A legtöbb autósnak miért az a fő érve a kerékpárosok ellen, hogy nem tartják be a KRESZ-t?
100-ból 99 autós napi szinten szeg meg valamilyen szabályt. Sokuk meg büszkén vállalja is, hogy ők aztán nem tartják be mert életszerűtlen hülyeség a KRESZ.
Akkor milyen alapon is ítélkeznek?
Ez meg milyen süket kérdés?
Az *EGYETLEN* baj a bicajosokkal, hogy lazán vagy sehogy sem értelmezik a KRESZ-t. Ha tekerek és bicikliúton maradok, autósokkal soha nincs probléma. De ha autót vezetek, szinte mindig jönnek valahonnan a biciklisek, piroson át, útról járdára/zebrára fel, út közepén, stb.
Semmi más baj nincs velük azon kívül, hogy ahogy közlekednek, azért egy autóst egy életre eltiltanának a vezetéstől, de szerintem még börtönt is kapna. Mi másért lehetne "érvelni ellenük"? Ennek a kérdésnek semmi értelme.
#19: Napi szinten autózok Budapesten, valahogy mégsem a gyengébb elnyomása az általános. Ez kb. 20 évvel ezelőtti becsípődött mantra. Ma már jóval kevesebb az olyan autós aki direkt a gyengébbekkel szívózik (ettől még van persze)
#20: Valakivel nagyon keversz, egy szem szabálytalanságelnéző kommentet sem írtam ide... Pont azt firtattam én is, hogy nem tartják be a szabályokat a biciklisek többségében. Nagyobb arányban szabálytalankodnak a forgalomban való részvételükhöz képest, mint az autósok
#18
22:
Akkor szerinted most zebránál hányból hány autós adja meg az elsőbbséget (tekintve hogy látja, lelépne a gyalogos, és még meg tud állni). Mert szerintem kb. 10-ből 1 volt 20 éve, a javulás meg azt jelenti, hogy most már 3-4.
Ok, akkor nem te voltál a 6-os, bocsi.
"Nagyobb arányban szabálytalankodnak a forgalomban való részvételükhöz képest, mint az autósok"
Ezt pedig mire alapozod? Szvsz csak a zebránál az elsőbbségmegadást nem tartja be az autósok és a kerékpárosok többsége.
@22: hogy kik a nagyobb arányban szabálytalankodók, arról lehetne vitatkozni. Mindenesetre a rendőrségi statisztikák nem az általad leírtakat támasztják alá.
Mondjuk az is sokatmondó, hogy a kerékpárral történő szabálytalanságokat mindenhol emlegetik, de az autóval ekövetettek már olyan természetesek, hogy fel sem tűnnek senkinek, míg nem feltűnően kirívó esetekről van szó...
#25
Sokan még büszkélkednek is vele, hogy ők aztán be nem tartják. Még arra hivatkoznak, hogy rugalmatlan, ésszerűtlen szabályok vannak a kreszben ezért ők lazán veszik.
Ha ők követnek el szabálytalanságot akkor érdekes mód nem olyan nagy probléma az.
#23: Lehet én járok jó környéken jobbára. De ahogy én látom szó szerint 1-1 autós van csak aki nem engedi át a gyalogost. Sőt szokszor már túlozottan előzékenyek az autósok és még ő várnak a gyalogosra, hogy egyáltalán odaérjen a zebrához.
#24: Nézd meg, hányból, hány autós áll meg az éppen pirosra váltó lámpánál és hányból hány biciklis. Tudom, ezt nehéz mérni, mert egy-egy lámpaváltásnál sokkal több autó, mint bicikli van. Ezért írtam, hogy arányosan.
#25: Milyen statisztikában vannak benne azok a szabálytalanságok, amiknek semmiféle következményük nincs és együttélnek velük az emberek?
Tudnám sorolni a konkrét kereszteződéseket és példákat. Soha nincs balesetet, soha nincs rendőr, mégis gyakorlatilag minden egyes biciklis szabálytalanul kel át. Ezek hol vannak a statisztikában?
Ebben az országban hiteles statisztikai adatokról nincs értelme beszélni. Politikai nyomásra készülnek úgy, ahogy éppen szükséges.
#29
Mert nem is kell. Ez egy gyakori tévhit. Egyfajta fakenews
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!