Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Ebben az esetben melyik...

Ebben az esetben melyik döntés lenne helyesebb, ha lehet ezt a szót használni?

Figyelt kérdés

Adott egy lakott területen kívüli főútvonal ahol nagyjából 70km/h sebességgel haladsz. Forgalom nagy azonban dinamikusan halad. Egyszercsak azonban arra kapod fel a fejed, hogy egy gyalogos lép le eléd féktávolságon belül, így megállni már nem tudsz, azonban ha félre rántod a kormányt akkor frontálisan ütközöl a szembejövővel, ha pedig a másik irányba rántod akkor egy fára csavarodsz fel. Ebben az esetben ti melyik opciót választanátok? Azért fogalmazódott meg ez a kérdés bennem, mert esetleg ha egyszer ilyen helyzetbe kerülök nem tudom melyik megoldással járnék jobban.

Én most jelenleg ebben a pillanatban amellett vagyok, hogy myomnék egy hatalmas satut és inkább elütném azt aki felelőtlenül kiugrott elém, mintsem ártatlanokban vagy magamba tegyek kárt. Van az a mondás, hogy "aki hlye az haljon is meg"

Ti mit gondoltok?



2020. jan. 31. 01:52
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
88%

Vészfék és elütném.

Ez a legkisebb rossz.

2020. jan. 31. 02:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 anonim ***** válasza:
66%

A felvázolt kimenetelek eléggé drasztikusak, mondhatnám, hogy a sok közül a legrosszabbakat soroltad fel. Ha figyelembe vesszük a kontextust is, akkor számtalan kimenetel lehetséges, ergo nem lehet erre jó választ adni, sem felkészülni rá. Azt is megkockáztatom, hogy ha előre betanul valaki idealizált eseteket és azt próbálja alkalmazni a valóságban, akkor szinte biztosan rosszul fog dönteni, mert nem azt nézi majd, hogy akkor és ott mi történik, hanem megy a berögzített forgatókönyv szerint.


Csak hogy pár lehetőséget említsek:


* Padlófék. A gyalogos dönthet úgy, hogy átfut előlem a szembesávba. -> Ha a szembejövőre rántom elütöm őt is. Jobb lett volna egyenesben hagyni.


* Padlófék. A gyalogos dönthet úgy, hogy visszaugrik ijedtségében. -> Ha elrántom bármerre, megszívtam, pedig következmények nélkül is járhattam volna.


* Padlófék. A gyalogos nem ugrik semerre. -> Ha az utolsó pillanatban rántom el, akkor lehet, hogy már olyan lassan haladok, hogy a felezőn kicsit túllógva meg is állok, ergo a szemből jövőnek csak egy kis jobbra húzódást kell tennie és senki nem ütközik senkivel.


* Padlófék. A gyalogos nem ugrik semerre. -> Ha ráhúzom a szemből jövőre, ő lehet hogy még el tud menni mellettem. Attól függ mennyi hely van a gyalogos és a szemből jövő között.


* A fa felé rántom el, de megvárom, hogy elkerüljem a fát. Akkor lényegében csak lementem az útról, nem történt semmi komoly. Igen, tudom, biztosan egy óriás mamutfenyő volt ott, hogy még elmétletben se tudjam elkerülni...


* A gyalogos menekülhet srégen is, ami ad nekem extra távolságot a korrigálásra/fékezésre.


Nem sorolom tovább!


Egy biztos, hogy a gyalogos elütése a legrosszabb döntés, hiszen abba simán belehal vagy maradandó fogyatékosságot szenved... De ugye ez is kontextusfüggő. Ha épphogy sikerül lefékezni előtte és csak meglegyinti az autó, akkor valószínűleg egy horzsolással megússza.

2020. jan. 31. 02:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 anonim ***** válasza:
83%

Satufékkel kezdeném. Szembesávba semmiképpen nem rántanám át, ezt már a gyakorlatban is volt balszerencsém kipróbálni, nem engedte a reflexem. Ilyen esetben tanácsosabb nekimenni a fának, de ez sem ilyen csavarodás lenne, mert:

-időközben sokat lassul az autó, lehet már csak 30al mennék neki a fának

-úgy is lehet csinálni, hogy szépen az út és a fa közé bekormányzod az autót, és az árokban landolsz.

Ezzel az a baj, hogyha egyedül összetöröd az autót, hogy a kedves gyalogost kikerüld, ott senki sem fogja megfizetni a károd, a gyalogos lehet továbbsétál, és ennyi. De nekem így is jobban megérné, minthogy elüssek egy embert. Viszont frontális ütközést már nem vállalnék be emiatt, főleg hogy akkor engem hoznának ki hibásnak, már ha túlélem.

2020. jan. 31. 07:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 anonim ***** válasza:
91%

Nem tudom, mit csinálnék, te sem tudod.

Egy régi szomszédom hasonló esetben a szembejövő ifát választotta. A részeg gyalogosnak karcolása se lett. A szomszéd hetekig kómában volt, azt mondták, nincs sok esélye. Aztán részben felépült, de valami agykárosodása maradt.

2020. jan. 31. 08:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 anonim ***** válasza:
89%
Satufék, ha a gyalogost elütöm, akkor ott a kamera, amin rajta van, hogy mi történt
2020. jan. 31. 08:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 Beviz Elek ***** válasza:
89%

Ebben az esetben nem lenne időd ilyeneken morfondírozni, reflexből cselekednél és utólag tudsz agyalni hogy hogy lett volna jobb.

