Emelkedőn elindulás?
Attól függ mekkora az az emelkedő.
Egyébként nem árt ha kicsit van behúzva a kézifék épp annyira hogy tartsa az autót. Amikor engeded a kuplungot és gázadásra érzed hogy már indulna az autó akkor kell lassan kiengedni a kéziféket és úgy adni neki folyamatosan a gázt hogy ne fulladjon az autó hanem szépen eltudjon indulni.
Amiről te beszélsz azt inkább dízellel lehet megcsinálni ami képes gázadás nélkül elindulni ha engeded a kuplungot. Egy benzines autó erre csak maximum lejtőn képes.
Én is úgy tanultam anno, hogy nem kell kézifék, elég a csúsztatott kuplung.
Ennek ellenére én a kézifékre esküszok, megy annélkul is de én így érzem biztonságnak, neked is ezt javaslom.
Csináld, ahogy az oktató mondja.
Ha levizsgáztál utána úgy csinálod, ahogy akarod.
Én kézifékkel szoktam indulni, mert sokkal kényelmesebb, nem gurulok vissza egy centit sem, nem kell ugrálni, nem fulladok le. Nagy emelkedőn ráadásul esélyed sincs kézifék nélkül elindulni.
Mostanában nem "divat" oktatni a kézifékes indulást. Én tavaly vizsgáztam, szóba sem jött oktatás alatt.
Fogásponton (elkezd rázkódni a pedál/szerencsétlen autó, indulna) rögtön mozdul a láb és gázt adsz.
Nem túl sokat, nem túl keveset, emelkedőtől függően.
Ezt még saját autón is gyakorolnom kellett, de azon már inkább a kézifékest gyakorlom.
Visszagurulástól én is paráztam eleinte, de ha nem bénázod el teljesen (kinyomott kuplungnál "üresben" engeded fel a féket), akkor minimális.
Attól ne félj, hogy emiatt esetleg baleseted lesz.
Kézifékes indulást meredek emelkedőn szoktak csinálni. Nem mondom, hogy sokat vezetek, de rengeteg helyen jártam már az országban és nagyon ritka volt, hogy kellett volna használnom a kéziféket. Ezek többnyire hegyvidéki helyek voltak mind.
Az indulási technika mind lábfék, mind kézifék esetén ugyanaz, csak lábféknél nem tudod szabályozni a "tartás" erősségét, mert le kell lépned róla.
A motort az fullasztja le, hogy az autó gurulni kezd hátra, te meg menni akarnál előre, viszont a kompenzáláshoz nem elég a motornyomaték, ezért lefullad. Ezért kell kézifékkel enyhén megtartani az autót induláskor. Ebből következik az is, hogy enyhe emelkedőn elég a lábfék, mert még a legócskább motorban is van annyi nyomaték, hogy ne legyen probléma a visszagurulás, viszont meredek emelkedőn már nem elég a pedál, mert a gurulás ellen tartani is kell az autót fékkel.
Nagyon oda kell figyelni és inkább legyen behúzva a kézifék. Én anno friss jogsisként le szerettem volna állni benzines skoda octaviaval a mélygarázsba, de elrontottam az ívet ezért újra akartam kezdeni de hiába nyomtam tövig a gázt és engedtem fel a kuplungot, nem bírt megkapaszkodni az autó és levertem a tükröt. A dízelessel ilyen probléma már nem volt, könnyen vissza kapaszkodott bármikor.
Szóval én is azt tudom tanácsolni, hogy lejtés fokának a nagyságától függően a benzinesnél használj kéziféket elindulásnál. Dízelesnél elég ha csak a kuplungot engeded és szintúgy a lejtés nagyságától függően adsz neki gázt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!