különbség miatt hamarabb "éri el" a jobb láb a fékpedált. Én így látom. :-)

2020. dec. 16. 11:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:
53%

Egy normális burkolattal rendelkező úton alapvetően az autónak jobb oldali közlekedés esetén jobbra kéne húznia nagyon minimálisan, mivel a vízelvezetést gyakran árkokkal oldják meg, ahhoz pedig kell a fizika, hogy lejusson oda a víz.

Fékerőeltérésre(padon lemérni, majd párban cserélni a betétet, tárcsát), de akár lengőkar szilentjének kikopására is gyanakodnék(mivel csak erős fékezésnél történt, lehet arrébblöttyent a lengőkar)

2020. dec. 16. 14:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 A kérdező kommentje:

okè:

kuplung magyarázat:

aposom pihenteti a lábát nekem is sokszor mondta.

Èn ezt nem szeretem. 2 ok. 1 nekem jó oktatóm volt. foglalkozott velem, ingyen is vehettem tőlle órát (ha valahova mennie kellett, nem volt diák akkor mehettem vele.) mindig megszolt hogy legyen ott.

2:Budapesten sűrűn váltunk, így kènyelmesebb nem kell emelgetni.

Vèszfèk nállam időbe: mivelkuplung felett van a lában csak benyomom.

a fèk egy másik dolog: láb emel gázról, majd egy lendület szerzès után fèkpedál megrúgása tartás ès nem vesszük el.

itt azèrt volt az elengedès mivel kellett egy irányváltás mivel hosszú volt a fèkút.biztonságosabbnak tartottam, igy azèrt a motrot is óvtam, nem szokásom lefullasztani, az nállam káros.

Az útburkolat: kevès eső, de száradó aszvalt volt. minősègre jó egyenletes frissen festve, sötètebb szürke.

2020. dec. 16. 18:58
 10/11 A kérdező kommentje:
már mint a fèket engedtem kicsit ki az irányváltáshoz kuplung tartva lefulladás ellen, sebessègváltóhoz meg megállásnál löktem ki.
2020. dec. 16. 19:01
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!