Ahogy #2 is írta, ez nem úgy működik hogy mindenki halad az előre kiszámított úton, ha időben reagálnak az sokat segíthet. Ha a szembejövő pl nem a telefonját babrálja, akkor akár elég helyet is csinálhat neked.


Normális esetben az ember beleugrik a fékbe, megpróbálja úgy kormányozni az autót hogy a gyalogost ne üsse el és a lehető legkisebb kárt okozza. Azt pl azért nehezen tudom elképzelni hogy a fa törzse és az út között nincs 1 autónyi hely, tehát ha a gyalogos lelépett eléd, akkor a gyalogos és a fa között el kell férjél.

2020. jan. 31. 09:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 anonim ***** válasza:
88%

CSak is fék és egyenesbe tartani az autót.

Ha elütöd akkor sajnálod.

2020. jan. 31. 10:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 anonim ***** válasza:
12%
Őszinte leszek, én nem csak az előttem lévő 2 métert nézem, hanem előre nézek, ergo már rég észre venném a gyalogost, figyelnék rá.
2020. jan. 31. 11:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 anonim ***** válasza:
59%

Jobbra mész, fa, gyalogost a mögötted jövő vagy a szemből jövő csapja el.

Balra mész, vagy kerül egyet a szemből jövő is, vagy nem. Ha nem, akkor csattantok, belétek mennek mindkát oldalról és a gyalogot is elkaszálja valaki.

Ha ráugrasz a fékre és a dudára (erre már nem lesz időd) és van blokkolásgátlód és száraz az idő akkor talán simán kikerülöd a parasztot és talán nem mennek beléd és talán a szemből jövő is befékez és talán abba sem mennek bele. A hülye meg visszaugrik.


Ha viszont vizes, jeges, trutyis az út, akkor mindent megevett a fene, mert csak egyenesen előre fogsz továbbcsúszni, a hülye pedig befejezi evilági létét, te meg felfüggesztettet kapsz, mert nem tartottad be azt, hogy úgy válaszd meg a sebességedet hogy meg tudj állni. Na igen... követési távolság megvót? Ha megvót akkor látnod kell a parasztot azaz nem tud hirtelen beugrani eléd, mert ha látod, számítanod is kell rá.

2020. jan. 31. 21:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 anonim ***** válasza:
83%

Évekkel ezelőtt valahol Hajdúszoboszló környékén előztem egy kamiont lakott területen kívül, az út hosszú szakaszon belátható volt, egy picit elkezdett lejteni is. A kamionos is nyomta neki (vagy gyorsult a lejtő miatt, nem tudom), szóval a 90 helyett már 110-120-al mentem. Mivel nem ismertem a környéket, nem tudhattam, hogy nyílik egy balra kanyarodó sáv is (nekem ugye a szembejövők sávja "vált balra kanyarodóvá"), amibe egy pótkocsis traktor index nélkül besorolt és megállt, mert szemből jönnek (élen kamionnal).


Mit tennél ebben a helyzetben? Jobbra rántod a kormányt, akkor rárántod az éppen csak megelőzött kamionra, ami a lejtő miatt felgyorsult. Próbálsz megállni a traktor mögött féktávon belül 110-120-ról satufékkel? Esetleg áthúzod a szembejövő sávba a kormányt? Egyik sem kecsegtető...


Tudod mit tettem? Satufék, ABS kutyakeményen dolgozik, a talpad alatt érzed a pedálon is, hallod, hogy szaggatottan nyüszít a gumi is már , de a traktort is látod, hogy nem állsz meg mögötte. Hátra nem volt időm nézni! Nem tudtam a mögöttem lévő kamion hol van, mit csinál, előre figyeltem. Tehát jobbra nem rántottam a kormányt, hanem balra... hát, jött a kamion is. De az ABS miatt lelassultam már olyan 40 km/h-ra így nem csúsztam meg a balra rántásnál és a jobbra rántásnál sem. Befértem a kamion és a traktor között bőven (mert rutinos volt a kamionos és látta mi fog történni, előre lassított) illetve a mögöttem lévő, előzött kamion is lassított, hogy segítsen nekem. Köszönöm nekik! Hibáztam tudom, nem kicsit, de egy ilyen szituáció nem egy hibából alakul ki, hanem események egymás utáni láncolatából, amit ismertem azt leírtam az én szemszögemből.


A balesetek ilyenkor csak rutinnal, higgadt, azonnali helyes vagy annak gondolt döntéssel, és cselekvéssel kerülhető el valamint Fortuna kegyeltjének is kell lenni abban a pillanatban, de az Őrangyalodnak is műszakban kell lennie, valamint a forgalom többi résztvevőjének közreműködésére is nagy szükség van.


Édes kevés lett volna az, amit én csináltam... Valószínűleg a traktor pótkocsija meg a szembejövő kamion bal oldala közé csapódtam volna...


A te példád alapján a szembejövő vagy a mögötted lévő rutinosabb is lehet és elkezdheti már az elkerülő manővert, vagy felkészül arra, hogy azonnal cselekedjen.

2020. febr. 1. 14:59
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!