Emelkedőn beválhat ez az elindulás?
Kisebb emelkedőn oké.
Nagy emelkedőn viszont nem fog működni. Alapjáraton nem lesz akkora nyomaték, hogy megtartsa az autót és amíg átrakod a fékről a gázra a lábadat, megindul hátrafelé az autó.
Szóval tanuld csak meg a kézifékes indulást, jól jöhet még.
Na, pontosan ezért nem szabadna automatikát használni az oktatáson.
A módszer Mo. területén működni fog, felénk a hegyvidékek kivételével ritka az olyan meredek emelkedő, aminél kéziféket is kell használni. Mondjuk láttam már cifrán kivitelezett helyeket, de most tekintsünk el ettől.
Arra figyelj, hogy emelkedőnél nem elég gázt adni és lelépni a kuplungról, csúsztatni kell az elindulásnál. Gondolom az oktatáson tapasztaltad ezt, de leírom itt is: Érdemes meghúzatni is az autót váltás előtt, mert a szokottnál jobban fog leesni a fordulatszám.
A kézifékes gyakorlatilag ugyanez, csak ott karral még a fékerőt is tudod szabályozni, emiatt szerintem könnyebb is, mint fékpedálról gázra átugrani, aztán nézni mint a hülyegyerek, mert fékkel nem tudsz ellentartani, ha mégis gurulni akarna.
Nekem augusztus végén lett meg a jogsi. Az oktatóm eleve a kézifékeset tanította, a kézifék nélkülit csak éppen próbálgattuk, meg ugye ha a forgalomban úgy adódott, hogy kellett. A kézifékes szerintem sokkal biztosabb, könnyebb is megcsinálni.
Nekem azt mondta, hogy kézifék behúzva, kis gáz, kuplungot fogáspontig fel és amikor már érzed, hogy na, itt indul az autó (egyébként az autó orra ilyenkor megemelkedik kicsit,szóval biztosra tudod), akkor lehet a kuplungot lassan engedni fel, együttesen pedig a kéziféket kiengedni.
Valahol gyakorlod be, egyáltalán nem nehéz. Nekem pl elsőre is sikerült, pedig kicsit tartottam tőle.
Nekem mélygarázsból felállásnál meg kellett állnom az emelkedőn mert jöttek a járdán gyalogosok.
El3g volt annyi, hogy tövig nyomtam a gázt majd felengedtem finoman a kuplungot, de például egy másik autóval ugyanez nem sikerült. Akkor meg az történt, hogy mikor tolattam lefelé, elnéztem a szöget és nem egyenesen jöttem de vissza már nem bírt felmenni az autó így levertem a tükröt.
Nagyon autófüggő is.
#6: Akkor te még nem jártál tisztességes emelkedőn...
"Meg is lehet fogni az autót emelkedőn a kuplung és a gáz segítségével, a fékpedál érintése nélkül is."
Ez pedig a létező legrosszabb tanács. Nem erre való a kuplung, ezzel nagyon durván gyilkolod.
AZért azon a kézi fékes elinduláson mi a jó istent lehetne tanitani?
No meg ezt írod : "Kézifékest nem tanítják már, de felénk nincs is rá igazán szükség"
#7 Hahahahaha. Nem jártam tisztességes emelkedőn. Hahahahaha. A hegyekben lakom Erdélyben. Egyéb sincs nálunk, csak emelkedő.
És tudom, hogy nem arra való a kuplung, csak leírtam, hogy meg lehet csinálni, tehát egyáltalán nem kötelező kézifékkel csinálni a hegyreindulást. Ha azzal csinálnám, kéthavonta cseréltethetném, mert tulajdonképpen minden indulás hegyreindulás nálunk. Na jó, enyhe túlzás, de valóban sok.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!