Budapest kissé messze van ahhoz - azért napi 2*70 km-t nem vállalnék be.
De településen belül természetesen alap -több mint 20 éve...
#13 : A lakóhelyeden viszont nincs akkora gépjárműforgalom, mint Budapesten.
Talán témazáróként a véleményem (ami egy sok másé között): Budapest úthálózata nem alkalmas a gépjárművek és kerékpárok együttes közlekedésére. Példa rá a kierőszakolt kerékpársávok miatt még hatalmasabb autós dugók kialakulása. Nagyon sok ember nem bírja letenni autóját pl. a koránál fogva, sokan a gyerekeket szállítják óvodába-iskolába és onnan haza, mások agglomerációból érik el budapesti munkahelyeiket, megint mások bevásárolnak (ami cuccos nem rakható bringára), sok az áruszállító autó is, köztük tranzit kamionok. A városszerkezet és utcahálózat kialakult a 18. sz. végén és a 19. század elején, utak kiszélesítése csak házsorok lebontásával volna lehetséges. A felszíni közösségi (tömeg)közlekedés szintén katasztrofális a buszsávok ellenére. A főváros több pontjáról csak hatalmas kerülővel és többszörös időnövekedéssel lehet bejutni munkahelyre, pl. estemben autóval 7,5 km és 20 perc, tömegközlekedve 4 járműre átszállás (busz-metró-villamos-busz) és 75 perc, valamint zuhanyzási lehetőség, meg a bringa biztonságos tárolása nem megoldott. Ráadásul az autós útvonalam megtétele kerékpárral életveszélyes, ezért ez közlekedési eszközömnek szóba se jöhetne.
Természetesen, akiknek kedvezőbbek a bicajozási körülményei, azok használják! Egészségükre!
@14: arányaiban itt is van akkora gépjárműforgalom, európai szinten is magas a gépjárműpenetráció...
És itt is ugyanaz a helyzet: a jelenlegi úthálózat nem alkalmas a gépkocsi- és kerékpárosforgalomra; az utak felülete véges, nem lehet tetszőlegesen bővíteni.
Szóval a legnagyobb helyigényű járművek behajtását korlátozni kell, hogy lehessen közlekedni. És ezek bizony a gépkocsik; amelyek a többi káros hatásuk mellett elfoglalják az összes vízszintes felületet.
#14: a kerékpár viszont alkalmatlan gyerekek óvodába és iskolába szállításához, alkalmatlan élelmiszer nagybevásárlás szállítására, a kerékpár alkalmatlan Budapesten! idősek közlekedési eszközének, egyáltalán, Budapest gépjármű közlekedési ritmusa teljesen más egy vidéki városhoz képest! Kerékpárral közlekedni Budapest útjain életveszélyes!
Ezért, aki vállalja ezt az életveszélyt, az ne csodálkozzon, ha Budapesten lesodorják az útról, rosszabb helyzetben elgázolják! Természetesen a gázolókat felelősségre vonják, de ez nem fogja orvosolni a balesetező biciklisek maradandó testi sérüléseit, netán halálukat!
Hát ha életveszélyes, akkor tenni kell róla, hogy ne legyen az.
És akkor rögtön alkalmas lesz a kerékpár is a napi közlekedési igények jelentős részének kielégítésére...
És ahogy olvasom, te is azon a véleményen vagy, hogy jelenleg a gépkocsik veszélyeztetik leginkább a közlekedőket; tehát egyértelmű, hogy azokat kell szigorúan korlátozni, hogy mindenki biztonságban lehessen az utakon.
Hasonlóan gondolom most már én is.
Én sem értettem ezeket a nagy bringásodásokat, de kedves kérdező most végre felnyitottad a szemem, hogy miért kell visszaszorítani az autókat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!