És ennek mi értelme/oka?
4. Azért mert.
Ha ez így van, akkor cserélni kell a forgalmi engedélyt és ezért fizetni kell.
#5: Én konkrétan a KGFB-re gondoltam...
#4
Ez is olyan téves hír lehet, mint év elején volt, hogy nem kell elsősegélyvizsga; amiből csak annyi volt igaz, hogy nem kell bemutatni a közlekedés felügyeleten; egykapus lett a rendszer, csak az okmányirodában, kormányablakban szükséges bemutatni a vizsgaigazolást az első vezetői engedély igénylésekor, így kettő helyett csak egy helyre kell menni.
A biztosítás igazolására hatályos törvénynek hatályos rendelkezése van, az vonatkozik a műszaki vizsgahelyekre is. Márpedig, az, 2013. július 1. óta nem változott, és a jogszabályokban jelölve sincs, hogy akárcsak tervezve lenne a módosítása.
↓
Képen: [link]
A törvény hatályos teljes szövege elolvasható:
itt: [link] ,
vagy
a jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény VII. fejezetében megnevezett, elektronikus közszolgáltatásként működő, bárki számára térítésmentesen hozzáférhető, egységes szerkezetű szövegeket tartalmazó elektronikus jogszabálygyűjteményben, a Nemzeti Jogszabálytárban, amit a Magyar Közlöny Lap- és Könyvkiadó Kft. tart fenn: [link]
Egyébként, 2013. július 1. előtt sem feltétlen a KGFB csekkjét kellett bemutatni. A biztosító, általában a forgalmi engedély tokjában elférő méretű igazolása is alkalmas volt.
Az lehet, hogy az üzemanyag megnevezés módosul, de akkor sem pénzbeszedés az új forgalmi, ilyenkor bizonyára díjmentesen cserélik.
Jónéhány éve a katalizátoros Suzuki Swifteknél volt hosszas szakmai és gyártói vita után megállapítva, hogy nem III-as, hanem IV-es a megfelelő környezetvédelmi osztályba sorolás. Én is intéztem, mert nem volt mindegy, hogy szmogriadó esetén közlekedhetek-e vele. Mivel az állami hivatal sorolta nem megfelelő osztályba, ingyenes volt a forgalmi csere.
Én a fönti linken olvastam a "szigorításról", de találtam egy korábbit, amiben azt írják, hogy "Utánakérdezünk, mi igaz a híresztelésből, amely szerint ..."
Ez korábbi dátumú, de ez is 2019. szeptemberi, és az utolsó bekezdésben ír a csekkről:
# 9 ← Alapos, tényekkel alátámasztott cikk. Vagy nem?
A cím: „Pórul járhat, akinek dízel van beírva gázolaj helyett a forgalmijába?”
A „pórul járás”, amit „egy vizsgáztatást végző szakembertől tudtak meg”: „a vizsga során, a központi rendszerben javítják az adatlapot, ha abban dízel szerepelt”, majd „az okmányirodához csak akkor kell elmennie az autósnak, ha egyébként is betelt a forgalmijában az igazoló matricáknak fenntartott hely és egyébként is új forgalmit kellene kérnie emiatt az okmányirodában. Ilyenkor intézik „egy füst alatt” a dízel/gázolaj kifejezés cseréjét is.”.
Az „egy vizsgáztatást végző szakember” pedig névtelen, nincs működési helye sem. És nem illetékes, megnevezett szervtől, például, minisztériumtól, vagy valamilyen főhatóságtól kapott megerősítés.
Az már feltételezés, hogy „lesz olyan műszaki vizsgaállomás, amely esetleg akkor is elküldi a cserére a dízel/gázolaj elírás miatt az autóst, ha még nem telt be a műszakija,”; hát, a kormányablakban, okmányirodában akkor sem fogják emiatt kicserélni.
A linked HVG-s.
Például, a HVG tudósított háromnegyed éve arról, hogy „A jogosítvány megszerzéséhez december 29-től nem kell az elsősegélynyújtási ismeretek elsajátítását tanúsító igazolás”, „A közúti elsősegélynyújtó ismeretek mellőzésével a tanuló vezetők körülbelül nyolc órányi – elméleti és gyakorlati – képzés alól mentesülnek.”
A link: [link]
Aztán a „bocsika”: [link] (Persze, ők megalapozottan tudósítottak, a Napi.hu a hibás, mert tőlük vették át. Na!)
A csekkel kapcsolatos tudósítás már csak úgy odaíródott a végére, ott már nincs pontosan(?) megnevezett, bizonyító szakember.
Ráadásul, lehetetlen. Nagyon sokan fizetjük csoportos beszedéssel, illetve sokan fizetik átutalással. Nincs, sose volt csekk. Legalább annyira gondosnak kellett volna lennie a cikk írójának, hogy a biztosító által kiadott igazolást is megemlíti. Ugyanis, még az elektronikus ellenőrzés előtt, évtizedeken át ilyennel igazoltam a biztosítás fennállást, mindig ott volt a forgalmi tokjában.
Volt már az elsősegély vizsga eltörlésén kívül is „nagy hír”. Hogy a műszaki vizsgapapírt is kötelező magánál tartania a vezetőnek. Aztán ott is „bocsi” lett a vége, a titkos szakemberektől származó, közösségi oldalon terjedő hírre alapozott tudósításnak, amit más hírportáltól vettek át más hírportálok stb.
Azoknál is sok helyen volt háborgás - itt, a GYK-n is -, mert azoknak a híreknek is voltak itt terjesztői, újságcikk linkekkel alátámasztva, és voltak véleményt adó válaszok is a nem létező módosításokkal kapcsolatban (mint itt, a pénzbeszedés), aztán?
A gázolaj téma nem érint, de eszerint akit érint, annak sem jelent külön tenni-, fizetnivalót.
A „csekk” változást meg majd akkor „veszem be”, ha a Magyar Közlönyben megjelenik a # 7-es válaszomban linkelt hatályos törvényi rész módosítása.
Ez, nem egyhamar lesz. Az országgyűlés legközelebbi, november 13.-16., 20-i ülésnapjainak napirendjében 62 bizottsági üléseken tárgyalandó törvény, törvénymódosítási javaslat van; a plenáris üléseken pedig 55. Egyik sem foglakozik a KGFB törvény módosításával. És ezévben már csak december 15-ig tartanak üléseket (ha lesz egyáltalán decemberben), és az utána következő ülésszak február 1-én kezdődik.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!