Tehát ha egy gyalogos a zebránál arra vár, hogy megálljon egy autó, és át tudjon menni, akkor addig nem vagyok köteles megállni és átengedni, amíg nem lép az úttestre? 🤔 Akkor nem állok meg többé. Akkor ezért a rendőr se büntethet meg? Ez akkor 22-es csapdája. Ha látja, hogy eszembe sincs megállni, akkor bolond lenne az úttestre lépni.
2020. dec. 13. 21:59
Hasznos számodra ez a válasz?
32/58 anonim válasza:
#21-nél lehet látni videón a kétféle értelmezést. Ráadásul a szemből érkező autós már áthaladt egy táblával jelzett zebrán, a második nem érhette váratlanul. De szerinte a két gyalogos még állt a járdán, tehát nincs elsőbbségük.
Ezt a helyzetet csak a KRESZ ezirányú további egyértelműsítésével kellene megoldani.
A 43.§-ba kellene belevenni, hogy ha a gyalogos a kijelölt gyalogátkelőhelynél a járda szélén átkelésre vár, részére áthaladási elsőbbséget kell adni.
Mert ami elsodrás látható volt a videóban, nem felelős érte az autós, ha a megközelítési sebessége nem haladta meg a 35 kilométert, ma ez a bírósági gyakorlat.
2020. dec. 13. 22:36
Hasznos számodra ez a válasz?
33/58 Alex Fly válasza:
@30: nem. Ez a KRESZ értelmezése. És egyetlen autós sem értelmezi másképp ha nem gyalogossal áll szemben. A macisajtnál sem csak akkor kell megállni, ha a főúton haladó már előtted van... Az elsőbbségadás azt jelenti, hogy ő hajthat be elsőként a kereszteződésbe. Ez ugyanez a helyzet: megállsz, hogy a gyalogos leléphessen a zebrára és átmehessen. Semmi különbség nincs a két eset között - illetve csak annyi, hogy a gyalogossal szemben szigorúbbak a szabályok; annak ui. nem csak az akadályozása, de a zavarása is tilos.
És akkor még nem beszéltünk a BKE gyengébb fél védelméről szóló pontjáról...
Egy autónak kicsit több energia a megállás-elindulás mint a gyalogosnak várni 10 másodperccel többet.
2020. dec. 14. 00:56
Hasznos számodra ez a válasz?
36/58 Alex Fly válasza:
@35: biztosan... Hatalmas energiát igényel a láb átrakása a gázpedálról a fékpedálra...
2020. dec. 14. 04:44
Hasznos számodra ez a válasz?
37/58 anonim válasza:
Remélem ezt most nem komolyan írtad, vagy ennyire nem sikerül gondolkodni. Magának az autónak a megállása és elindulása emészt fel jóval több energiát, mintha folyamatosan haladni a gyalogosnak meg egy csepp várás az egész.
2020. dec. 14. 05:25
Hasznos számodra ez a válasz?
38/58 Alex Fly válasza:
@37: és akkor mi van? Az autó alapvetően rengeteg energiapazarlással jár... Miből gondolod, hogy a kimondottan a gyalogosok elsőbbségének biztosítása érdekében végrehajtott lassítás/fékezés ebből a szempontból bármiben is különbözne a többitől? Vagy hogy ez felülírná a közlekedés alapvető szabályait?
2020. dec. 14. 08:11
Hasznos számodra ez a válasz?
39/58 anonim válasza:
Alapvetően a hozzáállással van gond. A bunkó autóssal aki még akkor sem engedi át a gyalogost ha kényelmesen meg tudna állni, és a bunkó gyalogossal aki lelép úgy a járdára hogy körbe sem néz mert "van fék az autón" alap felfogással közlekedik.
2020. dec. 14. 09:22
Hasznos számodra ez a válasz?
40/58 anonim válasza:
37: Te az autóban nem fázol, nem ázol meg, és gyorsabb is vagy. Ha pedig nincs pénzed üzemanyagra, arra nem az a megoldás hogy nem tartod be a szabályokat.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!