Te mit szoktál csinálni hogyha a mögötted haladó nem tartja be a követési távolságot, ezzel életveszélybe sodorva téged?
10-es, szerencsés ember vagy, hogy még soha senki nem szédelgett be eléd a szomszéd sávból. Múltkor egy gyorsítósávról felhajtó autós szorította a belsőbe az addig külsőben haladót - nekem volt egy huszadik érzékem, ezért nem kezdtem meg a külsőben haladó melletti elhaladást. Ha így tettem volna, a mögöttem erősködő polgártársak esélye sem lett volna reagálni a vészfékezésemre, olyan rövid követési távot választott.
Én amúgy igyekszem elengedni az ilyet, nincs szükségem plusz egy veszélyforrásra . Ha ez nem működőképes, akkor előbb féklàmpavillogtatással jelzek, majd fokozatosan addig lassítok, amíg biztonságossá válik a követési távolság.
#10 vagyok.
Mi még tanultuk az úgynevezett defenzív vezetés fogalmát.
Nem csak a saját fejével, hanem az összes látótérbe került jármű vezetőjének fejével is kell gondolkodni. Ki mire készülhet, milyen váratlanságot követhet el.
És a sok tényezőből csak egy az, hogy valaki épp bent van a seggemben. Lehet nulla pontozni, leszarom, már megszoktam hogy itt a fogalmatlan analfabéták vannak többségben.
Valaki emlegette hogy nem látja a hátul "ragadó" illető az úttestet. Ez például jó, mert kis ügyességgel remekül bele lehet vezetni egy kátyúba, amitől egy életre megtanulja, mekkora a normális követési távolság. A tanulópénz, a felnigörgőzés, új gumi, futóműállítás költsége csak a bónusz, és még mindig olcsóbb mint egy temetés.
"Másrészt ha TE megfelő követési távolságot tartasz, akkor nincs olyan hogy te hirtelen fékezel és beléd szállnak, egyszerűen azért, mert hagytál magadnak elegendő teret és időt a normális fékezésre."
Ez akkor igaz, ha kb. kétszeres vagy még nagyobb követési távolságot hagysz, mint ami indokolt lenne (tehát pl. pályán 2 helyett 4 jelzés vagy több). A normál követési táv azt fedi le, hogy ha előtted beleáll a fékbe az úriember, akkor te erős fékezéssel még biztonságosan meg tudsz állni mögötte. Na ja, csak a kérdésben az volt, hogy mögötted meg jön egy b., aki 1 jelzésnyi távot sem tart mögötted, na ő biztosan beléd fog szállni, ha nincs annyi esze, hogy elkormányozza oldalra az autóját.
Kérdezem, hogy ez milyen útszakaszon történik? Magyar autópályán, hogy ha nem mész közelebb az előtted haladóhoz - lerontva ezzel a követési távolságot - akkor nem hajlandó kimenni előled, mert azt gondolja, hogy baromi ügyes amit csinál. Ha mégis megtartod a biztonságos követési távolságot, akkor egyből megjelenik egy irányjelző-mester, aki szépen bepofátlankodik eléd.
Ami engem illet autópályán nem szoktak veszélyesen közel jönni hozzám, vagy villogni rám, ugyanis 160-nal szoktam menni, így aki 180-al (a prémiumok) azoknak nem nagy megerőltetés minimálisat lassítani. Ahogy nekem sem visszavenni 140-re mert a többség annyival megy.
Egyébként ha valaki veszélyesen közel jön nem csinálok semmit, hiszen nem az én dolgom bárkit is megnevelni, ráadásul én úgy megyek hogy senkit se tartsak fel.
Nyílegyenes falvakban szoktam tapasztalni, hogy ha megyek 60-nal akkor megérkezik valaki közel hozzám, megelőzni nem mer, mert fél, hogy bemérik, de mivel haladni akar, így motivál engem annak érdekében, hogy gyorsabban menjek, ezáltal engem mérnek be és ő is halad. Hát nagyon nem, aztán faluból kiérve kanyargós úton két kanyar után sehol sincs az ilyen.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!