Szerintetek jó vagy rossz ötlet lenne 10 km/h-val csökkenteni a megengedett sebességeket lakott területen kívül?
Tehát személyautóknak a normál utakon 90 helyett 80-nal, az autópályákon pedig 130 helyett 120-szal lehetne csak haladni.
Ez ugye most a járvány miatt vetődött fel néhány országban. Az indok az hogy a kisebb forgalom és a szép idő miatt jobban odalépnek a gázpedálra az autósok és emiatt a kockázata is megnőtt a súlyosabb baleseteknek, a kórházaknak meg éppenséggel most nem hiányoznak a baleseti sérültek.
Kérdés persze hogy egy ilyen lépés nem provokálná ki azt hogy tartóssá váljon a csökkentés. Kevesebb baleset, több bevétel (büntetésekből) hosszú távon.
"Gyakoribbak a kisódrodások, borulások vagy elsőbbség meg nem adások kereszteződésekben, gyalogosok és kerékpárosok elütése. Ezeknél viszont számít(hat) az a 10 km, főleg ha fékezés is van előtte."
Nem számít a -10km/h. A táblázások, felfestések, az utak ívei mind úgy vannak megtervezve, hogy biztonságosan lehessen közlekedni.
"Autópályán lehet értelme a fogyasztás miatt"
Elég utópisztikus gondolat a fogyasztást összefüggésbe hozni a sebességhatárokkal.
"..ez ugye most a járvány miatt vetődött fel..."
Megsütötte a nap a fejedet? ;)
@11: ha találkozol egy gyalogossal vagy kerékpárossal, akkor az a 10 km/h igen sokat számít, hogy túléli-e.
Autós-gyalogos ütközésnél ha a gépkocsi sebessége 30 km/h, a gyalogos 90%-ban túléli. 50 kmzh esetén ez az arány 40%...
Minek vezetnék be?
Ráadásul pénzbehajtásnak se lenne megfelelő, mivel a vészhelyzet miatt nincs ki trafizzon.
Én is nyugodtan odaléptem ma a Suzuki 1.6tdi-mnek (:D), mert ott se mértek ahol ezelőtt mindig.
Kérdező, igen a '70-es években. Azóta kicsit más a világ...
#12
#17 "kicsit más"...
Nyílván a 70-es évekhez képest sokkal kevesebbet zabálnak az autók, tehát átlagosan egy járműre levetítve kisebb fogyasztáscsökkenést lehetne elérni a sztrádákon sebességkorlátozásokkal. De mielőtt kitört ez az egész koronadili, épp eleget lehetett hallani a környezetvédőket akik sebességkorlátozásokat követeltek a fogyasztás/gázkibocsátás csökkentése érdekében.
Az egy dolog, hogy a fogyasztás kevesebb.
Teljesen más a világ mobilitási igénye,
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!