Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » A legtöbb autósnak miért az a...

A legtöbb autósnak miért az a fő érve a kerékpárosok ellen, hogy nem tartják be a KRESZ-t?

Figyelt kérdés

100-ból 99 autós napi szinten szeg meg valamilyen szabályt. Sokuk meg büszkén vállalja is, hogy ők aztán nem tartják be mert életszerűtlen hülyeség a KRESZ.


Akkor milyen alapon is ítélkeznek?


2020. jún. 25. 07:09
1 2 3
 21/30 anonim ***** válasza:
75%

Ez meg milyen süket kérdés?


Az *EGYETLEN* baj a bicajosokkal, hogy lazán vagy sehogy sem értelmezik a KRESZ-t. Ha tekerek és bicikliúton maradok, autósokkal soha nincs probléma. De ha autót vezetek, szinte mindig jönnek valahonnan a biciklisek, piroson át, útról járdára/zebrára fel, út közepén, stb.


Semmi más baj nincs velük azon kívül, hogy ahogy közlekednek, azért egy autóst egy életre eltiltanának a vezetéstől, de szerintem még börtönt is kapna. Mi másért lehetne "érvelni ellenük"? Ennek a kérdésnek semmi értelme.

2020. jún. 25. 15:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/30 anonim ***** válasza:

#19: Napi szinten autózok Budapesten, valahogy mégsem a gyengébb elnyomása az általános. Ez kb. 20 évvel ezelőtti becsípődött mantra. Ma már jóval kevesebb az olyan autós aki direkt a gyengébbekkel szívózik (ettől még van persze)


#20: Valakivel nagyon keversz, egy szem szabálytalanságelnéző kommentet sem írtam ide... Pont azt firtattam én is, hogy nem tartják be a szabályokat a biciklisek többségében. Nagyobb arányban szabálytalankodnak a forgalomban való részvételükhöz képest, mint az autósok


#18

2020. jún. 25. 16:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/30 anonim ***** válasza:

22:

Akkor szerinted most zebránál hányból hány autós adja meg az elsőbbséget (tekintve hogy látja, lelépne a gyalogos, és még meg tud állni). Mert szerintem kb. 10-ből 1 volt 20 éve, a javulás meg azt jelenti, hogy most már 3-4.


Ok, akkor nem te voltál a 6-os, bocsi.

2020. jún. 25. 17:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/30 anonim ***** válasza:

"Nagyobb arányban szabálytalankodnak a forgalomban való részvételükhöz képest, mint az autósok"


Ezt pedig mire alapozod? Szvsz csak a zebránál az elsőbbségmegadást nem tartja be az autósok és a kerékpárosok többsége.

2020. jún. 25. 17:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/30 Alex Fly ***** válasza:

@22: hogy kik a nagyobb arányban szabálytalankodók, arról lehetne vitatkozni. Mindenesetre a rendőrségi statisztikák nem az általad leírtakat támasztják alá.

Mondjuk az is sokatmondó, hogy a kerékpárral történő szabálytalanságokat mindenhol emlegetik, de az autóval ekövetettek már olyan természetesek, hogy fel sem tűnnek senkinek, míg nem feltűnően kirívó esetekről van szó...

2020. jún. 25. 20:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/30 A kérdező kommentje:

#25

Sokan még büszkélkednek is vele, hogy ők aztán be nem tartják. Még arra hivatkoznak, hogy rugalmatlan, ésszerűtlen szabályok vannak a kreszben ezért ők lazán veszik.


Ha ők követnek el szabálytalanságot akkor érdekes mód nem olyan nagy probléma az.

2020. jún. 25. 20:45
 27/30 anonim ***** válasza:
Nem értem, miért kell szítani az autós-kerékparos vitát. Mindkettő közlekedési eszköz, mindkettővel szeretne eljutni az ember A-ból B-be. A közlekedés pedig egy nagy társadalmi összjáték, ahol illene tekintettel lenni a másikra. Az én meglátásom az, hogy a közlekedési morál jellemzi az embert közlekedési eszköztöl függetlenül. Aki szabályokat megszegve, a másikat figyelembe nem véve közlekedik a biciklivel, ugyanilyen hozzáállással fogja az autóját is vezetni, amikor abba ül be. Aki pedig be akarja tartani a szabályokat, az be fogja, függetlenül attól, hogy mivel közlekedik: biciklivel vagy autóval vagy gyalog. (P.s: szerintem az a szabály, amit a legtöbb bringás megszeg, az egyirányú utcában való közlekedés. Rengetegen mennek bicajjal forgalomban szemben ott is, ahol nem szabad. És ez pusztán tudatlanságból ered. Nagyon ideje lenne bevezetní egy bicajos-jogsit. De ez egy nesszire vezető téma...)
2020. jún. 26. 07:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/30 anonim ***** válasza:

#23: Lehet én járok jó környéken jobbára. De ahogy én látom szó szerint 1-1 autós van csak aki nem engedi át a gyalogost. Sőt szokszor már túlozottan előzékenyek az autósok és még ő várnak a gyalogosra, hogy egyáltalán odaérjen a zebrához.


#24: Nézd meg, hányból, hány autós áll meg az éppen pirosra váltó lámpánál és hányból hány biciklis. Tudom, ezt nehéz mérni, mert egy-egy lámpaváltásnál sokkal több autó, mint bicikli van. Ezért írtam, hogy arányosan.


#25: Milyen statisztikában vannak benne azok a szabálytalanságok, amiknek semmiféle következményük nincs és együttélnek velük az emberek?

Tudnám sorolni a konkrét kereszteződéseket és példákat. Soha nincs balesetet, soha nincs rendőr, mégis gyakorlatilag minden egyes biciklis szabálytalanul kel át. Ezek hol vannak a statisztikában?

Ebben az országban hiteles statisztikai adatokról nincs értelme beszélni. Politikai nyomásra készülnek úgy, ahogy éppen szükséges.

2020. jún. 26. 12:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 29/30 anonim ***** válasza:
100%
Még sosem látta olyan bicóst aki át tolta volna a zebránn, a bicóját.
2020. jún. 27. 12:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 30/30 A kérdező kommentje:

#29


Mert nem is kell. Ez egy gyakori tévhit. Egyfajta fakenews

2020. jún. 27. 13:46
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!