Mi értelme van a vasúti átjáró típusokat különböző táblával jelölni?
Tehát arra gondolok, hogy ez a következő képpen néz ki:
- ahol csak lámpa van ott a füstölő mozdonyos háromszög tábla van, alatta kockában piros pöttyel
- ahol teljes, kézi sorompó van ott csak egy sinpáros háromszög tábla van
- ahol lámpa is van meg sorompó is ott sinpáros háromszög tábla van alatta kockában piros pöttyel
- ahol pedig jelzőőr van ott meg egy felkiáltójel háromszög van alatta kockában egy piros jelzőtárcsa piktogrammal
Na és ezeknek mi értelműk van különböző képpen jelölni, tekintve, hogy minden vasúti kereszteződésnél ugyanannyira kell figyelni? Miért fontos azt is jelölni hogy mivel van biztosítva, amikor alapvető hogy oda kell figyelni?
(Ugyanez az andráskereszttel is ahol ha egy sinpár van az egy sima X-el jelölt, ahol pedig több ott másfél andráskereszt van... Miért lényeges, hogy egy vagy kettő sínpárt keresztez az ember?)
Mi az oka h ezeket eltérő képpen jelölik?
A lehető legtöbb infó közlése volt a cél a közlekedőkkel - ami kicsit kontraproduktív lett.
A több vágányos pálya jelölésének annyi értelme mindenképp lett volna, hogy számítani lehet arra, hogy a vonat elhaladása után jöhet másik vonat a másik irányból.
A több féle jelzés oka az is, hogy az első kresz idejében még nem volt csak andráskeresztes átjáró vagy szakállas sorompó. Évtizedekellek később jelentek meg az elektromos-biztosítóberendezések és a fényjelzős átjárók és ezt mit közúton közlekedőkre vonatkozó új jelzést el kellett helyezni a kreszben.
Szerintem ezt kicsit túlbonyolították az évtizedek alatt, lehetne egyszerűsíteni és elég lenne egy jelzés mindenhova.
Sok országban egysegesitették már a táblázást, de nálunk még nem.
Igazából kicsit mégis másképp kell megközelíteni egy sorompóval biztosított és egy biztosítás nélküli átjárót, hiszen előbbinél már az előcsengetést és a rudak mozgását kell megfigyelni először, míg utóbbinál a megállásra, körültekintésre kell felkészülni. Aztán később, az átjárók biztosítási módjának fejlődésével csak kiegészítették a màr bejáratott jelzésrendszert.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!