Szerinted jó ötlet az autóban a kikapcsolhatatlan sebességkorlátozás?
Egy tervezet szerint lakott területen belül legfeljebb 50 km/h haladhatnának a járművek. Ezt úgy érnék el, hogy kötelező lenne beszerelni egy sebesség korlátozót, ahogy a kamionoknál szokás.
Műszakin vizsgálnák, manipulálták-e a rendszert. Tehát aki kikapcsolja, bírságot fizet.
Lehetőség lenne rövid időre 50 fölé gyorsulni (előzések), de 2-3 ilyen gyorsítás után mindenképpen megfogná a kocsit 50-nél és csak egy idő eltelte után működne ismét a gyorsítás.
Én üdvözölném a rendszert. Komolyan aggasztó, hogy 50-es táblánál 70-80 a forgalom tempója, 55-60-nál már villognak hátulról.
Há' én nem örűnék neki, én azonnal szólnék a Kompjúteres Krisztián gyereknek, hogy üsse ki meg hekkejje meg.
Namost nekem egyrészt ne monnya meg senki, hogy én mennyivel mennyek. Én annyival megyek, amennyivel kell menni. Én ilyen vállalkozó vagyok, én termelem egyedül a GDP-t, én tartom el a tolvaj politikusokat, az ingyenélő közalkalmazottakat meg az összes nyugdíjast. Énnekem menni kell, mer' nekem nem haverom a Viktor, hogy csinájjon közbeszerzést, nekem csak akkó' van biznic, ha én megcsinálom magamnak. Osztán ha én fél perccel előbb érek oda, akkor van biznic. Ha másodiknak gyövök be, akkó' nincsen. Ééted, tesó, ez ilyen. Meg ha én valahun le tudok faragni az időbű', az nekem péz.
Különben is: nekem az ányóc alatt azér' van teknika. Légrugós futómű, szpoller, nagyfelni, peres gumi meg megrendeltem bele eztet a porcelán vagy miaf***om (kerámia) féket is. Ez nem olyan, mint ötvennyócba' a Zsigulik, mikó' eztet az egész KRESZ-t csinááták. Akkó' még csak annyit bírtak az ótók, nem tuttak ötvenné' gyorsabban menni, de azér' ilyen teknikával mán a 120 is olyan, mint régen az 50. Annyival is szoktam menni városba' és garantálom, hogy én simán rövidebb úton állok meg 120-ról, mint ezek a városi kalapos sofőrök a hótt' szutyok szvifttel 50-ről. Főleg úgy, hogy azér' én karba' tartom magamat: edzek lábra, hogy tudjam nyomni a féket, bicepszre, hogy tudjak támasztani kormányon (hülyeség amúgy az öv is, megtartom magamat simán, ha bárminek nekimennék), energiaital nélkül meg el sem indulok, én mindég rendessen ébren vagyok, a reakcióidőm mindég jaó.
Na, úgyhogy itten le lehet kopni, csírácskák. Az ilyen csak a hülyéknek való, akik nem tudják, mennyivel kell menni. Az ilyen hétvégi sofőröknek meg más hülyéknek. Nekem, aki tudok vezetni, nem kell ilyen.
Jó ötlet és könnyen megvalósítható szerintem...
Csak egy beépített GPS vevő kell valahova a kocsiba ami automatikusan érzékeli, hogy lakott területen belül van-e az autó vagy sem és az alapján korlátozná le 50-re.
Én amúgy is 40-el megyek csak mert faluhelyen minden bokorból macska meg kisgyerek ugrik az útra... minden kereszteződésből meg öreganyák meg papák kanyarodnak ki eléd bringával minden féle megállás vagy körülnézés nélkül :)
Ha rajtam múlna ezt mindenhol bevezetném, faluban 50, autópálya 130, máshol 90.
Persze ez a rendszer nem figyelné a 30-as táblát útépítés miatt pl....
Vagy tachográfot az autóba ami kb. az utolsó 1 óra sebességét rögzíti, így ha baleset van akkor csak arra kell ránézni a rendőröknek és kész.
Nehéz dolog, hiszen vannak esetek, amikor jól jön az a plusz sebesség.
Például autópályán néha jól jön az a +10 +20 km/h. Például előzésnél a halálom mikor valaki percekig a holtteremben kacskaringózik majd mikor nagy nehezen leelőz behúz elém és nekem kell lassítanom, hogy ne egymás seggében krúzoljunk. Előzésnél inkább rálépek a pedálra, határozott 5-10 km többlettel előzök majd ha kellően eltávolodtam vissza lassulok a magam tempójára.
"lakott területen belül van-e az autó vagy sem és az alapján korlátozná le 50-re."
Nálunk 60-as tábla van a főúton. Akkor korlátozzuk arra a maximum sebességet, nem? Ja várj, akkor végülis semmi értelme nincs a rendszernek.
Marha nehéz... be kell rakni egy jeladót a táblába és a feloldó táblába vagy a kereszteződés után ami feloldaná :)
Mondom, bőven megoldható lenne ez, de kétlem, hogy valaha is ilyen fog születni.
Inkább az majd 10-20 év múlva, hogy az autóba épített kamera felismeri az 50-es táblát és letilt.
Befúrják az aszfaltba 500 méterenként az RFID tag-et. Felismeri a kocsi és 50 a vége.
Az új kocsikban gyárilag benne lesz, a régiekhez kapnak egy utólagos dobozt. Plombával, szoftveres védelemmel, mint a teherautóknál.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!