Mérlegállás,hogy van benzines autóval?Meg elindulás?Két hete vizsgáztam le vezetésből diesel autón.Nekünk benzines van itthon és folyton lefulladok vele.Meg az emelkedőröl indulás?
Csak egy idézet egy autósiskola oldaláról (forrás a Google számtalan találatának egyike a "mérlegállás" kifejezésre):
"A feladat szóbeli ismertetése után az oktatónak be kell mutatni a gyakorlatot. Önmagában nem a műveleti sorrend megjegyzése és betartása az, ami nehéz, hanem a gázadás és a tengelykapcsoló megfelelő működtetése. Sík úton a tanuló már ismeri a két pedál „mérlegállás” technikán alapuló kezelését, a jármű emelkedőn való megtartása (megállítása) és elindítása azonban kifog rajta. "
Mi a kérdés? Mi az a mérlegállás? Jógázol a kocsival?
Benzines autónál kell egy kis gáz elinduláshoz, és nagyobb fordulaton kell tartani, mint egy dízelt. Először nehéz lehet megszokni, de egy kis gyakorlás után semmiség.
"a jármű emelkedőn való megtartása (megállítása) és elindítása"
Az én időmben ezt még kézifékes indulásnak hívták. Ha a 2-es nem linkeli be ezt a szöveget, én sem tudtam volna miről van szó.
A feladatot technikailag ugyanúgy hajtod végre benzines autóval is. A különbség, hogy finomabban kezeld, jobban csúsztasd a kuplungot és adj (nagyobb) gázt, mert a benzines, főleg ha még szívó sokkal nyomatékszegényebb. Egy kis gyakorlás és belejössz.
Ja, amúgy egyesnek jó nagy nem hasznost!
Egy dízel sokkal nyomatékosabb alapjárat közelében is, könnyebb vele elindulni. Egy benzinmotoros autó is elvileg rászabályoz az alapjáratra, de ez mégsem olyan, mintha nyomatékból meglenne a szükséges erő.
Kérdező: gyakorolj, menni fog. Próbált megtalálni a kuplung fogási pontját. Amikor moccanna az autó, és hallhatóan megváltozik az alapjárat hangja. Nagyon finoman, érzéssel kell ráengedni a kuplungot, később már gyorsan is menni fog. Ha ez a pont megvan, egy kis(!!!) gázt adsz (nem kell bőgetni, elég ha felmegy 1500-2000-re a fordulat), és a motor fordulatszámának emelkedésével egy időben engeded feljebb a kuplungot. Ha az autó már mozog, határozottan, de nem hirtelen teljesen felengeded.
Ha ez más sík úton megy, akkor jön az emelkedő. Ne szégyelld a kézifékes indulást. Kézifék behúzva, kezed a kézifékkaron. ELjátszod ugyanazt, mint fentebb, amikor kicsit moccanna a kocsi, kiengeded a kéziféket és engeded fel a kuplungot. Nagy gázt csak akkor adj, ha már teljesen felengedted, különben le fogod égetni.
Ha ez már profin megy, akkor az üzemi fékkel tartsd meg az autót. Indulásnál csak annyira engedd rá a kuplungot, hogy épp moccanni akarjon az autó, amint ez megvan, átlépsz a fékről a gázra, nagyon kicsi gázzal egy időben a kuplungot kezded ráengedni úgy, hogy a fordulat ne csökkenjen 1000 alá, és lehetőleg ne is menjen 1500 fölé. Próbáld meg a lehető legrövidebb ideig csúsztatni, 1-2 másodperc alatt el kell tudni indulni.
Gyakorolni kell csak. Vidd el az autót egy nyugodt helyre és próbálj meg gázpedál nélkül, csak kuplunggal elindulni. Csináld ezt meg 10x, vagy amíg nem érzed azt, hogy már mindig sikerülne. Ez után próbáld gyorsítani az indulást azáltal, hogy a gázpedált is használod.
Majd megtapasztalod, hogy a te autódnak mekkora gáz és milyen kuplungkezelés kell az elinduláshoz.
Egyébként amellett, hogy dízellel könnyebb elindulni, elképzelhető, hogy kopott már a kuplungtárcsa, ami nagyban nehezíti az elindulást.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!